Skocz do zawartości

miejsce na rekuperator


Gość

Recommended Posts

Cytat

Wnioski – straty własne bez odkręcania wody taniego systemu solarnego odpowiadają rocznemu zużyciu energii na cwu przez trzy osobową rodzinę w ilości 300litrów dziennie!!!!!
-25stC ... w tym roku było zbyt ciepło… w Warszawie -18 mniej o 6 rano nie było. Proszę też dodać, że te kW są przed wymiennikiem - gdy ma on 90% --- to ile zostanie?



Przy temp. w domu około 20st. C i wilgotności w granicach 35% rekuperator zacznie szronić już przy około -7 st. C (przy założeniu że ma sprawność odzysku ciepła przynajmniej 80 %), w takich warunkach GWC bardzo się przydaje.
Link do komentarza
Cytat

Nie zgadzam się z tym co Pan napisał, nawet przy temp. glikolu 0,8 stC. wymiennik glikolowego GWC (np. 6cio rzędowy z GWCMAX) zabezpieczy wymiennik Daytony przed zaszronieniem. Przy temp. zewnętrznej -25st. C osiągnie Pan za wymiennikiem około 0 (przy przepływie 200 m3/h - z obliczeń wychodzi 0,5 st.C, daje to 1,7 KW energii cieplnej)

Wygląda na to, że ma Pan rację icon_redface.gif .
Muszę więc tę sprawę jeszcze raz rozważyć.
Prawdę mówiąc większy sens stosowania GWC jest wtedy, gdy centrala posiada bypass (można wtedy używać GWC do chłodzenia budynku latem). Daytona 250 niestety bypassu nie posiada.
Link do komentarza
Cytat

Wygląda na to, że ma Pan rację icon_redface.gif .
Muszę więc tę sprawę jeszcze raz rozważyć.
Prawdę mówiąc większy sens stosowania GWC jest wtedy, gdy centrala posiada bypass (można wtedy używać GWC do chłodzenia budynku latem). Daytona 250 niestety bypassu nie posiada.



Można dokupić kasetę letnią (wymiana jest nieco kłopotliwa), co do GWC zimą, to można tak zmodernizować system antyzamrożeniowy w Daytonie aby zamiast zatrzymywać nawiew uruchamiał GWC, moim zdaniem to najlepsze rozwiązanie.
Link do komentarza
Cytat

Można dokupić kasetę letnią (wymiana jest nieco kłopotliwa), co do GWC zimą, to można tak zmodernizować system antyzamrożeniowy w Daytonie aby zamiast zatrzymywać nawiew uruchamiał GWC, moim zdaniem to najlepsze rozwiązanie.


Unikam podciśnienia jak ognia... Ja daję niecały metr kabla samoregulującego przy wymienniku (15W w "0"st C ) może być włączany ręcznie w mrozy lub termostatem . W norweskich centralach jest grzałka sterowana czujnikiem lodu.
Link do komentarza
Cytat

2200zł

Zakładając, że jest w ciągu roku 60dni z temperaturami poniżej zera (średnia temperatura -10st. C), i wydajność wentylacji jest 150m3/h, i przez ten czas nie działa odzysk ciepła i konieczne jest podgrzanie tego powietrza o 10K, to przy pompie ciepła straty te będą mnie kosztowały max. 100zł. Czyli zwrot tej inwestycji trwałby min. 22 lata, a właściwie nigdy by się ona nie zwróciła, jeżeli te 2200zł włożyłbym na lokatę 5%.
Jedyne co bym zyskał, to lepszy komfort.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Spokojnie, nowy czy stary, wszystko jest w porządku. Forum jest od pytań właśnie.       I już wiemy, że można.      Dobrze kombinujesz. Chociaż jeśli w przewodach nie ma gruzu to ja bym to lekkie wydmuchał.        
    • Jest to dom jednorodzinny. (Jestem nowy na na tym forum i za błędy w odpowiedziach przepraszam)
    • 1. Kodeks cywilny (KC) stanowi: Art. 154 KC: Określa, że ogrodzenia między sąsiednimi nieruchomościami powinny być stawiane na granicy, a koszty budowy i utrzymania ponoszą właściciele sąsiednich działek po połowie, chyba że strony ustalą inaczej. A jeśli sąsiadowi coś nie pasuje, to wystarcza cofnąć się na swoją stronę 10 cm żeby stawiać to co się chce. Do wysokości 2,2 metra. Art. 144 KC: Zakazuje działań, które nadmiernie ingerują w korzystanie z sąsiedniej nieruchomości (np. zbyt wysokie ogrodzenie zasłaniające światło). Właśnie te 2,2 metra   2. Prawo budowlane (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.) stanowi: Zgłoszenie lub pozwolenie: Ogrodzenia o wysokości powyżej 2,2 m wymagają zgłoszenia do odpowiedniego organu administracji architektoniczno-budowlanej (starostwo powiatowe lub urząd miasta). W niektórych przypadkach, np. przy ogrodzeniach od strony dróg publicznych, może być wymagane pozwolenie na budowę. Art. 29 ust. 1 pkt 23: Ogrodzenia o wysokości do 2,2 m nie wymagają zgłoszenia, chyba że znajdują się w szczególnych lokalizacjach (np. przy zabytkach lub drogach publicznych). Art. 30: Zgłoszenie musi zawierać informacje o rodzaju, zakresie i sposobie wykonania prac oraz terminie rozpoczęcia budowy.   3. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (MPZP): MPZP może określać szczegółowe wymagania dotyczące ogrodzeń, np. ich wysokości, materiału, kolorystyki czy prześwitu (np. zakaz pełnych ogrodzeń w określonych strefach). Jeśli działka nie jest objęta MPZP, stosuje się ogólne przepisy prawa budowlanego.   4. Warunki techniczne (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie):  § 41: Ogrodzenia nie mogą stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt (np. ostre elementy na górze ogrodzenia są dopuszczalne tylko powyżej 1,8 m wysokości). § 43: Bramy i furtki muszą otwierać się do wewnątrz działki, jeśli znajdują się przy drodze publicznej.   Okna sąsiada nie mają żadnego znaczenia. Oczywiście, jesli ogrodzenie bedzie miało poniżej 220 cm.
    • Komentarz dodany przez Jacek80: Eko House - OSZUŚCI !!! Publikują fałszywe "rankingi", sprzedają kiepsko działające oczyszczalnie, kupują pozytywne komentarze i straszą prawnikami za pisanie niewygodnej prawdy na temat ich produktów oraz metod działania. Uważajcie na tych oszustów i manipulatorów!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...