Skocz do zawartości

Montaż paneli przed czy po montażu drzwi gdy ościeżnice nieregulowane


majka001

Recommended Posts

Montaż paneli przed czy po montażu drzwi gdy ościeżnice nieregulowane.
Czy przy tego typu futrynie można czy nie można zamontować futrynę a potem panele, tak żeby panele były osadzone pod ościeżnicą icon_smile.gif.
Wydaje mi się że to rozwiązanie ma tylko zastosowanie gdy ościeżnica regulowana, ale świećcie mnie proszę
Link do komentarza
podłogowe
.
Drzwi są już zakupione z ościeżnicą nieregulowaną...
mieliśmy klaść panele po montażu drzwi ale wtedy będzie szpara między ościeżnicą a panelem a tego nie chcę.
Sęk w tym że usłyszałam że to trudniej jest zrobić...
Fachowiec mówi że to bez sensu wciskać panele pod ościeżnice- chciałąm tak zrobić żeby nie było tej nieestetycznej przerwy....ale to by trzeba było podważyć ościeżnicę??
wiadomo przy ścianie zakryje to listwa....ale przyciąć futryne jest trudno żeby wszystko się zgrało idealnie...

macie jakieś rady?
tak żeby nie zmienić ościeżnic na regulowane....? Edytowano przez majka001 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Nie jestem fachowcem, ale ten Twój, to chyba coś niecoś "przymulasty".

Przykładowe rozwiązanie: https://budujemydom.pl/wykanczanie/podlogi-i-posadzki/a/12214-ukladanie-paneli-i-warstwowych-desek-podlogowych - etap 6.

A ewentualną szparę można zamaskować listwą maskującą, dobraną do paneli lub ościeżnicy.


Ps. Przeczytaj co napisał Barbossa, bo to istota tego "problemu"
Link do komentarza
Cytat

Zmień "fachowca", albo niech ten kupi sobie odpowiednie narzędzia.

Jak dobrze przytnie ościeżnicę i panele, to będzie "stała" i nie będzie "przerwy".




dzięki za poradę bałam się że może się przy tym obcinaniu coś uszczerbić... drzwi -powiedzmy sobie szczerze -nie są najwyższej jakości.....

koledze kiedyś fachowcy przycinali i czegoś takiego bym nie chciała miec jak oni.......
ten ma narzędzia na szczęście -może go troche wystraszyłam icon_smile.gif))) po budowie nie są zachowane idealne piony w wejściach....i wylewka pozostawia troche do życzenia-teraz to wychodzi....

a fachowiec dobry poprawił wiele tematów po innych partaczach. m.in. łązienke mam już extra.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
    • ocieplenie dachu pur? odrazu na deski? tylko ze dach to deski membrana papa i blacha bez łąt nie beda sie parzyc deski? ale musze jakas wentylacje zrobic tym bardziej przy ociepleniu?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...