Skocz do zawartości

rekuperator


Gość

Recommended Posts

Napisano
W jaki sposób muszą być rozmieszczone kanały nawiewne i wywiewne dla rekuperacji w
pomieszczeniach, jeżeli dom jest z uźytkowym poddszem, a klatka schodowa
jest otwarta? Poza tym, czy celowe nieszczelności w drzwiach z pokoju i
sypialni można zastąpić kanałem wywiewnym dla każdego pomieszczenia?
Chodzi mi o to, że zostawiając te nieszczelności dany npokój będzie
narażony na odbiór hałasu z otoczenia.
Pozdrawiam
JN
Gość Redakcja__
Napisano
Przy instalacji rekuperatora ogólną regułą jest umieszczanie wlotów świeżego powietrza w pokojach, holu głównym, natomiast kanały wylotowe montuje się w kuchni, łazience. System taki zapobiega m.in. rozprzestrzenianiu się zapachów po całym do - co może wystąpić, gdy powietrze usuwane będzie bezpośrednio z pokoju. MOżna oczywiście przy szczelny zamknięciu zamontować np. w sypielni kanał wywiewny i nawiewny, ale wymaga to precyzyjnej regulacji przepływu powietrza i komplikuje budowę całego systemu. Pozostawienie niewielkiej szczeliny pod drzwiami nie wpłynie znacząco na zwiększenie poziomu hałasu, a umożliwi wystarczający przepływ powietrza.
  • 3 lata temu...
Napisano
w firmie która zajmuje sie instalacją powiedziano mi że muszę mieć nadal kominy wentylacyjne w kuchni i łazience. Czy to prawda, że sama instalacja nawiewnowywiewna nie wystarcza? Podobno takie przepisy.


jak duży rekuperator (jaka przepustowość) potrzebuję na dom z poddaszem użytkowym wielkości 180 m2 kubatura 650 m3
Napisano
Konieczność zapewnienia wentylacji grawitacyjnej wynika przede wszystkim z wymogów związanych z użytkowaniem urządzeń gazowych - chodzi o odprowadzenie gazu, w przypadku wystąpienia nieszczelności.

Druga sprawa to konieczność podłączenia okapu nadkuchennego do kanału spalinowego a nie wentylacyjnego, gdyż opary nie mogą przechodzić przez rekuperator. Natomiast w łazience konieczne jest krótkotrwała, ale bardzo intensywna wymiana powietrza, co z reguły wymaga zainstalowania oddzielnej wentylacji.
Napisano
ale o tym, w takim razie nikt nie pisze. na wszystkich rysunkach dotyczących rekuperatora jest zawsze schemat bez instalacji grawitacyjnej. Mało tego: jako zaletę instalacji mechanicznych jest podawany fakt iż nie potrzeba kominów wentyalcyjnych.

to jaka jest prawda?

jak się to ma do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie - rozdz. 62. W pomieszczeniu, w którym jest zastosowana wentylacja mechaniczna lub klimatyzacja, nie można stosować wentylacji grawitacyjnej. Zatem albo należy zamknąć kanały wentylacji grawitacyjnej, albo wogóle ich nie uwzględniać w projekcie nowego domu.
Napisano
czy mogę w części budynku zastosować wnetylację mechaniczną (w części mieszkalnej) a w garażu, kotłowni i na strychu wentylację grawitacyjną?

Pozwoliłoby to na:
1. ograniczenie mocy rekuperatora (koszt zakupu i użytkowania)
2. swobodny dopływ powietrza do pieca
3. możliwość wybudowania domu na raty (wpierw część mieszkalna a później część garażowa)

Czy drzwi z budynku do garażu i na strych muszą być wtedy uszczelnione czy mogą mieć normalne nieszczelności
Napisano
Nie należy stosować wentylacji mieszanej (mechanicznej i grawitacyjnej) w obrębie jednego budynku, chyba że zapewniona będzie szczelność między pomieszczeniami oraz nawiew powietrza do pomieszczeń z wentylacją grawitacyjną.
Napisano
Według mojej ( mizernej ) wiedzy, przepisy mówią iż wentylacja grawitacyjna wymagana jest w pomieszczeniach z urządzeniami z otwartą komorą spalania i palnikami. Wynika z tego że jeżeli zastosujemy piec kondensacyjny ( zamknięta komora spalania ) oraz kuchenkę elektryczną, Można całkowicie pozbyć się wentylacji grawitacyjnej.
Mogę się mylić, ale póki co wszędzie właściwie mówi się iż przy rekuperacji oszczędzamy na wywaleniu z projektu kominów wentylacyjnych!!! Sam jestem ciekaw co mi napiszą z biura projektowego? Dam znać gdy dadzą odpowiedź. W możliwych zmianach poprosiłem o usunięcie właśnie kominów wentylacyjnych ze względu na rekuperator.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...