Skocz do zawartości

tynki i wylewki?????


Qubacen

Recommended Posts

Jak w temacie. Do tej pory miałem zaufanie do wykonawcy ale właśnie jakby się mocno nadszarpnęło.... I tak jakie kwoty są kwotami przyzwoitymi za wytynkowanie domu tynkami cementowo-wapiennymi??? I czy (wg mnie to nie dopuszczalne) spod takich tynków może prześwitywać (wręcz delikatnie wystawać) kabel elektryczny? Oraz jakie koszty tycza się wylewek na taką chałupę? Dodatkowo czy wykonawca może dodatkowo żądać ode mnie kwoty 400-500zł za rozłożenie styropianu?

Akcja tyczy się domu w/g projektu: Dom w koniczynce 3 i zarówno tynki jak i wylewki wraz z garażem i kotłownią.

Sprawa o tyle pilna, że już mam dość!!! K@#$%^& rzuciłbym to w diabły gdyby nie to, że tak daleko zabrnąłem z budową.

P.S. Chyba mam gruby kryzys....... Edytowano przez Qubacen (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Ja płaciłem za tynki cementowo - wapienne 14 zł za m2 prawie dwa lata temu (ręcznie zarzucane),teraz niedawno znajomemu robili i płacił 15 zł za m2. Kabel nie prawa wystawać ,no chyba ze ten kabel sam odszedł od ściany, tak czy owak nie świadczy to aby fachowcy od tynków nie musieli go poprawić tak aby ni było go widać.
Czy ci twoi fachowcy dawali listwy poziomujące pod tynk? Pytam bo je po położeniu tynków należy wyciągnąć,a widziałem już takich fachmanów co te listwy zostawili w tynku po tynkowaniu i dopiero inwestor je wyciągał a dokładniej to malarze jak mu malowali ściany.

Jakie wylewki masz na myśli?
Jeżeli mówimy o mixokrecie to u mnie wraz z ułożeniem styropianu i z dylatacją wołają 13-15 zł za m2.
Link do komentarza
Cytat

Ja płaciłem za tynki cementowo - wapienne 14 zł za m2 prawie dwa lata temu (ręcznie zarzucane),teraz niedawno znajomemu robili i płacił 15 zł za m2. Kabel nie prawa wystawać ,no chyba ze ten kabel sam odszedł od ściany, tak czy owak nie świadczy to aby fachowcy od tynków nie musieli go poprawić tak aby ni było go widać.
Czy ci twoi fachowcy dawali listwy poziomujące pod tynk? Pytam bo je po położeniu tynków należy wyciągnąć,a widziałem już takich fachmanów co te listwy zostawili w tynku po tynkowaniu i dopiero inwestor je wyciągał a dokładniej to malarze jak mu malowali ściany.

Jakie wylewki masz na myśli?
Jeżeli mówimy o mixokrecie to u mnie wraz z ułożeniem styropianu i z dylatacją wołają 13-15 zł za m2.


Ja płacę (niby po znajomości) 10zł m2. Tych listew poziomujących nie wyciągają. A kabel jeden w sypialni mi "wystaje"....
Link do komentarza
Cytat

Ja płacę (niby po znajomości) 10zł m2. Tych listew poziomujących nie wyciągają. A kabel jeden w sypialni mi "wystaje"....


Czyli cena dobra ale i jakoś też taka jak cena - niska icon_biggrin.gif (tak domniemywam po Twojej wypowiedzi)
Te listwy niech Ci wyciągają po zrobieniu tynku puki tynk jeszcze dobrze nie wysechł bo jak wyschnie w tym miejscu gdzie listwa będzie pękało.
Powinni ten kabel schować,albo teraz doznałem olśnienia - jaki gruby ten tynk im wychodzi?
Powinien być koło 1 cm gruby, i jak zapewne wiesz nakłada się go w trzech etapach.
Link do komentarza
Cytat

Powinni ten kabel schować,albo teraz doznałem olśnienia - jaki gruby ten tynk im wychodzi?
Powinien być koło 1 cm gruby, i jak zapewne wiesz nakłada się go w trzech etapach.


Kabel mają poprawić a grubość tynku to prawie centymetr. Dokładnie tyle ile ma kabel + około 1 może 2 mm. Listew nie wyciągają. ale zarzucają na 2/3 a może 4 razy.
Link do komentarza
Cytat

Kabel mają poprawić a grubość tynku to prawie centymetr. Dokładnie tyle ile ma kabel + około 1 może 2 mm. Listew nie wyciągają. ale zarzucają na 2/3 a może 4 razy.


Listwy muszą być wyciągnięte bo w przeciwnym razie będzie tynk pękał w miejscach gdzie są listwy.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Jak w temacie. Do tej pory miałem zaufanie do wykonawcy ale właśnie jakby się mocno nadszarpnęło.... I tak jakie kwoty są kwotami przyzwoitymi za wytynkowanie domu tynkami cementowo-wapiennymi??? I czy (wg mnie to nie dopuszczalne) spod takich tynków może prześwitywać (wręcz delikatnie wystawać) kabel elektryczny? Oraz jakie koszty tycza się wylewek na taką chałupę? Dodatkowo czy wykonawca może dodatkowo żądać ode mnie kwoty 400-500zł za rozłożenie styropianu?

Akcja tyczy się domu w/g projektu: Dom w koniczynce 3 i zarówno tynki jak i wylewki wraz z garażem i kotłownią.

Sprawa o tyle pilna, że już mam dość!!! K@#$%^& rzuciłbym to w diabły gdyby nie to, że tak daleko zabrnąłem z budową.

P.S. Chyba mam gruby kryzys.......




U MNIE TAK WYGLADA 150M2 WYLEWKI NA OGRZEWANIE PODŁOGOWE SLID CEMEXU WIĘC UWAŻAJ A KOSZTOWAŁA 7000 TYS . I ROZPADŁA SIE BEZ WYGRZEWANIA

DSC01446.jpg

Link do komentarza
  • 2 lata temu...
  • 4 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • U mnie też taki w piwnicy na krzywej podłodze stoi, ale wypoziomowane od wagi i też już parę lat jest ok. Też miałem problem z tymi blaszko-języczkami, ale o dziwo się trzyma kupy, ale nie pomyślałem żeby je zagiąć. Choć 120kg to raczej bałbym się tam położyć. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam trzy takie regały i bardzo je sobie chwalę. Owszem, przy składaniu pierwszego popełniłem błąd, wierząc bezkrytycznie w instrukcje sprzedawcy i nie zaginałem "języczków" wsuwanych w wycięcia kątowników, no i regał mi się rozsypał już pod koniec montowania. Ale gdy wszystkie zagiąłem (łatwe to nie jest, ale da się). regał jest lekki i nie do zdarcia. Nośność jednej półki to 125 kg, więc w warunkach domowych spokojnie wystarcza do niemal wszystkiego. Nawet w garażu.   Regałów niczym nie mocuję do ścian. Nie ma potrzeby. Oczywiście, jeśli stoją na wyrównanym i pewnym podłożu.  Da się je kupić w cenie poniżej 80,00 PLN, więc uważam, że naprawdę warto.   PS. To się nie chwieje, zapewniam!
    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...