Skocz do zawartości

Wystarczy piec SAS 17 kw ?


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
  Cytat

Stokrotka.35?
Masz rację - nie znam. Stokrotka.35 bierz 5 kw.

Rozwiń  

ale przecież nikt nie pisze 5kw - oprocz ciebie

tak jak zauważył bajbaga, dla domów wybudowanych zgodnie z przepisami (U<0,3) i wentylacji grawitacyjnej standardowo wystarczy 9-10kW. i w ofercie producentów piecy zaczynają sie pokazywać także te, z niską mocą - jest ich już sporo
10kw
http://www.nokaut.pl/ogrzewanie/produkt-piec-10kw.html
czy też 12kw
http://www.nokaut.pl/kotly-na-paliwo-stale...-piec-12kw.html

ale najlepiej to oczywiście policzyć....
bo za duży piec to wyższe spalanie, jak już kolega zauważył, no ale co to hydraulika robiącego instalację obchodzi.... Edytowano przez adiqq (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

To ja już jestem całkiem głupia .....
W sklepach sprzedawcy gadają że co-najmniej 20 kw, ten co będzie instalował 17 - 20 kw

Ja chciałam 15, mąż z gatunku tych co większe to lepsze upierał się przy 20 kw / prawie 2 tyg wojny domowej z mężem na argumenty/ - stanęło na 17 kw.

I stąd moje pytanie na tym forum czy taki piec da rade.

A teraz słyszę od Was, że nawet 10 kw wystarczy zalamka.jpg

I bądź tu człeku mądry jak sie budujesz




Ja, córa i mąż weekendowo ... od czasu do czasu zapewne jakiś gość

Rozwiń  

To ja Ci powiem,że ja mam użytkowej prawie 140m2 (podłogówka 60m2,reszta to grzejniki + bojler 140 l),ściana 1W a piec górny kanał uniwersalny z nadmuchem 20 kW i po pierwszej zimie muszę stwierdzić ,że jest ok a też mi radzili 12-15kW.
Napisano
  Cytat

Dom nowo-wybudowany, ściana max + 15 cm styropianu

Powierzchnia grzewcza:
parter - 92 m2
Poddasze użytkowe /skosy/ - ok. 70 m2
zasobnik na ciepłą wode - 120 litrów /taki planujemy/

warunki atmosferyczne:
- 3 strefa śniegowa
- 3 strefa wiatrowa

Paliwo:
węgiel + drewno

Planujemy zakup pieca sas 17 kw


[attachment=16459:kociol_n...wg_17_kw.jpg]



Da rade taki piec?

Rozwiń  




Stokrotka ja mam w domu Zębiec z automatycznym nadmuchem 15KW i zbiornik na wode 120 l.Tak jak już wczesniej pisalam ,że moja rodzina liczy 3 osoby,a dom ma 80+80+90 powierzchni uzytkowej,ocieplony styropianem 15cm i spokojnie daje rade.Zimą w domku mam bardzo cieplo.Spalamy ok 3 tony węgla i 3 metry drewna.W ciągu dnia jak zapalamy rano o 7 to podkładamy tak srednio co 5-6 godzin.To Ci pisze z mojego doświadczenia ok 3 letniego,bo tyle mam ten piec.
Napisano (edytowany)
  Cytat

To ja Ci powiem,że ja mam piec górny kanał uniwersalny z nadmuchem 20 kW i po pierwszej zimie muszę stwierdzić ,że jest ok a też mi radzili 12-15kW.

Rozwiń  
A ona chce dolniaka i może w kazdej chwili dosypać opału, Ty musisz czekać aż się wypali cały zasyp ,potrzebna była większa komora załadowcza ,może jeszcze napiszesz że w tym gurniaku rozpalasz od dołu. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
  Cytat

.
W domku jednorodzinnym to utopia - bierz 20 kw.

Rozwiń  

icon_biggrin.gif A kilka postów dalej zalecasz 5 kW icon_cool.gif

  Cytat

A ona chce dolniaka i może w kazdej chwili dosypać opału, Ty musisz czekać aż się wypali cały zasyp ,potrzebna była większa komora załadowcza ,może jeszcze napiszesz że w tym gurniaku rozpalasz od dołu.

Rozwiń  

A jak bym mógł inaczej icon_biggrin.gif jak nie od góry.
Ale teraz latem odpalam od dołu ,bo pale drewnem na potrzeby cwu.

  Cytat

moja chałupa ma ok 200 m2 powierzchni do ogrzania. Mam DEFRO 26 kw i pluję sobie w twarz bo piec mi spala zimą masakryczne ilości węgla i drzewa.
jest za duży i masa ciepła ucieka kominem.
Tej zimy wydałem ponad 3,5 tyś na opał.

Czy jest jakaś możliwośc by temu zaradzic? Oprócz zmiany pieca, ma się rozumiec.

Rozwiń  

To co masz nie tak.Ja też mam Defro Optima Komfort + 20kW na 140m2 i nie zauważyłem aby on pożerał mi opal tak jak Twój.
To,że tyle spala składa się wiele czynników,nic nie piszesz czy chałupa ocieplona,jakie okna ,jaki komin i najważniejsze jaki typ i model masz ten kociołek. Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Różnica jest taka:

Kocioł odpalany od góry jest na drobne paliwa, czyli miały-zwykłe groszki do GK.I, tak do 32mm granulacji
Fachowo mówi się kocioł z zasypem cyklicznym, czyli takim, gdzie zasypujemy po dolna krawędź drzwiczek zasypowych i odpalamy od góry. Potocznie konstrukcje tego typu opalane miałem nazywa się także całodobowymi. Ten typ dobiera się do średniej mocy eksploatacyjnej a nie do mocy znamionowej..... stąd na dane budownictwa polecane są wyższe moce znamionowe...,- chcemy, aby dłużej było bezobsługowo i wygodnie, do spalania miałów w ten sposób dmuchawa raczej zalecana, oczywiście dobrana do mocy kotła

Kocioł dolnego spalania jest w domyśle na nieco grubszy sort węgla, ten kocioł można dobierać do mocy znamionowej, bo można do niego kilka razy dołożyć. Rozpalamy na ruszcie, zaypujemy, ale pali sie to zawsze od dołu na końcu rusztu i płomień trafia w pierwszy kanał pionowy a dalej to już różne konstrukcje wymienników. Część powietrza dozowana jest nad zasyp a powietrze główne do spalania trafia na koniec rusztu pod opał. W tym pierwszym kanale pionowym może być troche ceramiki lub może tu być w odpowiednie miejsce doprowadzone powietrze wtórne. Po rozpaleniu i wygrzaniu potrzeba w dolniaku malutko powietrza do spalania, słabo tutaj sprawdzają się dmuchawy aby nie ppowiedzieć,że to nieporozumienie. Najlepiej miarkownik ciągu, może być elektroniczny.

Typowego górniaka natomiast bym nie polecał, bo to kopciuch, czyli tam gdzie na ruszt walimy drewno czy inna podpałkę i mamy to przysypywać węglem i spaliny idą przez to w górę, to dziękuję bardzo.... parowóz jakich mało Edytowano przez Jarecki-79 (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

mhtyl oprócz prologu i epilogu książki z reguły mają jeszcze parę kartek ...

Rozwiń  

Ale to nie jest kryminał,że akcja zmienia się jak w kalejdoskopie ze strony na stronę icon_biggrin.gif
Napisano (edytowany)
  Cytat

np. DEFRO ma przliczniki w dziwnych zakresach kw

popatrzcie pod tym linkiem

http://www.defro.pl/kotly-linia-tradycyjna...tima-tradycyjna

ja mam ten 7,2-24 kW i jak sie okazuje jest za duży

wczesniej napisałem 25 kw, ale sprawdziłem dokładnie i teraz koryguję błąd

Rozwiń  


Rzuciłem okiem na konstrukcję, jak dobrze widzę, to jest tam taka wisząca, pionowa pólka.
To ani kocioł dolny a ni górny... stąd możesz mieć takie efekty spalania.
Nie lubię tego typu konstrukcji, ani z tego dobry dolniak ani z tego dobry górniak.
W ofercie tej firmy sa lepsze modele.

Musisz się zdecydować czy jest sens jego przeróbki na dolne czy na górne spalanie.
Wiekszy sens byłby chyba przeróbki na górne, bo ta półka wisząca jest wysoko nad rusztem w dodatku wodnym a przy dolniaku to słabo wskazane.

Dla palenia górnego musiałbyś tył paleniska na dole czyms obłożyć, jakimis cegłami szamotowymi, aby przytkać tam wylot spalin, wówczas zasypywac węgiel po dolną krawędź drzwiczek zasypowych, odpalać od góry i będzie się paliło oszczędniej i sporo dłużej. Edytowano przez Jarecki-79 (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...