Skocz do zawartości

Brak otworu przy skraplaczu w kominie


Recommended Posts

Dopiero dzisiaj zobaczyłem , że u mnie w kominie http://www.kominy.zapel.com.pl/ nie ma tego otworu przy skraplaczu oznaczonym nr 10 http://www.kominy.zapel.com.pl/get.php?pli..._ECO_M_2012.pdf tak jak i tej kratki, jest tylko wyczystka i trójnik spalin który ku mojemu zdziwieniu jest dość wysoko tzn jakieś metr nad poziomem.
Czy to błąd majstra co murował , brak tego otworu i kratki czy może komin zapel eco tego nie posiada czy ewentualnie to dopiero teraz wytnie jakoś?
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Dopiero dzisiaj zobaczyłem , że u mnie w kominie http://www.kominy.zapel.com.pl/ nie ma tego otworu przy skraplaczu oznaczonym nr 10 http://www.kominy.zapel.com.pl/get.php?pli..._ECO_M_2012.pdf tak jak i tej kratki, jest tylko wyczystka i trójnik spalin który ku mojemu zdziwieniu jest dość wysoko tzn jakieś metr nad poziomem.
Czy to błąd majstra co murował , brak tego otworu i kratki czy może komin zapel eco tego nie posiada czy ewentualnie to dopiero teraz wytnie jakoś?


Wg rysunku skraplacz jest i powinien być.Nie został Ci gdzieś na budowie?
Kratki może nie być to opcja dodatkowo płatna,nie wszystkie firmy co produkują systemy kominowe dodawają pewne elementy że tak nazwie je wystroju.
Jeżeli komin już stoi to nie ma możliwości dołożyć tego skraplacza.A może on jest tylko majster zapomniał wyciąć dziurę w dolnym pustaku kominowym,włóż rękę do wyczystki i namacaj czy on jest,powinna w dnie komina być dziura.
A to że trójnik jest wysoko to i dobrze, zawsze możesz dołożyć kolano aby podłączyć piec,spaliny zawsze lecą do góry ,do dołu nigdy icon_smile.gif .
Link do komentarza
Cytat

Dopiero dzisiaj zobaczyłem , że u mnie w kominie nie ma tego otworu przy skraplaczu oznaczonym nr 10 tak jak i tej kratki, jest tylko wyczystka i trójnik spalin który ku mojemu zdziwieniu jest dość wysoko tzn jakieś metr nad poziomem.
Czy to błąd majstra co murował , brak tego otworu i kratki czy może komin zapel eco tego nie posiada czy ewentualnie to dopiero teraz wytnie jakoś?


Zobacz na fakturze co kupiłeś jakie elementy .Sprawdź co zostało po zbudowaniu komina.

Daj zdjęcie jak to wygląda . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Zobacz na fakturze co kupiłeś jakie elementy .Sprawdź co zostało po zbudowaniu komina.

Daj zdjęcie jak to wygląda .


Na fakturze nie ma wymienionych części składowych tylko jako cały komin.
Link do komentarza
Gość mhtyl
Tak czy siak to musztarda po obiedzie icon_biggrin.gif

Ale dziwi mnie fakt,że ani inwestor a już majster nie obejrzał i nie zapoznał się z instrukcja montażu przed murowaniem.
Ja swój przed murowaniem rozłożyłem wszystkie części i policzyłem czy aby czegoś nie brakło jak również pokazałem co i jak murarzowi.
Link do komentarza
Panowie icon_smile.gif na fakturze jest odsklraplacz ceramiczny i jest on na dnie zamontowany tzn jakaś miska taka jakby ale nie zauważyłem czy jest w nim dziurka. Chodzi mi o to co napisałem na początku, że nie mam wyciętego otworu w pustaku gdzie jest skraplacz, skraplacz jest icon_smile.gif
I teraz zastanawiam się czy po ptakach czy można teraz ten otwór wyciąć czy może go nie trzeba, sprawdziłem dokładnie i trójnik jest ok 1,8m
Czy wyczystka jak jesdt zamontowana gdzieś dopiero na drugim trzecim pustaku kominowym zamontowana to jest ok? bo też jakoś wysoko wydaje sie na poziomem i nad skraplaczem
Link do komentarza
Gość mhtyl
To wystarczy wyciąć dziurę aby dostać się do skraplacza i problem z głowy icon_biggrin.gif
Tylko jak będziesz robił ten otwór to dobrze odmierz wysokość jak i szerokość,szerokość ogranicza wewnętrzny wymiar pustaka kominowego a wysokość to zapewne jedna albo dwie wysokości pustaka kominowego,w zależności na którym pustaku zaczął początek komina murarz,oby się nie okazało że na wysokości posadzki.Najprościej to włóż w miejscu wyczystki miarę zwijaną i odmierz ile jest cm do dna komina.
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Rozumiem , że musi być ten otwór przy skraplaczu w pustaku komina i założona kratka?
Ile powinno być maksymalnie od skraplacza do początku wyczystki?
Tak to mniej więcej widać.


Kratka może ale nie musi ,to tylko tak dla ładnego wyglądu. Tylko na dole pod skraplaczem musisz umieścić jakiś zbiorniczek na kondensat.
Tak jak z fotki widać to w pustaku pierwszym licząc od dołu posadzki wystarczy wyciąć dziurę.
A nie wkładałeś ręki do wyczystki aby namacać czy na dnie jest dziura icon_biggrin.gif (proszę od razu nie kojarzyć) ale jak już pisałem wyżej weź miarę zwijaną stalowa i w środku spokojnie zmierzysz ile jest od wyczystki do skraplacza.
Link do komentarza
Cytat

Rozumiem , że musi być ten otwór przy skraplaczu w pustaku komina i założona kratka?
Ile powinno być maksymalnie od skraplacza do początku wyczystki?
Tak to mniej więcej widać.

Wszystko wydaje się w porządku teraz najpierw musisz ustalić w którą stronę murarz ustawił odskraplacz .Czy od strony trójnika będzie otwór wylotowy czy od wyczystki ,a może wstawił byle jak i będziesz musiał go przekręcić ustawić w odpowiedniej pozycji.Cienkim drucikiem sprawdź wkładając go z dna wyczystki w ,którą stronę jest skierowany kanał odskraplacza wtedy zrobisz mały otworek w ściance i będziesz go powiększał przymierzając kratkę przewietrzającą dolną .Albo za krawat murarza niech przyjedzie i zrobi to jak należy. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość mhtyl

Tak jak wspomniał animus,może być problem bo ten skraplacz wg zdjęcia firmowego wygląda tak.
Ale tu też widzę pozytywne rozwiązanie icon_biggrin.gif bo ja z założenia jestem optymistą icon_biggrin.gif Załóżmy ,że ten otwór w kształcie kwadratu zrobiony na odwodzie skraplaczu jest nie z tej strony co potrzeba ,to jak już tez wyżej napisałem w pustaku kominowym wytnij otwór ale rób to dość delikatnie aby nie uszkodzić ceramiki skraplacza. Jak już się dokopiesz do skraplacza i okaże się ,że tego otworu nie ma i nie można do obrócić (a sądzę że nie da rady bo ten skraplacz powinien być przyklejony do rury z wyczystką kitem kominowym) to wiertlem nawierć dziury po obwodzie (beż udaru) a potem jak już będzie wszystko nawiercone to po obwodzie przejedź wiertlem-frezem aby usunąć środek.O wylot tej rurki bym się nie martwił bo widać ,że ona jest z pcv i jest zapewne obrotowa.
U mnie ten skraplacz wygląda tak

I jak widać zbiornik na kondensat stoi w środku komina na samym dole poniżej skraplacza. Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 6 miesiące temu...
Mam jeszcze jedno pytanie.
Otwór skraplacza jest w dobrą stronę i jest w miejscu zaznaczonym na zdjęciu.
Tylko praktycznie posadzka w kotłowni będzie dochodzić do tego otworu i jak w tedy jakiś naczynie podłączyć czy coś? Nie mam kanalizacji w kotłowni.
Tak myślę , że zrobić w kotłowni posadzkę niżej jak w garażu i wtedy wyjdzie otwór z 5cm wyżej posadzki. Chyba w kotłowni nie trzeba dawać styropianu 8-10cm jak w domu , starczy ze 3cm?
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Mamy 2014 rok, a WT na ten rok mówią że współczynnik przenikania ciepła dla podłóg na gruncie ma wynosić U≤ 0,3W/mK.
A Ty coś mówisz o 8-10cm styropianu.


Dla nowo budowanych domów, a raczej przy wydawaniu PnB dla obecnie nowych domów, a jeżeli PnB było wydane przed to nie musi spełniać obecnego współczynnika.

Cytat

Mam jeszcze jedno pytanie.
Otwór skraplacza jest w dobrą stronę i jest w miejscu zaznaczonym na zdjęciu.
Tylko praktycznie posadzka w kotłowni będzie dochodzić do tego otworu i jak w tedy jakiś naczynie podłączyć czy coś? Nie mam kanalizacji w kotłowni.
Tak myślę , że zrobić w kotłowni posadzkę niżej jak w garażu i wtedy wyjdzie otwór z 5cm wyżej posadzki. Chyba w kotłowni nie trzeba dawać styropianu 8-10cm jak w domu , starczy ze 3cm?


Od skraplacza nie wolno podłączać odpływu do kanalizacji, chyba że teraz coś się zmieniło w tej materii.
Link do komentarza
Cytat

Dla nowo budowanych domów, a raczej przy wydawaniu PnB dla obecnie nowych domów


Tak wiem i w 2012 ten współczynnik wynosił 0,45 więc projekt jako taki nie narusza WT.
Mnie chodziło raczej o fakt że współczynniki ewoluują i jest ogólnoświatowe parcie na energooszczędność, więc mimo że PnB zostało już wydane, to tak słaba izolacja jest trochę archaiczna... no może jest No trendy icon_smile.gif
A że to posadzka, to też jakakolwiek ingerencja w jej izolację na etapie innym niż budowa będzie bardzo utrudniona.
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

czyli co zrobić z tak niskim skraplaczem? Bo chyba przeszkadza , że wyjdzie prawie na równo z podłogą czy to nie ma znaczenia?


A tym skraplaczem to murarze dali ciała,ale już po. Więc jedyne wyjście to takie ,dać kolanko 90 stopni z pcv , kawałek rurki prostej tak aby wychodziła na zewnątrz obudowy komina i naczynie do którego spływał by ten kondensat. Kolano powinno wejść spokojnie na krocie od skraplacza z komina , a jakiej średnicy to byś musiał sobie przymiarkę zrobić.

Oczywiście o ile będzie na tyle miejsca aby się zmieściła rura pcv.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie wiem czy to jest T-cap ale pełna nazwa mojej pompy to : PANASONIC AQUAREA WH-MDC05J3E5 5KW MONOBLOK. Ogrzewa dom o powierzchni 100 m. kw. plus garaż plus CWU. Dom jest dobrze ocieplony więc pompa nie zużywa wiele energii zimą ale niskie rachunki za prąd, to raczej wynik fotowoltaiki na dachu. W pokojach zimą mam temperaturę 21 st. C., dla mnie wystarczy a w garażu 15 st. C. Jak na razie pompa daje radę. Co do innych pytań, to nie pomogę bo się na tym nie znam.
    • Przepraszam za brak konkretow. Dzialka rolna 0.7h jest polozona 130km a 0.3h 20km od miejsca gdzie planowana jest budowa domu. Jeszcze dodam że niedawno takie odległości nie stanowiły zadnego problemu poniewaz znajoma właśnie na takiej zasadzie się wybudowała.
    • Tak z ciekawości jaka moc tego Panasonica? To jest T-cap? Pytam, bo zanim zamontowałem kocioł gazowy też brałem pod uwagę T-capa 9kw. Tylko teraz jak policzyłem ile mocy zwykle używamy na gazie to wychodzi nie do wiary, ale kocioł zwykle chodzi na 6% mocy z 19kw, max było 12% przy mrozach nie wiem czy -10 czy więcej, przy czym % jest liczony od minimalnej mocy, czyli w moim przypadku od 3kw. Na CWU ustawione jest 50% i zasobnik 140L grzeje kilka minut, nie mierzyłem, ale raczej nie więcej niż 5-10 minut. I teraz mam wątpliwości, czy taki T-cap 9kw nie byłby po prostu za duży? Nie wiem czy te wskazania mocy na Termecie są rzeczywiste, ale jak już złapie temperaturę, a zwykle to jest 35°C na zasilaniu, to możliwe żeby chodził na 4-5Kw? Najwyższą jaką ustawiliśmy to było 42°C. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Darek: Farba do płytek to sprytny trik na odnowienie kafelek w łazience czy kuchni. Zacznij od solidnego przygotowania – umyj płytki środkiem odtłuszczającym, usuń brud i lekko je zmatuj papierem ściernym. Wybierz farbę ceramiczną, np. epoksydową, która wytrzyma wilgoć i codzienne zużycie. Nałóż podkład, jeśli jest wymagany, a potem dwie cienkie warstwy farby – wałkiem na dużych obszarach, pędzlem w trudno dostępnych miejscach. Między warstwami zrób przerwę 12-24 godzin. Fugi pomaluj osobno lub zostaw w oryginalnym kolorze dla efektu. To szybka alternatywa dla remontu, dająca nowy wygląd tanim kosztem. Po skończeniu daj farbie kilka dni na utwardzenie, unikając wody. Proste, a efektowne! https://www.nowin.pl/2023/12/21/farba-do-plytek-jak-pomalowac-kafelki-w-lazience-lub-kuchni/
    • Komentarz dodany przez zecia: Pomalowanie kafelek farbą do płytek to ekonomiczny sposób na nową łazienkę lub kuchnię. Najpierw przygotuj powierzchnię – oczyść ją z brudu i tłuszczu (np. benzyną ekstrakcyjną), a potem delikatnie zeszlifuj, by farba dobrze chwyciła. Wybierz farbę przeznaczoną do ceramiki, np. akrylową z utwardzaczem, odporną na wodę i zarysowania. Nałóż grunt, jeśli zaleca producent, a następnie dwie warstwy farby – wałkiem na płasko, pędzlem w kątach. Odczekaj 12-24 godziny między warstwami. Fugi możesz zamalować lub zostawić dla kontrastu, używając cienkiego pędzla. To sposób na szybką zmianę bez bałaganu. Po malowaniu chroń kafelki przed wilgocią przez kilka dni, aż farba stwardnieje. Styl i świeżość gwarantowane!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...