Skocz do zawartości

Odkurzacz centralny - nie dajmy się naciągnąć na dodatkowe gniazda


Recommended Posts

Gość rafał
Napisano
A ja mam zupełnie inne zdanie, lepiej więcej gniazd niż bujać się z plączącą się długą rurą. & metrów to wg mnie jest absolutny max. Zapłacisz raz za więcej gniazd, a jak zaoszczędzisz, to do końca eksploatacji domu wkurzasz się, że poskąpiłeś kasy.
Napisano
Cytat

A ja mam zupełnie inne zdanie, lepiej więcej gniazd niż bujać się z plączącą się długą rurą. & metrów to wg mnie jest absolutny max. Zapłacisz raz za więcej gniazd, a jak zaoszczędzisz, to do końca eksploatacji domu wkurzasz się, że poskąpiłeś kasy.



Ja niestety nie zgadzam się z tym co napisałeś. Mam wąż 9m. Jestem zadowolony z odkurzania i ja osobiście spokojnie 4 gniazdka mógłbym zlikwidować bo tyle jest nie potrzebne. Jak planowałem ładowałem 6 gniazd na dole i 4 na górze. A korzystam z 3 na dole i 2 u góry.



Gość K-BOLBUD
Napisano
Jestem monterem i serwisantem. Owszem mniejsza ilość gniazd = oszczędności a szufelki meblowe nie są aż takie dobre (trzeba mieć zmiotkę pod ręką) ale wiele rzeczy jest takich z którymi się nie zgodzę.
Po pierwsze to instalator ma przedstawić za i przeciw każdej instalacji a klient ma zawsze ostatnie zdanie.
Wąż 9m ma spory zasięg (tu pojawia się problem wyboru między ilością gniazd a wygodą odkurzania) ale i też wadę bo nie jest wygodne szarpanie się z takim wężem w przypadku gdy jest wiele mebli typu fotele krzesła.
Wąż z włącznikiem jest o tyle wygodny że aby przerwać odkurzanie choćby na chwilę nie trzeba lecieć do gniazda w w/w wypadku to aż 9m :) żeby go wyłączyć co ułatwia znacznie sprzątanie np na drabinie w trudno dostępnych miejscach.
Gość autorus
Napisano
A u mnie na chałupke wyliczono 6 gniazd i 2 szufelki :) To chyba w miarę :)
Napisano
no właśnie jak rozmawiałem z instalatorami to twierdzą, że lepiej mieć nawet więcej gniazd a krótszego węża. ja się wachałem między wężem 7 a 9 metrowym. różnica na domku 150 m kw pomiędzy jednym a drugim wężem to tak naprawdę kwestia 2 gniazd, więc nie ma co za bardzo panikować. poza tym to jest inwestycja na lata, i po jakimś czasie na pewno przeważy komfort użytkowania krótszego węża nad dłuższym. jest on na pewno lżejszy i łatwiej się go zwinie icon_biggrin.gif
  • 1 rok temu...
Napisano
300 zł za gniazdko? ja wolałem sobie kupić zestaw z 5 gniazdkami i rurkami za 500 zł na allegro i instalacje wykonać samodzielnie. Jednostka centralna wystarczy taka połowę tańsza :)
  • 4 miesiące temu...
Gość paweł
Napisano
Wszystko trzeba sobie przekalkulowac no i trafić na fajnych ludzi. My planowaliśmy wszystko najpierw zanim dom jeszcze stanął
  • 3 tygodnie temu...
Gość 567rtyhjk
Napisano
Idąc dalej tym tokiem myślenia należało zamontować tylko 1 gniazdo i kupić bardzo długi wąż . Było by najtaniej. Niestety takie skąpstwo nie popłaca ,wygoda ,komfort i....wąż ma znacznie mniejszy przekrój a więc opory są znacznie większe i siła ssąca znacząco spada .I zamiast "ameryki " mamy zaścianek "ruski"
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Dla mnie to jest rozwiązanie po prostu genialne. Nie muszę już biegać z odkurzaczem po całym domu, dodatkowo powietrze jest wyraźnie czystsze, a alergia córki zamieniła się z ostrej w łagodną. Świetna sprawa, zawsze wszystkim zniechęconym zachwalam takie rozwiązanie. Jeżeli jeszcze zajmie się tym porządna firma, to nic tylko cieszyć się z inteligentnego domu.
  • 5 miesiące temu...
Gość Visitor
Napisano
Wszystko jest fajnie dopóki się mieszka na dużej działce, w domu jednorodzinnym i odkurza we własnym zakresie.Odgłos odkurzacza centralnego sąsiadów z drugiej połówki bliźniaka doprowadza mnie do szału.
  • 3 miesiące temu...
Gość Gabriel
Napisano
Ja się cieszę, że się zdecydowałem na to rozwiązanie
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Montaż instalacji i gniazd na etapie budowy to pestka, dlatego gdy się samemu to robi, to nie bolą wydatki. Za 500 złotych załatwiam wszystko, a mam 5 gniazd i krótki wąż. Są pomieszczenia, które stoją prawie puste, więc po cóż odkurzać często i długim wężem? Jeśli kogoś szum odkurzacza doprowadza do szału, to ma problem z własną osobowością. Ten szum jest niższy i krócej trwa niż np. koszenie trawnika spalinówką czy ciągle ujadanie psa u sąsiada. Poza tym na wyjściu odkurzacza montuje się tłumik za 30 - 50 złotych. Szufelka jest faktycznie mało wygodna, bo trzeba jednak trzymać w pobliżu zmiotkę. Ja mam w kuchni i przedpokoju wallyflexa i to dobre rozwiązanie. Nie należy przesadzać z długością ni krótkością węza. 7 metrów jest OK.
  • 8 miesiące temu...
Napisano

O co chodzi z tymi gniazdami? Coraz więcej znajomych decyduje się na odkurzacze centralne, ale nie wiem w końcu jaka ilość gniazdek będzie ok. Dom jest piętrowy, ma 5 pokoi, metraż 153 m2.

I czy odkurzacze centralne są głośniejsze od tradycyjnych? Mam malutkie dziecko i drugie w drodze, wolałabym wiedzieć :D

  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowany)
Dnia 30.12.2015 o 10:43, Gość Visitor napisał:

Wszystko jest fajnie dopóki się mieszka na dużej działce, w domu jednorodzinnym i odkurza we własnym zakresie.Odgłos odkurzacza centralnego sąsiadów z drugiej połówki bliźniaka doprowadza mnie do szału.

Może warto sąsiadów poprosić o zamontowanie wydajnego tłumika za jednostką centralną ? W przypadku zabudowy bliźniaczej dobrym pomysłem jest wyprowadzanie przewodów wydechowych tuż nad ziemią i na ścianach przeciwległych, tak aby nie słyszeć powietrza wydmuchiwanego przez jednostkę centralną. 

Pozdr.
aeroVac.pl

 

Gniazda ssawne powinny być tak zaplanowane, aby było wygodnie sprzątać. Ważne jest aby dosięgnąć do każdego zakamarka domu, ale również aby najczęściej sprzątane powierzchnie można było sprzątnąć z jednego gniazda. Dlatego polecamy lokalizacje gniazda w części centralnej parteru, z której często można dosięgnąć i przedsionek i kuchnie i salon. Dot. to oczywiście małych i średnich domów. 

Inaczej przedstawia się sprawa w przypadku długości węży chowanych w ścianie. Te mogą być nawet 15 m bez obawy o komfort użytkowania, gdyż takiego węża nie przenosi się z gniazda do gniazda, a tylko wyciąga na czas sprzątania, a odkurzacz chowa go z powrotem do instalacji ukrytej za gniazdem. 

http://aerovac.pl/produkty/retraflex-waz-chowany-w-scianie

Pozdrawiamy

aeroVac.pl

Edytowano przez Eksperci aeroVac (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...