Skocz do zawartości

Czym zabezpieczyć płytę wiórową surową?


Seila

Recommended Posts

Napisano
Potrzebuję zabezpieczyć surową płytę wiórową przed warunkami atmosferycznymi. TYLKO surowa płyta wiórowa, nie żadna inna OSB - głównym atutem jest taniość i musi być ona zachowana ;) Czy mogę płytę wiórową pociągnąć tym: Lakier wodoodporny ALKILAK DOMALUX? Czy to ma sens? A może jest jakaś farba zewnętrzna w dobrej cenie, co mi tą płytę zaklajstruje (głównie przed deszczem i śniegiem)? Od razu zaznaczam, że to nie ma "wyglądać" - to ma być trwałe.
Napisano
to nie lepiej dać odrazu wodoodporną płytę P5? atut taniość? surowa płyta + lakier + ewentualnie inne specyfiki dalej będzie = się taniość. myślę że w takim przypadku nakład czasu, pracy i materiały wyjdzie podobna cena gotowego produktu.
Napisano
Cytat

Potrzebuję zabezpieczyć surową płytę wiórową przed warunkami atmosferycznymi. TYLKO surowa płyta wiórowa, nie żadna inna OSB - głównym atutem jest taniość i musi być ona zachowana ;) Czy mogę płytę wiórową pociągnąć tym: Lakier wodoodporny ALKILAK DOMALUX? Czy to ma sens? A może jest jakaś farba zewnętrzna w dobrej cenie, co mi tą płytę zaklajstruje (głównie przed deszczem i śniegiem)? Od razu zaznaczam, że to nie ma "wyglądać" - to ma być trwałe.


Jak już malować to raczej Lakier Jachtowy byłby wskazany.
Napisano (edytowany)
Cytat

to nie lepiej dać odrazu wodoodporną płytę P5? atut taniość? surowa płyta + lakier + ewentualnie inne specyfiki dalej będzie = się taniość. myślę że w takim przypadku nakład czasu, pracy i materiały wyjdzie podobna cena gotowego produktu.


Hmm... może i racja, muszę policzyć dokładnie.
Dzięki.

Ten lakier jachtowy to też dobry pomysł, też o nim myślałam, tylko pytanie czy się nada na taką płytę surową, ew. jakbym chciała dodatkowo zabezpieczyć tą P5 (gdybym się chciała szarpnąć)? Edytowano przez Seila (zobacz historię edycji)
Napisano
płyta wodoodporna jest już impregnowana na etapie produkcyjnym, jej powierzchnia jest gładka i śliska w przeciwieństwie do OSB. zapewne dodatkowe zabezpieczenie lakierem nie zaszkodzi. może napisz jeszcze jaką owa płyta ma pełnić funkcję
Napisano
A'propos tej folii.

Szerokość: 250 cm
Cena - 38,00 zł/mb (to 2,5m2)
W tym VAT: 23%
cena za m2 9,50 zł

Jedno jest pewne. W tym Leruju to oni umieją liczyć ... na siebie chyba. "lol"
Napisano
Cytat

Domek dla kotów bezdomnych/podwórkowych, taki na zimę. Na palecie, zrobiony z płyt, w środku w części "sypialnej" ocieplone styropianem. Myślałam jeszcze o zabezpieczeniu samego dachu dodatkowo taką folią pcv do oczek wodnych, coś takiego: http://www.leroymerlin.pl/architektura-ogr...24381,l319.html


Toszto papa byłaby tańsza od tej foli ,a jeżeli miałoby być ładnie to polecam gont, też taniej wyjdzie jak ta folia.
Napisano
Cytat

Toszto papa byłaby tańsza od tej foli ,a jeżeli miałoby być ładnie to polecam gont, też taniej wyjdzie jak ta folia.


Tylko to ustrojstwo chyba się jakoś specjalnie kładzie, tak? Gwoździa wbić umiem, klejem i zszywaczem tapicerskim też się umiem posługiwać ;) ale poza tym jestem w tych sprawach zielona jako ta trawa na wiosnę icon_mrgreen.gif

Z opisu produktu: "klejenie za pomocą lepików asfaltowych; podłoża drewniane - mocowanie mechaniczne za pomocą gwoździ papowych z podkładkami sklejając papę na zakładach" icon_rolleyes.gif
Napisano
Cytat

też przy pokryciu dachowym byłbym za tym gontem bitumicznym, cenowo nie powala, skomplikowania przy montażu nie ma, a efekt zadowalający ;)




Chłopaki, nie dołujcie żółtodzioba icon_rolleyes.gif
Takiego czegoś http://www.leroymerlin.pl/dachy-i-akcesori...39980,l431.html (bajdełej - właśnie się dowiedziałam jak wygląda gont bitumiczny ;) ) to ja na pewno nie zamontuję. Do dziś nawet nie wiedziałam, że coś takiego istnieje icon_razz.gif
Napisano (edytowany)
no da się. przecież czytamy ze zrozumieniem i napisałaś że gwoździe potrafisz wbijać. myślę że inaczej by ci tego nie proponowali gdyby wymagało wybitnej fachowości. użyj google, układanie gontów bitumicznych. a zrozumiesz zasadę. Edytowano przez huhra (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

no da się. przecież czytamy ze zrozumieniem i napisałaś że gwoździe potrafisz wbijać. myślę że inaczej by ci tego nie proponowali gdyby wymagało wybitnej fachowości


Dach musi być do tego pochyły, prawda?
A jakaś fajna instrukcja dla blondynek, jak coś takiego się montuje?
Napisano
Cytat

Dach musi być do tego pochyły, prawda?
A jakaś fajna instrukcja dla blondynek, jak coś takiego się montuje?


Coś mi się wydaje, że muśże sam podjechać do Ciebie i to zrobić, tak będzie najprościej icon_biggrin.gif
Możesz położyć coś podobnego a jeszcze prostrzejszego taka papo-dachówka 3D
http://allegro.pl/rolowana-dachowka-rdi-3d...3668060169.html

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Skoro zamiast wylewki będzie płyta systemowa i suchy jastrych to moc grzewcza podłogówki będzie jeszcze niższa, bo tu rurki nie są bezpośrednio otulone wylewką. Czyli będziemy mieli efekt ciepłej podłogi, ale do efektywnego ogrzewania takiej łazienki będzie to o wiele za mało. Naprawdę nie wiem, czy na tak małej powierzchni warto robić podłogówkę wodną zamiast elektrycznej. Wszystko się znacznie bardziej komplikuje. Zużycie prądu nie musi zaś wcale być duże, bo ogrzewanie podłogowe nie musi działać stale. Zasadniczą moc grzewczą i tak powinien tam zapewniać grzejnik.   W łazience zdecydowanie lepiej zastosować płyty cementowo-włóknowe niż gipsowo-włóknowe, bo są znacznie mniej wrażliwe na działanie wilgoci.    Jaki tam jest rodzaj stropu? Być może legary dałoby się usunąć, ułożyć tam izolację cieplną i suchy jastrych z płyt cementowo-włóknowych?
    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...