Skocz do zawartości

Mokry tynk


Gość xmark

Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam.
Mam problem z mokrym tynkiem wewnatrz. Budynek jest ocieplony i po 6 latach od zamieszkania zaczynaja wychodzic mokre tynki. Jest to poroterm. Wczesniej z pewnoscia budynek byl zalewany bo budowany dosc dlugo i nie przykryty.
Sciana z zewnatrz zakryta ociepleniem 10 cm zadaszony taras, wewnatrz co chwila przesiaka tynk gipsowy.
Nie wiem jak sobie z tym poradzic. Wywiercilem otwory i grzeje suszarka. Jednak martwi mnie to ze nic to nie daje i czuje jakies powietrze z otworow. Z zewnatrz nie ma dojscia. Jest to sypialnia wiec nie chce uzywac jakichs niebezpiecznych srodkow chemicznych. Czym to wypelnic, wcisnac do srodka i jakis preparat absorbujacy wode??
Dziekuje za odp. Zalaczam zdjecie.

DSC01446.jpg

Edytowano przez xmark (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
To znaczy?
Nie ma wentylacji. Sypialnia na pierwszym pietrze. Dreznazu nie ma. Jest wylany taras na balkonie, zaizolowany na sciane 10 cm. Ściana, tynk, pod spodem pokój, na górze dach, z zewnatrz styropian, tynk akrylowy zadaszony taras i tyle.

Jeszcze mam koncepcje, żeby z zewnatrz wyciac otwor w ociepleniu i wstawić wywietrznik. Edytowano przez xmark (zobacz historię edycji)
Napisano
Skoro wieje z otworów to:
- jakaś wentylacja jest, icon_cool.gif
- skoro wieje, to najprawdopodobniej też dostaje się woda,
- skoro wieje i dostaje się woda, to jest gdzieś nieszczelność.

Wniosek:
Znaleźć nieszczelność w ścianie, dachu i załatać, a potem dobrze osuszyć poprzez wietrzenie pomieszczenia.
Napisano
No wlasnie tego nie jestem pewien skad to wieje, bo na suficie od spodu przesiakło. Ta sciana jest wilgotna przy laczeniu z podloga wiec jak to mozliwe zeby zalewalo z gory? Musila by byc cala sciana nieszczelna a przeciez jak budowali to kladli zaprawe. Poza tym od gory jest dach i folia i welna i nie ma mozliwosci aby zalewalo z gory bo sciana by byla cala zalana.
Napisano
Cytat

Poza tym od gory jest dach i folia i welna i nie ma mozliwosci aby zalewalo z gory bo sciana by byla cala zalana.



Możesz się zdziwić, bo nieszczelność może być wszędzie - nawet w bok od pionu.
To co masz, to nie wilgotne ściany "po budowie", tylko "bieżące" działania natury i fizyki (najprawdopodobniej i moim zdaniem)
Napisano
To jak wytłumaczyc fakt, ze w srodku pustaka nie ma wody?
Napisano
w sypialni w jednym miejscu..pod spodem jest sufit duzego pokoju i wyszedl zaciek..i inna sciana pod tarasem a polaczona z sasiada garazem na dole bo taras byl bez izolacji dopiero pozniej robilem druga wylewke.
Napisano
moim zdaniem, jeśli to jest tylko punktowe, gdzieś zawiewało śnieg. Potrafi tak podwiać, że go nie widać, a po jakimś czasie dopiero wychodzi. Znajdzie jakąś niewidoczną okiem lukę, i nawiewa. Później topnieje a woda szuka ujścia.
Myślałem że w całym domu masz mokre tynki, dlatego pytałem początkowo o drenaż i wentylację.
Napisano (edytowany)
no wlasnie nie ma mozliwosci ze sniegiem poniewaz taras ma dach i pol metra murku a wylewka na tarasie jest podwojna gres z jedna warstwa izolacji na sciane i na to styropian tynk akryl i na dole pasek z marmuritu okolo 30cm wiec nie ma mozliwosci z zewnatrz. mysle ze moze to nasiakniety mur zakryty ociepleniem i wylazi. czy w te otwory mozna dac pianke montazowa? Edytowano przez xmark (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

..... czy w te otwory mozna dac pianke montazowa?



To nie załatwia sprawy.
Może być i 138976 warststw izolacji, a i tka woda gdzieś znajdzie miejsce do migracji.
Napisano
Cytat

To nie załatwia sprawy.
Może być i 138976 warststw izolacji, a i tak woda gdzieś znajdzie miejsce do migracji.


bo WODA MA CZAS icon_confused.gif - to powiedzenie mojego św.pamięci teścia
Napisano (edytowany)
masz dwie drogi. Wykluczyć przeciek z tarasu (Ty twierdzisz że nie ma szans, ja nie uważam że to takie pewne), a jeśli jesteś pewny że to stara woda (w co z kolei ja nie wierze) osuszyć ścianę i zatynkować na nowo. Proste. Edytowano przez vega1 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
No wlasnie susze sciane caly czas. Problemem jest malo dogrzany pokoj.
Co do tarasu to w tym miejscu jest znaczny spadek wiec nie ma mowy o stojacej wodzie ponadto jest taki przeciag ze taras jest ciagle suchy. Jak zrobie zdjecie to wstawie. To co z tymi otworami w pustaku? Zostawic powietrzne? Czy moze wypelnic jakas masa. Edytowano przez xmark (zobacz historię edycji)
Napisano
Kolego
daj jakieś foty, tak aby była widoczna ściana, która jest mokra dach nad nią i taras (czyli zdj z zewnątrz)
masz jakiś projekt tego domu?

a na tarasie nie wyłazi Ci coś na murach, fugach? kiedy był robiony? razem z ociepleniem?

ocieplony został przed zamieszkaniem?
Napisano

dlugo stal nieogrzewany po wprowadzeniu od razu ocieplony

sufit to pod spodem

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
ewentualnie taras, ale nie przy ścianie a murku, widać, że lubi tam stać woda, a może zalegał śnieg?
podcieka pod wylewkę i migruje do ściany
ewentualnie po drugiej stronie tego murku jest jakaś obróbka blacharska bez właściwego "spadku" i woda zamiast spływać na zewn, spływa w stronę chałupy

dach: wygląda, że jest jednakowy spadek dachu nad chałupą i tarasem, czyli nie ma tam jakiegoś szczególnego załamania połaci, uskoku, mało prawdopodobne, żeby się to tam coś działo , choć spotkałem sie z takim przypadkiem:
mieszanie na parterze lub 1 piętrze (nie pamiętam dokładnie), podobny problem, ale mokre wylazło (bardziej) w połowie wysokości ściany, po nawierceniu - mokre, powyżej balkon więc albo cieknie z balkonu, albo zamurowali trochę śniegu i wyłazi, porpawiono balkon, ścianę osuszono, ale po jakimś czasie znowu
okazało się, że z powodu wadliwej obróbki okapu na samej górze (5 kondygnacji) woda lała się pod obróbkę, pomiędzy ścianę a styro (ściana 2W) i lała się do samego dołu icon_eek.gif
a że styro klejone na placki to akurat dopiero tam znalazła woda jakieś odcięcie poziome na tyle skuteczne, że się zbierała i przesączała do garów (poroterm), u sąsiadów wyzej nie było śladów, a tu wyłaziło
naprawiono obóbkę - problem się skończył
Napisano (edytowany)
Cytat

Sypialnia na pierwszym pietrze.



Ale sufit też "podcieka" - czyli sufit raczej nie z tarasu.

dopisałem:

Ten zaciek na suficie, jakoś tak równo z łączeniem płyt - pewnie najmniej szczelny element sufitu.
Może od tego zacząć ? Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
murek z zewnatrz ocieplony na gorze gres i okapniki 2 cm do srodka i na zewnatrz.
Powiercilem otwory w scianie na 20 cm. Wody brak. Peszel wlazi w gore na pol metra. Na tarasie jest jedna wylewka bez izolacji. Podchodzila woda pod plytki.zderwano plytki zalozono folie izolacyjna..wylano druga wylewke i folia w plynie..i gres.

Sufit znajduje sie centralnie pod ta sciana zalana w sypialni.

DSC01446.jpg

Edytowano przez xmark (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Ale dalej mam wątpliwości, czy to z tarasu, bo woda raczej nie spływa "pod górkę", bo taras jest na tym samym poziomie co "zalewany" pokój.

Ta woda musiała by długo stać, aby "podciągnęła" w pustakach do takiej wysokości - ale jest to (teoretycznie ?) możliwe. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
nie ma wody. obok jest ta skrzynka rtv i sa wpuszczone w peszle kable od tv w rozne strony ale tam wszystko jest suche. to jest jedno miejsce gdzie woda wyszla. rowniez blizej sciany na suficie od salonu jest slad zaciek. poza tym wszystko ok.

Tak. Taras jest idelanie na tym poziomie co zalewany pokoj bo jest wyzej 10cm od podlogi. Woda tam nigdy nie stoi bo splywa blizej murku do studzienki. Mozliwe ze dostaje sie pod wylewke..lub sa to stare zalania i wyszlo, ale troche dlugo by to wylazilo. 6 lat od zamieszkania. sciana w salonie pod tarasem zewnetrzna jest tez przesiaknieta bo byla cala zalana. Pozniej zrobilem ocieplenie murku ale woda gdzies musi wyjsc. Edytowano przez xmark (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Tak. Taras jest idelanie na tym poziomie co zalewany pokoj bo jest wyzej 10cm od podlogi.



Nie rozumiem. Czyli "podłoga" tarasu jest o 10cm wyżej, od podłogi tej sypialni ?
Czyli zaciek "pokrywa się" z poziomem tarasu ?

Cytat

..... sciana w salonie pod tarasem zewnetrzna jest tez przesiaknieta bo byla cala zalana. Pozniej zrobilem ocieplenie murku ale woda gdzies musi wyjsc.



Trzeba było tak od razu pisać.

Taras, taras, taras - i nie "stara" woda.
Napisano
to pozostaje mi zerwac gres z tarasu..ale wizalnie jest suchu. Pod wylewke to nie wiem jakby sie woda dostala. z zewnatrz murku jest 10cm styropianu i tynk akrylowy opuszczony na dach garazu.

DSC01446.jpg

Napisano
Przyznam, że dawkujesz informacje jak kroplówka płyny ustrojowe.

Teraz dodałeś ten dach i garaż sąsiada.

Zanim zaczniesz pruć taras, sprawdź styk Twojego "murku" z dachem garażu sąsiada.
Napisano (edytowany)
Tak mam zamiar zrobic, ale to latem. W markecie gosc mowi ze jest jakis srodek w plynie co sie aplikuje w mur. Ale ja nie bede tak robil. Poki co wcisnalem pianke montazowa w otwory a latem rozkuje plytke i zobacze czy tam sie zbiera woda.
Troche zle naryzowalem, bo dach sasiada jest ponizej poziomy tarasu wewnatrz. icon_smile.gif

Mea culpa.

DSC01446.jpg

Edytowano przez xmark (zobacz historię edycji)
Napisano
Gosc powiedzial, ze pianka wysycha, bo absorbuje wode z powietrza wiec jesli jest w murze to wyschnie
Napisano
pianka absorbuje wodę z powietrza, tylko gdy wiążę zaraz po aplikacji bo to dla niej katalizator. Ale po 10 minutach to już jest nieaktualne, a później pogarsza tylko sytuację. Ale masz tam doradców kolego. A co Ci te dziury szkodziły?
Napisano
Cytat

Gosc powiedzial, ze pianka wysycha, bo absorbuje wode z powietrza wiec jesli jest w murze to wyschnie


W przyrodzie nic nie ginie, suszenie przez piankę to nie najlepszy pomysł...
Napisano
no tak, ale nikt nie powiedzil czym to suszyc :( a do tego sie oparami pianki zatrulem..mam nadzieje ze przez sciane nie przejdzie
Napisano
jak wiało to się suszyło. A teraz się zakisi ale wcześniej czy później się wysuszy. O ile tynk i farba pozwolą na to.
A co do zatrucia to rozumiem, sam czasem lubię wąchnąć kleju.
Napisano
haha butapren? moi koledzy tez wachali..klen zostal a ich nima
Napisano
kurka teraz mam dylemat czy sie ta pianka przez sciane nie przytruje..bo w sypialni bede mial odloty bez orgazmu
Napisano
Cytat

no tak, ale nikt nie powiedzil czym to suszyc :( a do tego sie oparami pianki zatrulem..mam nadzieje ze przez sciane nie przejdzie


To jakiej pianki używałeś ,daj namiary na nią to se kupię icon_lol.gif
A tak na serio to pianka nie jest taka ażeby się ja zatruć a tym bardziej oparami które nie wiem w jaki sposób mogą wystąpić przy dozowaniu jej.
Napisano
A jakoś się ona nazywa?To jakaś pianka do celów specjalnych,domniemywam po opisie stosowania. Tobie wystarczyła by nisko prężna zwykła montażowa.

Albo jesteś uczulony bardziej od innych na takie specyfiki icon_smile.gif
Napisano
foam 750 z platformy
nigdy nie bylem uczulony i myslalem ze wszystkie sa takie same
Napisano
Ona a jakieś tam cyjanianany ,to chyba tak jak klej cyjanopan o to diabelstwo przy klejeniu zachodzi w reakcje i się grzeje i tym samym wydzielają się opary.
Tak na prawdę nie znam tej pianki ,jak kupuje Soudala i jak na razie bez zastrzeżeń icon_smile.gif
Napisano
musze przyznac ze jestescie bardzo sympatyczni w porownaniu do wielu for
.forow..icon_smile.gif dziekuje za porady
do tego zamakania musze poszukac fachowca bo jak to od tarasu to wieksza robota. jesli macie jakies namiary kole katowic to poprosze
Napisano (edytowany)
kurde poczytalem troche i zescie mi nie podpowiedziel buuuu a sa pianki dwuskladnikowe soudala ktore nadaja sie do uszczelniania murow bo zastygaja bez wilgoci buu..juz pozamiatane..mam nadzieje ze ta zaaplikowana zaschnie

DSC01446.jpg

Edytowano przez xmark (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

kurde poczytalem troche i zescie mi nie podpowiedziel buuuu a sa pianki dwuskladnikowe soudala ktore nadaja sie do uszczelniania murow bo zastygaja bez wilgoci buu..juz pozamiatane..mam nadzieje ze ta zaaplikowana zaschnie


Ja Ci pisałem ,że używam Soudal-a (fakt nie napisałem że większości jego produktów bo nie było takiego pytania icon_smile.gif ) i ta firma ma dość bogata ofertę chemii.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras jest na zagłębionym ( około 1m) pomieszczeniu gospodarczym, przylega do budynku, ale dystansuje go 10 cm styroduru, pomieszczenie to jest nieogrzewane. Czy w tej sytuacji ma sens docieplenie styrodurem ścian bocznych zewnętrznych (części fundamentowej zagłębionej około 1m)i naziemnej (około 1m) jak również samej płyty tarasu?
    • Oferujemy profesjonalny montaż  i serwis klimatyzacji w Krakowie i okolicach – zarówno w domach jednorodzinnych, mieszkaniach, jak i w biurach czy lokalach usługowych. Zapewniamy dobór odpowiednich urządzeń, estetyczne wykonanie i pełne wsparcie posprzedażowe. Projektujemy i montujemy nowoczesne systemy wentylacji mechanicznej, które zapewniają prawidłową cyrkulację powietrza i eliminują wilgoć. Realizujemy montaż nowoczesnych pomp ciepła – ekologicznych i bezobsługowych źródeł ciepła dla domów i firm. Pomagamy dobrać odpowiedni system grzewczy, a także świadczymy serwis i wsparcie posprzedażowe.   Sprawdź ofertę https://realklim.pl
    • Jesteśmy na wczasach...  
    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...