Skocz do zawartości

jak wywalczyć swoje?


diabel

Recommended Posts

Napisano
Witam, niedawno 12 miesięcy temu zaistalowano mi kominek z doprowadzeniem ciepłego powietrza. Dodaj z góry instalowała mi to forma z 10 letnim stażem a ja im po prostu naiwnie zaufałem, ale do czego dąże Rozporządzenie mowi :
. Kominki opalane drewnem z otwartym paleniskiem lub zamkniętym wkładem kominkowym mogą być instalowane wyłącznie w budynkach jednorodzinnych, mieszkalnych w zabudowie zagrodowej i rekreacji indywidualnej oraz niskich budynkach wielorodzinnych, w pomieszczeniach:
1) o kubaturze wynikającej ze wskaźnika 4 m3/kW nominalnej mocy cieplnej kominka, lecz nie mniejszej niż 30 m3,
2) spełniających wymagania dotyczące wentylacji, o których mowa w § 150 ust. 9,
3) posiadających przewody kominowe określone w § 140 ust. 1 i 2 oraz § 145 ust. 1,
4) w których możliwy jest dopływ powietrza do paleniska kominka w ilości:
a) co najmniej 10 m3/h na 1 kW nominalnej mocy cieplnej kominka - dla kominków o obudowie zamkniętej,
b) zapewniającej nie mniejszą prędkość przepływu powietrza w otworze komory spalania niż 0,2 m/s - dla kominków o obudowie otwartej.

Pkt 2 i 4 nie został u mnie spełniony, mimo to kominek został zamontowany.W dodatku podaczas wymiany instalacji elektrycznej w "tunelu gdzie zamontowana jest rura do odprowadzania ciepłego powietrza jest tęz puszka z prądem. Elektryk stwierdził że jedno nie może być z drugim i może doprowadzić do pożaru topnięcia się kabli itd. Nie wiem czy czeste złe samopoczucie, bole głowy i senność maja wlyw na brak spełnionych tych punktów, ale coś jest na rzeczy, bo takie objawy domownicy dostrzegaja u siebie w czasie palenia sie w kominku, co robić ? jest możliwośc sądzenie się z tą firmą i czego wynikiem byłby zwrot kosztów za kominek za nieprawidłowe zamontowanie i jak okazuję się mieszkanie to nie zabardzo spełnia warunki.
Napisano
Z przepisów wynika, że w pomieszczeniu w którym zamontowany jest kominek musi być zapewniona wentylacja wywiewna oraz dopływ świeżego powietrza niezbędnego do spalania. O opisu nie wynika, czy istnieje możliwość wykonania kanałów wywiewnych i nawiewnych zapewniających wymaganą wentylację pomieszczenia. Trudno więc ocenić czy mieszkanie można dostosować do tych warunków. Natomiast sprawa ewentualnych roszczeń w stosunku do firmy instalującej kominek zależy od treści zawartej umowy o dzieło. Jeśli dotyczy ona jedynie wykonania obudowy bez przeprowadzenia prac adaptacyjnych umożliwiających funkcjonowanie kominka, to roszczenia w stosunku do firmy będą bezpodstawne.
  • 7 miesiące temu...
Napisano
Norma że przy kominku musi być sprawana wentylacja bo po 2 setce wszyscy śpią hehe.
A tak poważniej jak założyłem kominek to 1 co zrobiłem to założyłem do okien nawieiwniki higroseterowane firmy Aereco super sie sprawdzają dają od 5 do 30m3 powietrza na godzinę. Kiedyś czytałem że w ciągu godziny powierze musi być wymienione dla wysokiego komfortu. Polecam nawiewniki w okna jeżeli jest już wszystko zrobione to to chyba najlepsze rozwiązanie. Teraz mieszkam w bloku i też mam nawiewniki ale to ze względu na wilgoć jestem już uczulony na takie numery. Nie mam zamiaru się sterować roślinkami na scianach.
P.S nie zamjuję się handlem nawiewnikami ale wiele nerwów mnie kosztowała pleśń i tematy z tym związane teraz dmucham na zimne.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Kolejny dowód jak uważnie trzeba wszytko czytać PRZED podpisaniem. [Mogłbym wiele naopowiadać o konsekwencjach pobieżnego czytania ale to nie miejsce na opowieści luźno powiązane z tematem forum]

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W filmie zobaczysz łatwy sposób na montaż szpilek pod murłatę. W naszym przypadku są to kotwy M16 400 mm, montowane co 90 cm dookoła całego 63 metrowego wieńca. Kończymy tym etap całego zbrojenia stropu i czekamy na odbiór prac przez kierownika. Czy wszystko zrobiliśmy poprawnie? :)  
    • Podjechałem i cyknalem lepsze foto:)    
    • Dopiero teraz doczytałem Ps. pod zdjęciem... Tu nie potrzeba nic kleić czy spawać - powinien po prostu wymienić ten zaworek na nowy...   To jest - jak przypuszczam - zaworek odcinający na wylocie z grzejnika...  
    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...