Skocz do zawartości

Budowa stawu rybnego – pozwolenie na budowę ?


Recommended Posts

Witam,
zamierzam kupić działkę wybudować dom a obok niego wykopać staw o powierzchni około 500 m² i mam kilka pytań:

1. Czy staw mogę wybudować na działce rolnej czy musi być to koniecznie działka budowlana ? Wiadomo że ze względów finansowych lepiej kupić małą działkę budowlaną pod dom a drugą rolną pod staw – tylko czy na rolnej mogę go wybudować
2. Na co zwrócić uwagę podczas zakupu działki aby spełniała odpowiednie warunki pod budowę stawu – jak ziemia najlepsza, itp. ?
3. Staw o którym myślę będzie stawem zamknięty ( nie przepływowym ) więc czy musze mieć jakieś pozwolenia ? Jeśli tak to jakie ?
4. Czy jeśli staw byłby wyłożony folią, a więc woda z niego nie przedostawała się dalej to jakie w tym przypadku muszę mieć pozwolenia i dokumenty aby go wykopać ?
5. O co pytać w urzędzie lub w Gminie przed zakupem działki abym miał pewność że mogę na niej wykopać staw ?
6. Czy są różnice w wymaganych dokumentach i pozwoleniach między stawem wyłożonym folią a bez niej ? Jeśli tak to jakie ?
7. Będę bardzo wdzięczny za wszystkie sugestie i porady dotyczące budowy stawu oraz formalności prawne jakie musze pod tym kontem załatwić.

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
Link do komentarza
Budowa stawu rekreacyjnego lub hodowlanego (powyżej 30 m2 powierzchni) na własnej działce wymaga uzyskania pozwolenia wodnoprawnego oraz pozwolenia na budowę. Ta sytuacja wynika z następujących przepisów prawnych:

• zgodnie z Prawem budowlanym (tekst jedn. Dz.U.2006 nr 156 poz. 1118) budowa stawu o powierzchni powyżej 30 m2 wymaga pozwolenia na budowę (Art. 29 ust. 1 pkt 15)
• zgodnie z Prawem wodnym (Dz.U.2005 Nr 239, poz. 2019) staw jest urządzeniem wodnym (Art 9 ust. 1 pkt 19 lit c) dlatego na jego budowę wymagane jest pozwolenie wodnoprawne (art 122 ust. 1 pkt 3)

Pozwolenie wodnoprawne wydawane jest w drodze decyzji administracyjnej. Przy składaniu dokumentacji wymagany jest między innymi operat wodno-prawny. Przed rozpoczęciem procedury konieczne jest uzyskanie Decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...