Skocz do zawartości

Ogrodzenie na lata


Redakcja

Recommended Posts

Na początek dwa sprostowania:

"...Przepisy określają, że płot musi być ażurowy od wysokości 60 cm nad poziomem terenu. Łączna powierzchnia prześwitów w każdym przęśle ma wynosić nie mniej niż 25%, aby nie był utrudniony przepływ powietrza..."

Od kilku lat ten przepis już nie obowiązuje.

"...Ogrodzenie budowane od strony ulicy wymaga zgody gminnego wydziału architektury..."

Budowa ogrodzenia nie wymaga zgody. Wystarczy samo zgłoszenie zamiaru budowy.
Link do komentarza
Witam
"Aby ogrodzenie się nie przewróciło, wystarczą stopy fundamentowe pod słupkami. Warto jednak pod całością wykonać podmurówkę, choćby po to, żeby nasz pies nie mógł zrobić pod nim wykopu."

Dodam tyle że jeżeli ogrodzenie ma być na lata to fundament powinien być wykonany na głębokość poniżej strefy przemarzania.
A jeżeli stosujemy pomiędzy słupkami podmurówkę to ona też powinna spoczywać na fundamencie. Inaczej nie ma sensu jej murować bo za kilka lat sama się przewróci i popęka.

Pozdrawiam
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Witam
Podmurówka to podstawa i to solidna.
Co do górnej części to planuję wykonać betonowe słupy natomiast co do przęsła jeszcze rozmyślam.
Ze względu na to że do ogrodzenia będę miał nie całe 300 m muszę szukać najtańszego i zarazem trwałego rozwiązania.
Pracuję nad formą do odlewu pustaka z zewnętrzną imitacją cegieł z fugami.
5 pustaków ustawianych na sobie a w ich środek umieszczę zbrojenie i zaleje od góry betonem.
Barwienie już wykonywałem testowo i sie sprawdziło.
Teraz czekam tylko na słoneczko wiosenne i do roboty.
Raton
Link do komentarza
a ja mam trochę inne zdanie.
Jeżeli masz dużo terenu do ogrodzenia, to polecam zastosowanie paneli ogrodzeniowych (dostępne w mojej firmie)

Zalety:
- niski koszt metra.
- do wyboru dwie wersje: ocynkowana lub ocynkowana i pomalowana proszkowo według palety RAL
- możliwość zastosowania deski betonowej, która wygląda jak podmurówka i jest tania i szybka w montażu. Nie trzeba czekać do zastygnięcia itp tylko montuje się z prefabrykowanych elementów.
- łatwość montażu oraz wszechstronne zastosowanie
- różne wielkości, gruboście pręta, wielkości oczka czynią to ciekawy i bezpieczny sposób na tanie ogrodzenie

W naszej ofercie możecie Państwo znaleźć panele ogrodzeniowe przemysłowe i posesyjne (w łuku)
firm DIRICKX i innych.
Duże rabaty jeżeli powiecie Państwo, że z forum BUDUJEMY DOM

Pozdrawiam
Michał Lewandowski
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • spytalem chatagpt   Schemat poprowadzenia rur kanalizacyjnych przedstawiony na ilustracji wygląda poprawnie w ogólnych założeniach, jednak istnieje kilka kwestii technicznych, które warto sprawdzić lub poprawić, aby zapewnić prawidłowe działanie instalacji: 1. Średnice rur Pralka i kabina prysznicowa (Ø 40 mm): Rury Ø 40 mm są wystarczające dla odprowadzenia wody z pralki oraz prysznica, o ile odległość do pionu nie jest zbyt duża (zaleca się maksymalnie do 3–5 m). Umywalka (Ø 50 mm): Średnica Ø 50 mm jest odpowiednia, ale można zastosować Ø 40 mm, ponieważ umywalka generuje stosunkowo mały przepływ. Główna rura do pionu (Ø 50 mm): Rura Ø 50 mm łącząca różne odpływy (pralka, prysznic, umywalka) jest odpowiednia. Pion Ø 110 mm jest standardem dla toalet i głównego odpływu. 2. Spadki rur Prawidłowy spadek to 1-2% (1-2 cm na każdy metr rury). Należy sprawdzić, czy wszystkie odcinki rur na schemacie mają zachowany odpowiedni spadek w kierunku pionu. 3. Szczelność i odpowietrzenie Brak wzmianki o odpowietrzeniu instalacji – jest ono kluczowe dla zapobiegania cofaniu się zapachów i problemów z przepływem. Jeśli pion Ø 110 mm ma wyprowadzenie odpowietrzające (np. na dach), to problem jest rozwiązany. Wszystkie połączenia muszą być szczelne i zaizolowane, szczególnie w przypadku łączenia rur o różnych średnicach. 4. Ryzyko cofania się wody Odpływy z pralki i prysznica łączą się z główną rurą (Ø 50 mm). Jeśli pralka wypuszcza dużą ilość wody pod ciśnieniem, istnieje ryzyko cofania się wody do kabiny prysznicowej. Aby tego uniknąć: Użyj syfonu z zaworem zwrotnym przy pralce. Zachowaj różnicę wysokości odpływów. 5. Skrócenie rur Im krótsze odcinki poziome, tym mniejsze ryzyko zatorów. Na schemacie odległość pralki od pionu wygląda na większą – warto upewnić się, że rura ma wystarczający spadek na całej długości. Podsumowanie Schemat może działać poprawnie, ale wymaga uwzględnienia kilku detali: Upewnij się, że spadki są odpowiednie. Rozważ zastosowanie syfonów z zaworem zwrotnym. Sprawdź, czy pion ma odpowietrzenie. Zachowaj minimalne odległości i unikaj zbędnych zagięć w rurach. Jeśli te kwestie zostaną spełnione, instalacja powinna funkcjonować prawidłowo. ------------- warto korzystać Ja osobiście wybrałbym rozwiązanie 2
    • To chyba bylaby swietna przyneta dla duuuuuzego zuka gnojaka        Hmm... 
    • Podstaw kleszczom przynętę, na przykład taką  
    • O zerowaniu kleszczy teoretycznie wiem prawie wszystko, i nie chce tego sprawdzac w praktyce. I przestancie mnie straszyc, bo w koncu kupie se cos takiego:             
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...