Skocz do zawartości

venecja budmat pierwsza łata,problem


Recommended Posts

Witam dekarze zaczeli mi kłaść panelową blachodachówke venecja z budmatu,
w instrukcji jest napisane pierwsza łata 3 cm wyzsza,a dekarze dali normalną i przez to jest ten pierwszu modół troszke zagięty do dołu, chyba tak być nie morze jutro chyba będe im kazał to poprawić ale widziałem kiedyś taki wątek w którym pisało że wszystkie łaty mają być równe link:

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?...i-rynna-koszowa

i co tu robić:/
Link do komentarza
Cytat

tak napisali że nie jest błędem wyższa łata, ale czy jest błędem nie danie jej;)


Ja odniosłem inne wrażenie. Tak jak napisał Andrzej W. łata na równo. Czym miało by to służyć, danie tej łaty na wysoki kant.
Żeby ewentualnie wyhamować spływającą wodę czy śnieg to musiałby być załamany kąt dachu na odcinku co najmniej 1 m przy dużym kącie nachylenia dachu.
Link do komentarza
Cytat

Ja odniosłem inne wrażenie. Tak jak napisał Andrzej W. łata na równo. Czym miało by to służyć, danie tej łaty na wysoki kant.
Żeby ewentualnie wyhamować spływającą wodę czy śnieg to musiałby być załamany kąt dachu na odcinku co najmniej 1 m przy dużym kącie nachylenia dachu.


No właśnie nie widziałeś tej blachy więc nie rozumiesz w wenecji jak wszystkie laty będą równe to pierwszy panel się załamuje do dołu o jakieś 3 cm a jak dasz wyższa late te blacha jest idealnie równo

Cytat

Ja odniosłem inne wrażenie. Tak jak napisał Andrzej W. łata na równo. Czym miało by to służyć, danie tej łaty na wysoki kant.
Żeby ewentualnie wyhamować spływającą wodę czy śnieg to musiałby być załamany kąt dachu na odcinku co najmniej 1 m przy dużym kącie nachylenia dachu.


Link do komentarza
Cytat

No właśnie nie widziałeś tej blachy więc nie rozumiesz w wenecji jak wszystkie laty będą równe to pierwszy panel się załamuje do dołu o jakieś 3 cm a jak dasz wyższa late te blacha jest idealnie równo


To może nie jest załamanie tylko przetłoczenie. Albo to powiedzmy załamie jest po to aby zastąpiło pas nadrynnowy. Wystawiasz blachę dalej niż koniec krokwi ,tak aby blacha wchodziła w rynnę.
Link do komentarza
Cytat

To może nie jest załamanie tylko przetłoczenie. Albo to powiedzmy załamie jest po to aby zastąpiło pas nadrynnowy. Wystawiasz blachę dalej niż koniec krokwi ,tak aby blacha wchodziła w rynnę.


No właśnie nieznając się możemy sobie gdybac dekarz mówi że tak jest dobrze ale ja wiem że chyba nie bardzo zobacz instrukcje wenecji to zobaczysz o co chodzi
Link do komentarza
Cytat

No właśnie nieznając się możemy sobie gdybac dekarz mówi że tak jest dobrze ale ja wiem że chyba nie bardzo zobacz instrukcje wenecji to zobaczysz o co chodzi


Wiesz ,dekarz dekarzowi nierówny. Nie znam tego twojego fachowca więc trudno mi powiedzieć czy dobrze radzi czy nie.
Jeżeli sprawa pilna to proponowałbym Ci wysłać wiadomość na PW do Andrzeja Wilhelmi , znajdziesz jego profil tu na forum .
Link do komentarza
Cytat

No właśnie nie widziałeś tej blachy więc nie rozumiesz w wenecji jak wszystkie laty będą równe to pierwszy panel się załamuje do dołu o jakieś 3 cm a jak dasz wyższa late te blacha jest idealnie równo


Zaglądnąłem do instrukcji kładzenia i nie widzę aby arkusz był typowo startowy. Wygląda na to ,że każdy arkusz jest tak zakończony. A to załamie bierze się z stąd ,że zachodzi dolna krawędź na górną poprzedniego rzędu. Dlatego trza dać pierwsza łatę na wysoki kant.

Cytat

No właśnie nieznając się możemy sobie gdybać dekarz mówi że tak jest dobrze ale ja wiem że chyba nie bardzo zobacz instrukcje wenecji to zobaczysz o co chodzi


To znaczy co dekarz mówi, że jak jest dobrze? na równo czy na wysoki kant?
Link do komentarza
Cała sprawa to kwestia wykonania okapu a tak dokładnie to kwestia czy i ile ma pierwszy panel "wchodzić" do rynny. Jak ma nie wchodzić a być wyprowadzony na pas nadrynnowy to wszystkie łaty na tym samym poziomie a pomiędzy blachodachówką a pasem nadrynnowym grzebień okapu. W przypadku gdy wprowadzamy blachodachówkę do rynny to zmienia się miejsce podparcia dolnej krawędzi blachodachówki i wówczas należy pogrubić pierwszą łatę lub zastosować grzebień okapu z kratką wentylacyjną. Pozdrawiam.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...