Skocz do zawartości

Kominek + system DGP do dogrzewania 100+100m


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Dom 3 pietra po 100m będzie ogrzewany piecem gazowym (instalacja w czerwcu). Parter gdzie jest duży garaż i kotłownia będzie ogrzewany tylko z CO.

Piętro 1 i 2 chciałbym dogrzewać kominkiem z DGP. Bedzie stal on w salonie. Z uwagi na fakt ze dom byl postawiony wieki temu komin ma przekrój kwadratu o bok 150mm

Nie wiem na który wkład powinienem się zdecydować oraz jak zorganizować DGP, myślałem o:

Piętro 1 - rozejście grawitacyjne w podwieszanych sufitach (4pkt) każdy oddalony od kominka ok 10m w dlugosci przewodu

Piętro 2 - wymuszony obieg (6pkt) oddalonych 5m od turbiny (gdzie turbina oddalona ok 7m od kominka (2x 2,5m w pionie + 2 m w poziomie).

PS. piętro 2 będzie użytkowym ale nie mieszkalnym - wiec nie jest wymagany ten sam komfort cieplny.


Poniżej warianty wkładów które biorę pod uwagę (w kolejności):

Tarnava (5500 pln)
Maestro Image
Professional Max
Classic Max
--- fi spalin 160

KFD ECO 70+ (3200pln)
KFD ECO i70. (3200pln)
KFD ECO iLINE 5183 (3700pln)
KFD iLUX 90 (2600pln)
--- fi spalin 180

DOVRE: 2180 CBSC - 7.500 (drzwi 36') 15kw
(posiada: dopalanie spalin, dystrybutor)
--- fi spalin 200

optymalizator spalania:Tatarek/Plum (500-1000pln)

Ktory wklad wybrac?
Jak zorganizowac DGP? Edytowano przez maex (zobacz historię edycji)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano

wlasnie doroslem do tej decyzji aby dostawic komin. W lato bedzie zapewno wymiana dachu wiec jezeli mam cos dostawiac to teraz..
Postanowilem obok oecnego komina i obok kominka postawic nowy komin fi 200 metalowy. Na 2-pietrze bede chcial odebrac czesc energi z temp spalin.

na co zworcic uwage przy budowie komina? (zapewne zatrudnie fachowca)
jaki dalej mam wybrac wklad?
czy dgp grawitacyjnei moze isc kanalem 8m? czy musi to byc rura ie 100fi czy moze byc przekroj prostokatny.
czy sa systemy wspomagajace cyrkulacje aby wlanczac je opcjonalnie?
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Wyglada na to ze mam juz docelowe rozwiazanie:

Komin - poprowadzona rura fi 200 do poddasza i tam bedzie wchodzila w komin 14x14. Na koncu strazak. Bedzie tylko jedno zalamanie przy wejsciu w komin. Spaliny nabiora rozpedu i nie wydaje mi sie aby mialy duze opory na dlugosci 2m 14x14. Jezeli bedzie zachodzila potrzeba - zfrezujemy komin na tej dlugosci.

Wklad - bedzie to zapewne DOVRE: 2180 CBSC

DGP - grawitacyjne.

Obudowa - plyty krzemionowo wapniowe.


[h] Sprawy do potwierdzenia - bardzo porsze o pomoc: [/h]

optymalizator spalania : Tatarek/Plum (500-1000pln), w trakcie przemyslen - warto ??

Dodanie scianek wewnetrznych z granitu lub cegiel szamotowych. Warto dodawac mase?

Doprowadzenie powietrza z GWC. Czy warto doprowadzac powietrze z GWC?
+ wiekszy przeplyw swiezego powietrza, szybsza cyrkulacja,
- szybsza cyrkulacja bedzie zapewne powodowala wieksze oddawanie ciepla przewodami wentylacyjnymi w atmosfere.

Czy na drugim pietrze - warto odzyskiwac cieplo z rury spalinowej? Czy moga na niej powstawac skropliny?
Napisano
  Cytat

Wyglada na to ze mam juz docelowe rozwiazanie:

Komin - poprowadzona rura fi 200 do poddasza i tam bedzie wchodzila w komin 14x14. Na koncu strazak. Bedzie tylko jedno zalamanie przy wejsciu w komin. Spaliny nabiora rozpedu i nie wydaje mi sie aby mialy duze opory na dlugosci 2m 14x14. Jezeli bedzie zachodzila potrzeba - zfrezujemy komin na tej dlugosci.

Wklad - bedzie to zapewne DOVRE: 2180 CBSC

DGP - grawitacyjne.

Obudowa - plyty krzemionowo wapniowe.


[h] Sprawy do potwierdzenia - bardzo porsze o pomoc: [/h]

optymalizator spalania : Tatarek/Plum (500-1000pln), w trakcie przemyslen - warto ??

Dodanie scianek wewnetrznych z granitu lub cegiel szamotowych. Warto dodawac mase?

Doprowadzenie powietrza z GWC. Czy warto doprowadzac powietrze z GWC?
+ wiekszy przeplyw swiezego powietrza, szybsza cyrkulacja,
- szybsza cyrkulacja bedzie zapewne powodowala wieksze oddawanie ciepla przewodami wentylacyjnymi w atmosfere.

Czy na drugim pietrze - warto odzyskiwac cieplo z rury spalinowej? Czy moga na niej powstawac skropliny?

Rozwiń  

Ty pytasz czy komuś odpowiadasz bo jak mój poprzednik odniosłem wrażenie ,że sam sobie zadajesz pytanie na które sobie odpowiadasz.
A to ,że piszesz bzdury to tylko ostrzegam mniej wiedzących a szukający tu pomocy - Nie czytajcie ,a jak już przeczytaliście to broń boże nie róbcie tak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Rada z kominem to wytwór chyba Twojej wizji po jakiś narkotykach icon_biggrin.gif
Napisano
Kiedyś spotkałem się z rozwiązaniem stawianego komina od piętra jako wariacja dla rozwiązania komina umocowanego bezpośrednio na wkładzie/kasecie... bo i takie się stosuje, choć rzadko.
Napisano (edytowany)
  Cytat

Kiedyś spotkałem się z rozwiązaniem stawianego komina od piętra jako wariacja dla rozwiązania komina umocowanego bezpośrednio na wkładzie/kasecie... bo i takie się stosuje, choć rzadko.

Rozwiń  

Jani, ale widziałeś aby ktoś redukował komin z większej średnicy na mniejszą ? a potem w razie potrzeby go wyfrezował icon_biggrin.gif stosując komin systemowy a kończąc go murowanym odcinkiem dwu metrowym (tak bynajmniej mi sie wydaje ,że kolega fachowiec maex miał na myśli pisząc -
  Cytat

Bedzie tylko jedno zalamanie przy wejsciu w komin. Spaliny nabiora rozpedu i nie wydaje mi sie aby mialy duze opory na dlugosci 2m 14x14. Jezeli bedzie zachodzila potrzeba - zfrezujemy komin na tej dlugosci.

Rozwiń  
) to jakiś komin TURBO bo spaliny nabierają rozpędu aby wystrzelić całym impetem na zewnątrz icon_lol.gif super rozwiązanie trza je podrzucić producentom kominów a najlepiej nawet to rozwiązanie opatentować icon_mrgreen.gif Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Myślę że tu nastąpiło pewne przekłamanie.
Rura dymowa fi200 to ta co idzie od czopucha kominka/kasety do komina właściwego 14x14.
A że przekroje dla obu są drastycznie różne stąd mowa o frezowaniu.
Inną sprawą jest kto przygotował komin murowany 14x14 dla tego paleniska, bo to już jest bubel projektowy.
No i kwestia samego przyłącza 200mm do kanału 140mm.


  Cytat

czemu wariacja... wyczystką wtedy jest palenisko a i oszczędność miejsca... komin obok komplikuje obudowę

Rozwiń  

Modyfikacją jest przyłączenie rury dymowej do komina właściwego stawianego od piętra.

To o czym piszesz jest rozwiązaniem w miarę "standardowym" icon_smile.gif Edytowano przez Jani_63 (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

Myślę że tu nastąpiło pewne przekłamanie.
Rura dymowa fi200 to ta co idzie od czopuch kominka/kasety do komina właściwego 14x14.
A że przekroje dla obu są drastycznie różne stąd mowa o frezowaniu.
Inną sprawą jest kto przygotował komin murowany 14x14 dla tego paleniska, bo to już jest bubel projektowy.



Modyfikacją jest przyłączenie rury dymowej do komina właściwego stawianego od piętra.

To o czym piszesz jest rozwiązaniem w miarę "standardowym" icon_smile.gif

Rozwiń  


Napisałem mu delikatnie że ładnie spierdolił pomysły, właśnie ze względu na 14x14

Rozwiązanie raczej rzadkie... ale kombinuje się czasem jak ktoś myśli o kominku już mieszkając

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podobno nawet faza księżyca miała znaczenie, ale jakie, to sam z ciekawości chciałbym się dowiedzieć. Nasze krokwie są z poszczególnych klocków, czyli nie tak jak teraz, że tnie się z jednego grubego na kilka krokwi, tylko nasze są po prostu cienkie z oflisem, są takie co mają niewięcej niż 10cm średnicy, a mimo to dachówkę betonową przez jakieś 60 lat utrzymały. Po zamontowaniu okna dachowego musiałem podciąć dosłownie 1-2cm na długość pół metra, bo płyta GK by nie weszła. I tak sobie myślę, 5 minut roboty. Cieliśmy te 3 krokwie chyba z 3 godziny i jeden łańcuch musieliśmy wymienić na świeżo zaostrzony, bo nie brał już w ogóle. Te krokwie dokończyły mi tą piłę, która za swojego żywota ścięła chyba z 50 kubików. Sprzęgło się rozleciało. Poskładałem, ale na następny raz przy gałęziach już był amen. Jak teraz wkręcałem haki pod płyty, to wkrętarkę trzeba było mocno trzymać. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Na marginesie wspomnę, że kiedyś drzewo na budowę było ścinane wyłącznie w zimie, inaczej mówiąc w okresie kiedy ustawało krążenie soków wewnątrz drzewa. I tylko takie drewno było używane. Oczywiście, dzisiaj tej zasady nikt nie przestrzega, ale jeśli ktoś będzie to czytał i przygotowywał się do budowy, to polecam o tym pamiętać. Stolarze i cieśle mówili, ze drewno zimowe ma lepszą jakość niż to z okresu wegetacji. 
    • Ścięte drzewa z lasu doczekały się swojej kolejki w tartaku. Przyszła pora na ich obróbkę i transport na budowę. Drzewo jest dość świeże, mokre i ciężkie więc trzeba je przygotować i równo ułożyć na działce. Poświęciliśmy temu prawie tydzień czasu. Korowania było co nie miara - zobaczcie sami!  
    • Daj więcej izolacji pod rurkami podłogówki, a jeśli nie ma możliwości - zaizoluj strop od dołu... przynajmniej pod samą łazienką... Są takie możliwości...   Dołóż na zewnątrz z 15 cm styropianu - przynajmniej w okolicach łazienki, jak nie masz funduszy na całą ścianę...   Jak zrobisz rurki co 10 cm - będzie      Pomyśl, dlaczego tak wychodzi...   Tam jest chyba jednym z parametrów moc grzewcza podłogówki - BARDZO istotny parametr...      
    • Zeby dobrze grzalo . Lazienka jest nad nie ogrzewana piwnica, jedna ze scian od strony zachodniej z ktorej zawsze wieje. Te kalkulatory obliczaja ile rurek jest potrzebne na wskazana powierzchnie czy ile wejdzie przy okreslonym rozstawie ??? Pytam bo kiedy wybiore rozstaw 10 cm to mam wynik 18 m rurek natomiat przy rozstawie 15 cm mam wynik 13 m rurek.   Bede mial 1 petle zasilana z ogrzewania miejskiego na zaworze RLT. Zamiast kaloryfera Co mam wpisac w polu ??    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...