Skocz do zawartości

Wystarczy piec SAS 17 kw ?


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Cytat

Stokrotka.35?
Masz rację - nie znam. Stokrotka.35 bierz 5 kw.


ale przecież nikt nie pisze 5kw - oprocz ciebie

tak jak zauważył bajbaga, dla domów wybudowanych zgodnie z przepisami (U<0,3) i wentylacji grawitacyjnej standardowo wystarczy 9-10kW. i w ofercie producentów piecy zaczynają sie pokazywać także te, z niską mocą - jest ich już sporo
10kw
http://www.nokaut.pl/ogrzewanie/produkt-piec-10kw.html
czy też 12kw
http://www.nokaut.pl/kotly-na-paliwo-stale...-piec-12kw.html

ale najlepiej to oczywiście policzyć....
bo za duży piec to wyższe spalanie, jak już kolega zauważył, no ale co to hydraulika robiącego instalację obchodzi.... Edytowano przez adiqq (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

To ja już jestem całkiem głupia .....
W sklepach sprzedawcy gadają że co-najmniej 20 kw, ten co będzie instalował 17 - 20 kw

Ja chciałam 15, mąż z gatunku tych co większe to lepsze upierał się przy 20 kw / prawie 2 tyg wojny domowej z mężem na argumenty/ - stanęło na 17 kw.

I stąd moje pytanie na tym forum czy taki piec da rade.

A teraz słyszę od Was, że nawet 10 kw wystarczy zalamka.jpg

I bądź tu człeku mądry jak sie budujesz




Ja, córa i mąż weekendowo ... od czasu do czasu zapewne jakiś gość


To ja Ci powiem,że ja mam użytkowej prawie 140m2 (podłogówka 60m2,reszta to grzejniki + bojler 140 l),ściana 1W a piec górny kanał uniwersalny z nadmuchem 20 kW i po pierwszej zimie muszę stwierdzić ,że jest ok a też mi radzili 12-15kW.
Napisano
Cytat

Dom nowo-wybudowany, ściana max + 15 cm styropianu

Powierzchnia grzewcza:
parter - 92 m2
Poddasze użytkowe /skosy/ - ok. 70 m2
zasobnik na ciepłą wode - 120 litrów /taki planujemy/

warunki atmosferyczne:
- 3 strefa śniegowa
- 3 strefa wiatrowa

Paliwo:
węgiel + drewno

Planujemy zakup pieca sas 17 kw


[attachment=16459:kociol_n...wg_17_kw.jpg]



Da rade taki piec?





Stokrotka ja mam w domu Zębiec z automatycznym nadmuchem 15KW i zbiornik na wode 120 l.Tak jak już wczesniej pisalam ,że moja rodzina liczy 3 osoby,a dom ma 80+80+90 powierzchni uzytkowej,ocieplony styropianem 15cm i spokojnie daje rade.Zimą w domku mam bardzo cieplo.Spalamy ok 3 tony węgla i 3 metry drewna.W ciągu dnia jak zapalamy rano o 7 to podkładamy tak srednio co 5-6 godzin.To Ci pisze z mojego doświadczenia ok 3 letniego,bo tyle mam ten piec.
Napisano (edytowany)
Cytat

To ja Ci powiem,że ja mam piec górny kanał uniwersalny z nadmuchem 20 kW i po pierwszej zimie muszę stwierdzić ,że jest ok a też mi radzili 12-15kW.

A ona chce dolniaka i może w kazdej chwili dosypać opału, Ty musisz czekać aż się wypali cały zasyp ,potrzebna była większa komora załadowcza ,może jeszcze napiszesz że w tym gurniaku rozpalasz od dołu. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

.
W domku jednorodzinnym to utopia - bierz 20 kw.


icon_biggrin.gif A kilka postów dalej zalecasz 5 kW icon_cool.gif

Cytat

A ona chce dolniaka i może w kazdej chwili dosypać opału, Ty musisz czekać aż się wypali cały zasyp ,potrzebna była większa komora załadowcza ,może jeszcze napiszesz że w tym gurniaku rozpalasz od dołu.


A jak bym mógł inaczej icon_biggrin.gif jak nie od góry.
Ale teraz latem odpalam od dołu ,bo pale drewnem na potrzeby cwu.

Cytat

moja chałupa ma ok 200 m2 powierzchni do ogrzania. Mam DEFRO 26 kw i pluję sobie w twarz bo piec mi spala zimą masakryczne ilości węgla i drzewa.
jest za duży i masa ciepła ucieka kominem.
Tej zimy wydałem ponad 3,5 tyś na opał.

Czy jest jakaś możliwośc by temu zaradzic? Oprócz zmiany pieca, ma się rozumiec.


To co masz nie tak.Ja też mam Defro Optima Komfort + 20kW na 140m2 i nie zauważyłem aby on pożerał mi opal tak jak Twój.
To,że tyle spala składa się wiele czynników,nic nie piszesz czy chałupa ocieplona,jakie okna ,jaki komin i najważniejsze jaki typ i model masz ten kociołek. Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

A kilka postów dalej zaleca 5 kW
A jak bym mógł inaczej jak nie od góry.
Ale teraz latem odpalam od dołu ,bo pale drewnem na potrzeby cwu.

przewrotnie.
zawsze od góry.
ja na szczęście pozbyłem się śmieciucha i tego syfu . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Różnica jest taka:

Kocioł odpalany od góry jest na drobne paliwa, czyli miały-zwykłe groszki do GK.I, tak do 32mm granulacji
Fachowo mówi się kocioł z zasypem cyklicznym, czyli takim, gdzie zasypujemy po dolna krawędź drzwiczek zasypowych i odpalamy od góry. Potocznie konstrukcje tego typu opalane miałem nazywa się także całodobowymi. Ten typ dobiera się do średniej mocy eksploatacyjnej a nie do mocy znamionowej..... stąd na dane budownictwa polecane są wyższe moce znamionowe...,- chcemy, aby dłużej było bezobsługowo i wygodnie, do spalania miałów w ten sposób dmuchawa raczej zalecana, oczywiście dobrana do mocy kotła

Kocioł dolnego spalania jest w domyśle na nieco grubszy sort węgla, ten kocioł można dobierać do mocy znamionowej, bo można do niego kilka razy dołożyć. Rozpalamy na ruszcie, zaypujemy, ale pali sie to zawsze od dołu na końcu rusztu i płomień trafia w pierwszy kanał pionowy a dalej to już różne konstrukcje wymienników. Część powietrza dozowana jest nad zasyp a powietrze główne do spalania trafia na koniec rusztu pod opał. W tym pierwszym kanale pionowym może być troche ceramiki lub może tu być w odpowiednie miejsce doprowadzone powietrze wtórne. Po rozpaleniu i wygrzaniu potrzeba w dolniaku malutko powietrza do spalania, słabo tutaj sprawdzają się dmuchawy aby nie ppowiedzieć,że to nieporozumienie. Najlepiej miarkownik ciągu, może być elektroniczny.

Typowego górniaka natomiast bym nie polecał, bo to kopciuch, czyli tam gdzie na ruszt walimy drewno czy inna podpałkę i mamy to przysypywać węglem i spaliny idą przez to w górę, to dziękuję bardzo.... parowóz jakich mało Edytowano przez Jarecki-79 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

mhtyl oprócz prologu i epilogu książki z reguły mają jeszcze parę kartek ...


Ale to nie jest kryminał,że akcja zmienia się jak w kalejdoskopie ze strony na stronę icon_biggrin.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

np. DEFRO ma przliczniki w dziwnych zakresach kw

popatrzcie pod tym linkiem

http://www.defro.pl/kotly-linia-tradycyjna...tima-tradycyjna

ja mam ten 7,2-24 kW i jak sie okazuje jest za duży

wczesniej napisałem 25 kw, ale sprawdziłem dokładnie i teraz koryguję błąd



Rzuciłem okiem na konstrukcję, jak dobrze widzę, to jest tam taka wisząca, pionowa pólka.
To ani kocioł dolny a ni górny... stąd możesz mieć takie efekty spalania.
Nie lubię tego typu konstrukcji, ani z tego dobry dolniak ani z tego dobry górniak.
W ofercie tej firmy sa lepsze modele.

Musisz się zdecydować czy jest sens jego przeróbki na dolne czy na górne spalanie.
Wiekszy sens byłby chyba przeróbki na górne, bo ta półka wisząca jest wysoko nad rusztem w dodatku wodnym a przy dolniaku to słabo wskazane.

Dla palenia górnego musiałbyś tył paleniska na dole czyms obłożyć, jakimis cegłami szamotowymi, aby przytkać tam wylot spalin, wówczas zasypywac węgiel po dolną krawędź drzwiczek zasypowych, odpalać od góry i będzie się paliło oszczędniej i sporo dłużej. Edytowano przez Jarecki-79 (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...