Skocz do zawartości

brama przesuwna


Recommended Posts

Napisano
Mam takie pytanie - planuję wstawić bramę przesuwną ... robił ktoś z was może coś takiego samodzielnie? W sensie wykonanie takiej bramy na podstawie jakiegoś projektu. Zastanawiam się jak kosztowo wyszłoby coś takiego: elementy, spawanie itp.
Napisano (edytowany)
Pomóc nie pomogę, ale jestem bardzo zainteresowana tematem. Mój mąż ma zacięcie do majsterkowania, więc zastanawiamy się, czy nie mógłby sam zbudować bramy. Problemem jest natomiast trudność z dostępem do dobrego projektu, na którym można by się oprzeć. Edytowano przez Redakcja (zobacz historię edycji)
Napisano
Brama przesuwana to bardzo fajna sprawa,polecam każdemu,szczególnie jeżeli mowa o automatycznym napędzie,wtedy ma to sens i zapewnia dużą wygodę.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

Brama przesuwana to bardzo fajna sprawa,polecam każdemu,szczególnie jeżeli mowa o automatycznym napędzie,wtedy ma to sens i zapewnia dużą wygodę.

Rozwiń  


oczywiście że automat daje wygodę, choć pewnie ze względu na koszty nie zakładałbym go od razu. Ale w pierwszym rzędzie zależy mi na funkcjonalności - bramę muszę mieć przesuwną, bo mam drzewa i jeśli byłaby otwierana to ograniczałaby wjazd bo mogłaby się tylko otwierać pod kątem 90 stopni icon_smile.gif
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Witam
Temat już dawno niekontynuowany, ale może dla innych osób będzie pomocny poniższy opis.

Montaż bramy przesuwnej


Fundament
Fundament pod bramę powinien być wylany w ten sposób, tak aby stanowił gładką płaszczyznę poziomą, bez pęknięć i innych wad. Do fundamentu najlepiej wykorzystać beton klasy 20. Kotwy powinny być ustawione w odpowiednich odległościach. Można sobie z tym poradzić zamawiając gotowe kotwy (pospawane w odpowiedni sposób), wcześniej przygotowując je według szablonu sporządzonego wzorując się na rozstawie wózków. Na kotwach nakręcamy nakrętki, które służą do regulacji bramy - na każdej kotwie 1 nakrętka.

Sposób instalacji
Na prawidłowo wylanym fundamencie ustawiamy bramę w pozycji około połowy otwarcia, tak aby środek ciężkości bramy znajdował się na podstawie.
Położenie bramy ustalamy przy pomocy nakrętek na kotwach, w ten sposób aby była ustawiona równolegle do fundamentu oraz w linii prostej do słupka końcowego. Należy tak przeprowadzić regulację, aby osiągnąć poziome położenie bramy w pozycji zamkniętej.

Do regulacji w pozycji wykorzystujemy rolki z tworzywa.

Po zakończeniu instalacji brama powinna przesuwać się w sposób lekki, cały czas stawiając równomierny opór, jeśli tak jest oznacza to, że brama została zainstalowana w sposób właściwy.

Rysunek montaż bramy przesuwnej

DSC01446.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...