Skocz do zawartości

Budowa domu na szkielecie stalowym


Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich forumowiczów. W przyszłym roku zamierzam wystartować z budową domu. Projektu jeszcze nie wybrałem. Na razie zastanawiam się nad projektami HB Studio: Południowa (http://hbstudio.pl/projekt;16) lub Iskierka poszerzona (http://hbstudio.pl/projekt;19), ale marzy mi się taki zwykły prosty parterowy domek pracowni Z500 (http://z500.pl/projekt/Z241_GP,wariant-z-garazem-jednostanowiskowym-po-prawej-stronie.html).
Czy jest na forum ktoś, kto może udzielić wyczerpujących informacji na temat budowy domu na szkielecie stalowym? Czy jest to technologia opłacalna? Jakie są etapy budowy w tej technologii? Czy łatwo znaleźć firmy, która budują w tej technologii? Czy warto tak budować, czy też dać sobie z tym spokój i budować tradycyjnie? Będę wdzięczny za wyczerpujące temat odpowiedzi icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Czy jest na forum ktoś, kto może udzielić wyczerpujących informacji na temat budowy domu na szkielecie stalowym?


Spróbuj w firmie Lindab. Oni mają system budownictwa szkieletowego.
Miałem przyjemność kontaktu z osobą, która tym się zajmuje. Jest bardzo kompetentna i pomoże Ci podjąć decyzję.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
W ostatnich miesiacach mocno promuje się pewna firma, która oferuje "domy pasywne w niskiej cenie". Wyglada to w ten sposób, że od wewnatrz i na zewnątrz płyta OSB, wewnętrz ściany wełna i szkielet metalowy. Gotowy dom nie różni się wyglądem od innych.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

W ostatnich miesiacach mocno promuje się pewna firma, która oferuje "domy pasywne w niskiej cenie". Wyglada to w ten sposób, że od wewnatrz i na zewnątrz płyta OSB, wewnętrz ściany wełna i szkielet metalowy. Gotowy dom nie różni się wyglądem od innych.




Podobnie wygląda technologia zwykłych kanadyjskich domów drewnianych z tym że szkielet jest drewniany. Wygląda na to, że mało co się to różni jeśli chodzi o wypełnianie szkieletu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę mnie poprawić, jeżeli coś źle zrozumiałem. Ale teraz najważniejsze jest właśnie ustalenie jak wygląda sytuacja.  Od spodu na na ułożonej teraz folii widoczna jest woda. Leżący pod nią stary podkład betonowy (chudziak) chyba też musi być jednak mokry? Wilgotność 5-8% to bardzo dużo, nawet uwzględniając znaczny błąd pomiaru. Nie rozumiem jakby miał być suchy, skoro folia jest od spodu cała mokra. Przecież ta woda (strugi wody) jest pomiędzy chudziakiem i nową folią.  Czy pomiędzy ścianą fundamentu oraz ścianą nadziemia jest pozioma izolacja z papy lub folii? Czy jeżeli ona jest to można zachować ciągłość tej izolacji oraz folii na chudziaku? Dołączam rysunek, żeby łatwiej było się zorientować o czym mówimy.
    • Wyjmowałem różne rzeczy, pokuszone cegły po wybiciu kanału, lub jego erozji, śmieci, gałęzie, a nawet żywe ptaszki przez wyczystki wentylacyjne. 
    • Dzień dobry,   Prawidłowa wentylacja dachu z pełnym deskowaniem pokrytym papą i blachodachówką opiera się na dwóch niezależnych szczelinach, które muszą działać na całej długości połaci. Pierwsza z nich znajduje się pod deskowaniem, nad termoizolacją, i powinna mieć wysokość 2–3 cm. Jej wlot wykonuje się w okapie, zapewniając ciągły dopływ powietrza o przekroju 200–300 cm²/mb, natomiast wylot w kalenicy wymaga rozcięcia papy oraz pozostawienia szczeliny 2–3 cm łącznie między deskami, co daje wywiew o przekroju około 50–100 cm²/mb. Ta część odpowiada za odprowadzenie wilgoci z warstwy ocieplenia i stabilizację pracy termoizolacji.   Druga szczelina działa nad papą, w przestrzeni tworzonej przez kontrłaty i łaty, i prowadzi powietrze od okapu aż do kalenicy. Jej wysokość, zaleca się, żęby wynosia 4 cm, czyli tyle, ile daje zalecana kontrłata. Przestrzeń ta usuwa parę wodną spod pokrycia oraz chroni papę przed przegrzewaniem, co w przypadku blachodachówki ma istotne znaczenie dla trwałości układu. Przy połaci o długości 10 metrów kluczowe jest zachowanie pełnej drożności obu kanałów — każda przerwa lub zwężenie powoduje spadek efektywności wentylacji i zwiększa ryzyko gromadzenia wilgoci.   Najważniejsze jest więc utrzymanie stałych wysokości szczelin, poprawne wykonanie wlotu i wylotu, a także kontrola, czy ocieplenie i obróbki nie zasłaniają przestrzeni wentylacyjnych. Taki układ zapewnia stabilną temperaturę pod pokryciem, ochronę papy, skuteczne odprowadzanie wilgoci i wieloletnią trwałość całego dachu.   ____________________ Blachodachówki panelowe - Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/blachodachowka-panelowa-modulowa/  
    • Tak, podasze użytkowe ... ocieplenie wełna mineralna. 
    • Odświeżam temat ,czy takie ukośnice drewniane zdają egzamin na parę docinek ?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...