Skocz do zawartości

Jaką mębranę dachową wybrać?


Recommended Posts

Dom z poddaszem użytkowym , dach prosty 2 spadowy pokryty blachodachówką.
Zastanawiam się nad Tyvek Solid. Ale znalazłem tańszą Fakro 3 warstwowa ale czy jest ona lepsza? A może coś innego polecacie?
Jeżeli dam ma ok 180m2 to 3 rolki po 75m2 starczą prawda? Zastanawiam się czy kupować gdzieś w sklepie na wymiar czy zamówić od razu trzy rolki czyli 225m2.

Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

To chyba tyavik jest lepszy od marmy?


Czy jest lepszy? długo i namiętnie można by dyskutować icon_smile.gif Jeżeli chcesz to porównaj sobie ceny produktów obu firm oraz dane techniczne produktów. Ja Ci poleciłem membranę która nazywa się ekranem dachowym jest to wysokoparoprzepuszczalna membrana i bardzo odporna (ale nie do końca) na udary mechaniczne.
Obojętnie jakiej byś nie kupił to kup razem taśmę naprawczą dla danej membrany ,ale nie jakieś tam firmy X tylko danego producenta co membrana.
Link do komentarza
Gość mhtyl

Cytat

mhtyl którą dokładnie masz? dlaczego ją wybrałeś?





Cytat

Ja kładłem membranę wysokoparoprzepuszczalną zwaną też jako ekran dachowy firmy Marma,dość dobra cena co do jakości.


A dlatego ja wybrałem bo cenę dostałem na nią bardzo atrakcyjną icon_smile.gif o wiele mniejsza była niż tyvek kosztował.
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
Dodam, że kupowałem stąd
http://sklepdekarza.pl/pl/p/MEMBRANA-DACHO...-75m2-rolka/184
Taniej nie znalazłem. Nie wiem , czy to można nazwać testem ale kawałek co został położyłem na słońcu , na deszczu itd. Od tamtego czasu minął rok. Nie widać , żadnego zniszczenia czy kruszenia lub pękania jak opisują czasami membrany. Zapewne właściwości swoje straciła przepuszczalne ale wytrzymała nadal jest.
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Cytat

Nie widać , żadnego zniszczenia czy kruszenia lub pękania jak opisują czasami membrany. Zapewne właściwości swoje straciła przepuszczalne ale wytrzymała nadal jest.



No tylko że membrana jest właśnie od tego, żeby mieć właściwości izolacyjne i paroprzepuszczalne. To na ile ona jest wytrzymała na uszkodzenia mechaniczne to mi akurat "wisi" ;) U mnie przy kupowaniu membrany (Koramic) było jasne powiedziane, że nie powinno się jej stosować jako wstępne krycie w sytuacji, kiedy właściwe pokrycie nie będzie kładzione bezpośrednio po membranie. Co nie zmienia faktu, że np. teraz w mojej okolicy jest dom, przykryty od listopada tylko membraną i pewnie czeka na dekarzy do wiosny. Ciekawe co z tej membrany zostanie po takim czasie i czy będą ją wymieniać. To jest dopiero test :P
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
    • ocieplenie dachu pur? odrazu na deski? tylko ze dach to deski membrana papa i blacha bez łąt nie beda sie parzyc deski? ale musze jakas wentylacje zrobic tym bardziej przy ociepleniu?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...