Skocz do zawartości

Konstrukcja stalowa dla garażu z plandeki


Piotr1111

Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich,

chciałbym stworzyć ramę dla sześcianu, który później powlekę prawdopodobnie plandeką. Dokładnie wiadomo 4 ściany+ sufit i podłoga. Rama by była rozkładana by przewozić łatwo z miejsca na miejsce i tu zaczynają się problemy. Inaczej bym to zespawał lub skręcił na stałe śrubami. Tutaj rozważam:

1. Najłatwiej by było na dziury w to włożyć trzpień odpowiedni (jak śruba tylko gładki) i na końcu tego trzpienia jest dziura i w to zawleczka.
2. Zrobić dziury tylko na końcu każdej dziury będzie gwint lub nakrętka przyspawana do płaskownika i będzie jako element skręcany. Najłatwiej jako motylek śruba by narzędzi nie wozić http://panoramafirm.pl/images/4/1/013959641.jpg
3. Najlepiej, ale też pewnie najdrożej by było elementy łączyć jak w mojej drabinie od telebimu http://dmn.pl/media/galerie/drabiny_KRAUSE...ltimatic/f1.jpg Nie wiem jednak jakie to jest wytrzymałe. Albo coś podobnego na zasadzie zawiasu i zawleczki.
Nie wiem też jak ją przymocować do gruntu. Myślałem o bloczkach betonowych po 50 kg w każdym rogu, ale czy wystarczy ażeby wiatr mi tego nie zabrał ? Nie wiem też jakich kątowników użyć by mi się to nie złamało ? 50 mm o grubości 3mm ?

Może ktoś ma inny pomysł ?
Napisano (edytowany)
A co to ma być za specjalna/unikatowa konstrukcja?
Dla takich celów
Cytat

Rama by była rozkładana by przewozić łatwo z miejsca na miejsce i tu zaczynają się problemy


osobiście bym poszedł na rozwiązanie jakie stosują Team'y dla mobilnych stanowisk serwisowych.
http://www.namioty.katowice.pl/namioty/?gc...CFQjA3god0z8AKQ lub
http://www.vika.pl/?id_s=7
Producentów takich namiotów jest co najmniej kilku w kraju (mój przykład to po prostu pierwszy z brzegu) i przypuszczam że wszyscy oni oferują podobne rozmiary jak i możliwość stosowania boków doczepianych na rzepy.
Niczego innego w tak krótkim czasie nie postawisz, a to zdaje się też jeden z Twoich wymogów.
Po złożeniu mieści się w każdym busie, a nawet w combi. Edytowano przez Jani_63 (zobacz historię edycji)
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Dobre rozwiązanie to cały kompletny namiot garażowy. Nie musisz się przejmować niczym, po prostu stawiasz i masz a jak jest potrzeba to przenosisz w inne miejsce bez konieczności rozkręcania. Dodatkowo producent pisze, że można kółka zamontować dla ułatwienia transportu, to wydaje mi się że dla ciebie będzie najlepsze.
Jeśli te wymiary ci nie pasują to na ich stronie może znajdziesz coś odpowiedniego. Wydaje mi się , że lepiej kupić gotowy sprawdzony produkt niż samemu coś kombinować, zwłaszcza że się doświadczenia może nie mieć.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Nie musisz się przejmować niczym, po prostu stawiasz i masz a jak jest potrzeba to przenosisz w inne miejsce bez konieczności rozkręcania.


167kg żywej, a właściwie martwej masy?
Budzisz respekt... nie ma to tamto icon_mrgreen.gif
Napisano
Cytat

167kg żywej, a właściwie martwej masy?
Budzisz respekt... nie ma to tamto icon_mrgreen.gif




no wiem, prawie jak Pudzian icon_lol.gif icon_lol.gif icon_lol.gif , a tak dokładnie to chodziło mi o to, że w kilka osób ( np. 4 ) spokojnie można go przenieść. Oczywiście nie mówię tu o kilometrach, a o niedużym odcinku. Jeśli trzeba go dalej przenieść to warto zamontować kółka tak jak jest na stronie internetowej na zdjęciu pokazane.

Nie wiem czy widzieliście, ale często takie właśnie rozwiązanie stosowane jest w Rosji i na Ukrainie przy remontach rurociągu. Wtedy z jednej strony rura " wchodzi" do namiotu, gdzie jest remontowana, a z drugiej " wychodzi".
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...