Skocz do zawartości

Działka ze Starym Drewnianym Domem


lpotocz

Recommended Posts

Cytat

Witam

Zakupiłem działke w bardzo fajnym miejscu ze starym rozwalającym sie domem

I tu kilka moich pytań

Czy ja go mogę wyremontować powiekszyc troszeczke.

dodać poddasze

I czyt akie cos mozna podciągnąć pod remont czy trzeba nowy projekt i pozwolenie na budowe



Jeśli w grę wchodzi powiększenie, dodanie poddasza, to będzie to już rozbudowa/ nadbudowa i będzie potrzebny projekt rozbudowy dla budynku i pozwolenie na budowę. Aby taki projekt wykonać będzie również potrzebna m.in. inwentaryzacja stanu istniejącego i zapewne różne ekspertyzy..
Jeśli to działka jest ładna a nie budynek, to może nie warto w niego inwestować.. no chyba że to budynek zabytkowy lub w strefie ochrony.

Pozdrawiam,
Eko-m2


Link do komentarza
Cytat

Jeśli w grę wchodzi powiększenie, dodanie poddasza, to będzie to już rozbudowa/ nadbudowa i będzie potrzebny projekt rozbudowy dla budynku i pozwolenie na budowę. Aby taki projekt wykonać będzie również potrzebna m.in. inwentaryzacja stanu istniejącego i zapewne różne ekspertyzy..
Jeśli to działka jest ładna a nie budynek, to może nie warto w niego inwestować.. no chyba że to budynek zabytkowy lub w strefie ochrony.

Pozdrawiam,
Eko-m2





Działka jest bardzo ładna

Budynek nie jest zabytkowy i w strefie ochrony
Link do komentarza
Jak byłem jeszcze na etapie "szukania starego domu" pod siebie to znalazłem coś jak Ty i najsensowniejsze co mi podpowiedziano to, to że najprościej i najtaniej wyburzyć i postawić coś od nowa - tyle, że to odpowiednio większe koszta niż remont istniejącego budynku.
Link do komentarza
Cytat

Działka jest bardzo ładna

Budynek nie jest zabytkowy i w strefie ochrony



Na pewno projekt rozbudowy takiego budynku będzie droższy niż koszt adaptacji projektu gotowego, a czy warto inwestować w rozwalający się budynek, to zależy od wielu czynników, m.in. od tego, w jakim jest obecnie stanie.


Pozdrawiam,
Eko-m2

Cytat

Jak byłem jeszcze na etapie "szukania starego domu" pod siebie to znalazłem coś jak Ty i najsensowniejsze co mi podpowiedziano to, to że najprościej i najtaniej wyburzyć i postawić coś od nowa - tyle, że to odpowiednio większe koszta niż remont istniejącego budynku.



Myślę, że należy uwzględnić również koszty eksploatacji budynku - nawet jeśli po remoncie, bieżące koszty jego utrzymania będą dużo wyższe.
No chyba że byłby to to taki naprawdę solidny remont.


Pozdrawiam,
Eko-m2
Link do komentarza
Cytat

Na pewno projekt rozbudowy takiego budynku będzie droższy niż koszt adaptacji projektu gotowego, a czy warto inwestować w rozwalający się budynek, to zależy od wielu czynników, m.in. od tego, w jakim jest obecnie stanie.


Pozdrawiam,
Eko-m2



Myślę, że należy uwzględnić również koszty eksploatacji budynku - nawet jeśli po remoncie, bieżące koszty jego utrzymania będą dużo wyższe.
No chyba że byłby to to taki naprawdę solidny remont.


Pozdrawiam,
Eko-m2





Na na pewno chciałbym ściany z pustaków zrobic
Link do komentarza
Cytat

A jeśli bym chciał wylać nowe fundamenty a stare wywalić i od nowa go postawić to chyba juz lepiej nowy plan i tak jak budowę ??




Tak, potrzebny będzie wówczas nowy projekt na budowę.
Czy istniejący budynek posiada jakąś dokumentację techniczną?

Istotny jest jeszcze wypis i wyrys z planu miejscowego lub warunki zabudowy i zagospodarowania terenu- należy przeanalizować, przed wyburzeniem istniejącego budynku. icon_smile.gif


Pozdrawiam,
Eko-m2
Link do komentarza
Sprawdź koniecznie te miejscowe warunki zabudowy bo może się okazać, (czego nie życzę) że ten dom to stoi "bo stał i już". A warunki się zmieniły i po wyburzeniu nie dostaniesz pozwolenia na budowę i będzie klops. A jeśli się okaże, że wszystko O.K. to działaj. Tyle, że rozbiórka domu też wymaga właściwego zgłoszenia, potem normalne pozwolenie na budowę (projekt, mapki, warunki zabudowy, adaptacja projektu i warunki przyłączy technicznych).

P.S. Te warunki to możesz nawet w necie znaleźć na stronach urzędu miasta, gminy w zakładce BIP. W zdecydowanej większości przypadków jest. Edytowano przez Qubacen (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Mój znajomy miał podobny dylemat, tyle że działka nie była szczególnie ładna, a po prostu bardzo tania. W końcu zdecydował się na rozbiórkę i postawienie nowego. Nie wiem czy przykład tego mojego kolegi może ci w czymś pomóc.




Ja za swoją zapłaciłem 35 tys za 35 arów w bardzo atrakcyjnym miejscu

Już jestem raczej przekonany że lepiej będzie rozebrać i postawić nowy dom. Bo i tak bede się musiał starac o pozwolenie na budowe zeby było wszystko legalnie
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. W sprawie doboru polecam skontaktować się na przykłąd z https://www.saunierduval.pl
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
    • ocieplenie dachu pur? odrazu na deski? tylko ze dach to deski membrana papa i blacha bez łąt nie beda sie parzyc deski? ale musze jakas wentylacje zrobic tym bardziej przy ociepleniu?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...