Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
radeksuchanek

Remont podłogi

Recommended Posts

Mam następujący dylemat.

W jednym z pokojów na parterze w starym piętrowym domu pojawił się problem mrówek. Problem nasilił się do tego stopnia ze zdecydowaliśmy się zerwać podłogę. Zaznaczę ze podłoga była drewniana już 70 letnia położona na klepisku. mrówki okazały się mieć gniazda zarówno w klepisku jak i nieco już spróchniałych belkach podłogowych.

Potrzebuje teraz nowej podłogi i mam dylemat. Położyć nową podłogę drewnianą czy zrobić wylewkę. Chodzi o to by zabezpieczyć się na przyszłość przed wizyta mrówek. Jeżeli wylewkę(chwilowo skłaniam się ku tej opcji) to na beton położyć linoleum, panele czy kafelki. Pokój to kuchnia mniej więcej 20 m2 powierzchni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przede wszystkim trzeba wykonać izolację przeciwwilgociową!

Wybrać ziemię na 10cm poniżej izolacji poziomej ścian i wylać 10cm chudziak (jeśli nad tym zmieści się ocieplenie ze styropianu i posadzka do wymaganego poziomu podłogi, a jeśli nie to obniżyć dno wykopu tak aby się zmieściło to wszystko).

Izolację położoną na chudziaku (z folii budowlanej) połączyć z izolacją poziomą (jeśli pozioma ściany jest wyżej, to folię położoną na chudziaku wywinąć także na ściany, do poziomu izolacji poziomej, albo nieco wyżej - po wykonaniu wylewki na ociepleniu będzie można ją przyciąć).

Na izolację przeciwwilgociową położyć ocieplenie (10-30 cm styropian lub XPS)

Na ociepleniu wylewka posadzki 5-8cm (ja jeszcze na styropian rozkładam drugą warstwę folii, co zapobiega wypełnianiu szczelin w ociepleniu betonem).

Teraz możesz, jak piszesz, wyłożyć podłogę warstwą wykończającą.

Gdybyś zdecydował się na podłogę drewnianą to ocieplenie układasz pomiędzy legarami na izolacji leżącej na chudziaku.

Najważniejsze jest z tego wszystkiego właściwe wykonanie izolacji przeciwwilgociowej - pamiętaj o klejeniu zakładów folii!

Mrówki muszą mieć ciepło i wilgotno, dokładnie tak jak grzyby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dziękuje za poradę.

Czy pod spodnią warstwę betonu należy wykonać jakiś specjalny podkład? W tej chwili jest tam mniej więcej 50 cm mocno ubitego piasku(stare klepisko).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeśli grunt będzie ustabilizowany (nie nasypywany lub wzruszony podczas pogłębiania) to można lać bezpośrednio, w przeciwnym przypadku należałoby zagęścić mechanicznie luźną warstwę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Działka rodziców ma ok 15 arów powierzchni, więc na pewno da się ją podzielić. A wjazd możliwy będzie do wykonania bliżej piekarni. Z zapewnieniem dostawy mediów nie powinno być kłopotów - wszak to prawie środek wielkiego osiedla w Twoim mieście...
    • Ma zakopane 3 kręgi betonowe. Do środka kręgów dochodzi rura PE które ma w przyszłości zasilać automatyczne nawodnienie.  Teraz z tego miejsca mają się rozchodzić rury do zasilenia nawodnienia. Na zdjęciu jest widoczna druga rura PE ale ta ma służyć do zasilenia w wodę budynku gospodarczego.  Czy to jest dobry pomysł żeby w tym miejscu zainstalować elektrozawory do automatycznego podlewania. Z tego miejsca ma wychodzić rura do zasilenia automatycznych zraszaczy oraz udzielna sekcja do podlewania kropelkowego.  Rury wprowadzone będą nisko w kręgach i będzie można z nich spuszczać na zimę wodę.  Czy jest gdzieś w necie dostępny schemat budowy automatycznego nawadnia ogrodu. Czy takie rozwiązanie ma szanse się sprawdzić?  
    • Gość
      Z chęcią zapłacę 100 zł za metr kwadratowy . Ale niestety dziś Pan dał mi ofertę aż mnie z nóg zniosło . Nie potrafił się określić w jaki sposób mi koszt obliczył .
    • A u mnie wujek Google jest innego zdania     Zresztą tak mnie kiedyś uczyli...   Ja zwykle montowałem sedes śrubami do posadzki, a silikonu używałem do przyklejenia sedesu do podłoża i - tak jak pisze mhtyl - i uważam na 99,9%, że a właściwie nie trzyma  uszczelka na złączu rury wylotowej z sedesu z rurą kanalizacyjną. Zdarza się to wtedy, gdy w trakcie korzystania z kibelka porusza się on, gdyż jest źle przymocowany. Trzeba zdemontować kibelek, wymyć dokładnie podłogę i sedes od dołu, kupić nowy zestaw do mocowania sedesu (w skład zestawu wchodzą po dwie sztuki: kołki rozporowe, długie wkręty, tulejki odpowiednio wyprofilowane i zaślepki), usunąć - jeśli były użyte - stare śruby i kołki, albo nawiercić nowe otwory w posadzce i od nowa zamontować sedes i ozdobić białym silikonem             Ooooo...    W linkowanym temacie czytam:   To chyba z rozpędu...
    • A podzielisz się, tak w skrócie, czym uzasadnia to że te szmaragdy tańsze? Bardzo mnie to zaintrygowalo. Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...