Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
radeksuchanek

Remont podłogi

Recommended Posts

Mam następujący dylemat.

W jednym z pokojów na parterze w starym piętrowym domu pojawił się problem mrówek. Problem nasilił się do tego stopnia ze zdecydowaliśmy się zerwać podłogę. Zaznaczę ze podłoga była drewniana już 70 letnia położona na klepisku. mrówki okazały się mieć gniazda zarówno w klepisku jak i nieco już spróchniałych belkach podłogowych.

Potrzebuje teraz nowej podłogi i mam dylemat. Położyć nową podłogę drewnianą czy zrobić wylewkę. Chodzi o to by zabezpieczyć się na przyszłość przed wizyta mrówek. Jeżeli wylewkę(chwilowo skłaniam się ku tej opcji) to na beton położyć linoleum, panele czy kafelki. Pokój to kuchnia mniej więcej 20 m2 powierzchni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przede wszystkim trzeba wykonać izolację przeciwwilgociową!

Wybrać ziemię na 10cm poniżej izolacji poziomej ścian i wylać 10cm chudziak (jeśli nad tym zmieści się ocieplenie ze styropianu i posadzka do wymaganego poziomu podłogi, a jeśli nie to obniżyć dno wykopu tak aby się zmieściło to wszystko).

Izolację położoną na chudziaku (z folii budowlanej) połączyć z izolacją poziomą (jeśli pozioma ściany jest wyżej, to folię położoną na chudziaku wywinąć także na ściany, do poziomu izolacji poziomej, albo nieco wyżej - po wykonaniu wylewki na ociepleniu będzie można ją przyciąć).

Na izolację przeciwwilgociową położyć ocieplenie (10-30 cm styropian lub XPS)

Na ociepleniu wylewka posadzki 5-8cm (ja jeszcze na styropian rozkładam drugą warstwę folii, co zapobiega wypełnianiu szczelin w ociepleniu betonem).

Teraz możesz, jak piszesz, wyłożyć podłogę warstwą wykończającą.

Gdybyś zdecydował się na podłogę drewnianą to ocieplenie układasz pomiędzy legarami na izolacji leżącej na chudziaku.

Najważniejsze jest z tego wszystkiego właściwe wykonanie izolacji przeciwwilgociowej - pamiętaj o klejeniu zakładów folii!

Mrówki muszą mieć ciepło i wilgotno, dokładnie tak jak grzyby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dziękuje za poradę.

Czy pod spodnią warstwę betonu należy wykonać jakiś specjalny podkład? W tej chwili jest tam mniej więcej 50 cm mocno ubitego piasku(stare klepisko).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ma wywiewać bo masz z tego co pamiętam wentylacje grawitacyjną. Anemostat to raczej do wentylacji mechanicznej a nie do grawitacyjnej. To błąd, należałoby to naprawić ale najpierw wywaliłbym ten anemostat i sprawdził czy jest w ogóle jakiś ciąg. Kuchnia i łazienka bez sprawnej wentylacji to w przyszłości kłopoty.
    • W kuchni od początku wentylacja była do kitu, czyli boczny kanał pod sufitem idący do łazienki.Zrezygnowałam z takiego rozwiązania. Jest dziura i anemostat. Nic nie wwiewa, nie zaobserwowałam osadzającego się lodu.  Zatem idąc tropem obaw Gawła mam nadzieję, że na kolejnej dziurze też by nie było lodu.  Kołderki skończone, zapakowane do studni. Fotki jutro.  
    • Gość rgaczol@wp.pl
      Witam, to coś wspaniałego, gratuluję pomysłu. TYLKO ZAZDROŚCIĆ. Czy ten kosztorys to wszystkie koszty? Proszę o uściślenie, 400 zł na środki chemiczne to koszt roczny , czy miesięczny? Jestem emerytem z niewielkim dochodem. Dlatego takie może naiwne pytanie. Mam dom letniskowy na wsi . Drewniany z możliwością mieszkania całorocznie. Problem z ogrzewaniem . Mam kominek , który spala duże ilości drewna i w zasadzie zimą tam nie bywam. Państwa rozwiązanie związane z miejscem do hydromasażu może zmienić moje podejście do eksploatacji "działki".
    • Też się nad tym zastanawiam i plnuję ale dopiero za 3 lata a Ty już nie za wcześnie? Nie chodzi chyba o malowanie??
    • Jest to stary budynek i w niektórych miejscach ściana ceglana ma 12 cm grubości i w tych miejscach gdzie mam możliwość wkładałem dodatkowe ocieplenie. Druga sprawa to ściana kolankowa, która jest tak naprawdę cofnięta o jakieś 0,5 metra od faktycznej zewnętrznej ściany. Tzn. ścianka kolankowa jest zbudowana ze stelażu pod GK a przed nim jest 15 cm warstwa wełny.   Pomiędzy legary a sam stelaż nie planowałem już wkładać wełny, nie będzie tam na nią miejsca ponieważ stelaż będzie wisiał o "włos" od legarów. Jedynym więc ociepleniem sufitu będzie 15 cm warstwa wełny między belkami stropowymi a strych powyżej będzie miał wypełnione między krokwiami również 15 cm warstwą wełny.
  • Popularne tematy

×