Skocz do zawartości

Co warto kupić do Stanu Surowego Zamkniętego


Recommended Posts

Napisano
Witam.
Jako, że nie czeka nas happy end ze zwrotem VATu z materiałów budowlanych to chciałbym wiedzieć, które materiały warto kupić tak z zapasem do wiosny a które podlegają zwrotowi VAT. Cement raczej nie doczeka wiosny, stal już mam ale co jeszcze warto wziąść pod uwagę by odzyskać VAT ?
Napisano
Listę to znajdę - tylko nie wiem co mi potrzeba by zamknąć SSZ - rury, zbrojenie, beton, nie wiem co jeszcze co by miało rację bytu - jak z elektryką a konkretnie kablami elektrycznymi ? Coś co może te parę miesięcy poleżeć i się nie zepsuć a zwrócą kaskę.
Napisano
Cytat

Listę to znajdę - tylko nie wiem co mi potrzeba by zamknąć SSZ - rury, zbrojenie, beton, nie wiem co jeszcze co by miało rację bytu - jak z elektryką a konkretnie kablami elektrycznymi ? Coś co może te parę miesięcy poleżeć i się nie zepsuć a zwrócą kaskę.


No to sam musisz wiedzieć czego Ci potrzeba icon_biggrin.gif
Ja dla przykładu pod koniec roku kupiłem całą elektrykę (oprócz wyłączników,gniazdek itp) oraz całą hydraulikę wraz z piecem i na tym interesie nieźle zaoszczędziłem bo po nowym roku miedź poszła do góry i inne rzeczy też icon_smile.gif
Ilość materiału wyliczyli mi fachowcy i muszę powiedzieć ,że prawie na styk bo jedynie kabla musiałem dokupić 30 m a z hydraulika to drobiazgi były do dokupienia.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Jestem w podobnym momencie. Na wiosnę chcę zacząć budowę i warto by było jeszcze coś odliczyć. Jak na razie luźnych środków mam coś ok. 10 tys. zł.
Myślę, że najlepiej kupować te materiały, które będzie się używało samemu bez zatrudniania firmy (bo ona i tak wystawi fakture na 8% vat za robociznę z materiałem).
Dobrze też kupić coś co łatwo przewieźć i ew. później sprzedać jak by zostało lub nie pasowało.
Myślę, że pomysł z elektryką jest dość dobry, gdyż jest to dość droga sprawa, ale ogólnie uniwersalna. Kable na przyłącze szybko zostaną wykorzystane, a pozostałe zawsze się przydadzą. Nie zajmuje to też dużo miejsca i się nie starzeje. W moim przypadku elektrykę i większość instalacji położę samemu.

Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...