Skocz do zawartości

rekuperator


Gość

Recommended Posts

Napisano
W jaki sposób muszą być rozmieszczone kanały nawiewne i wywiewne dla rekuperacji w
pomieszczeniach, jeżeli dom jest z uźytkowym poddszem, a klatka schodowa
jest otwarta? Poza tym, czy celowe nieszczelności w drzwiach z pokoju i
sypialni można zastąpić kanałem wywiewnym dla każdego pomieszczenia?
Chodzi mi o to, że zostawiając te nieszczelności dany npokój będzie
narażony na odbiór hałasu z otoczenia.
Pozdrawiam
JN
Gość Redakcja__
Napisano
Przy instalacji rekuperatora ogólną regułą jest umieszczanie wlotów świeżego powietrza w pokojach, holu głównym, natomiast kanały wylotowe montuje się w kuchni, łazience. System taki zapobiega m.in. rozprzestrzenianiu się zapachów po całym do - co może wystąpić, gdy powietrze usuwane będzie bezpośrednio z pokoju. MOżna oczywiście przy szczelny zamknięciu zamontować np. w sypielni kanał wywiewny i nawiewny, ale wymaga to precyzyjnej regulacji przepływu powietrza i komplikuje budowę całego systemu. Pozostawienie niewielkiej szczeliny pod drzwiami nie wpłynie znacząco na zwiększenie poziomu hałasu, a umożliwi wystarczający przepływ powietrza.
  • 3 lata temu...
Napisano
w firmie która zajmuje sie instalacją powiedziano mi że muszę mieć nadal kominy wentylacyjne w kuchni i łazience. Czy to prawda, że sama instalacja nawiewnowywiewna nie wystarcza? Podobno takie przepisy.


jak duży rekuperator (jaka przepustowość) potrzebuję na dom z poddaszem użytkowym wielkości 180 m2 kubatura 650 m3
Napisano
Konieczność zapewnienia wentylacji grawitacyjnej wynika przede wszystkim z wymogów związanych z użytkowaniem urządzeń gazowych - chodzi o odprowadzenie gazu, w przypadku wystąpienia nieszczelności.

Druga sprawa to konieczność podłączenia okapu nadkuchennego do kanału spalinowego a nie wentylacyjnego, gdyż opary nie mogą przechodzić przez rekuperator. Natomiast w łazience konieczne jest krótkotrwała, ale bardzo intensywna wymiana powietrza, co z reguły wymaga zainstalowania oddzielnej wentylacji.
Napisano
ale o tym, w takim razie nikt nie pisze. na wszystkich rysunkach dotyczących rekuperatora jest zawsze schemat bez instalacji grawitacyjnej. Mało tego: jako zaletę instalacji mechanicznych jest podawany fakt iż nie potrzeba kominów wentyalcyjnych.

to jaka jest prawda?

jak się to ma do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie - rozdz. 62. W pomieszczeniu, w którym jest zastosowana wentylacja mechaniczna lub klimatyzacja, nie można stosować wentylacji grawitacyjnej. Zatem albo należy zamknąć kanały wentylacji grawitacyjnej, albo wogóle ich nie uwzględniać w projekcie nowego domu.
Napisano
czy mogę w części budynku zastosować wnetylację mechaniczną (w części mieszkalnej) a w garażu, kotłowni i na strychu wentylację grawitacyjną?

Pozwoliłoby to na:
1. ograniczenie mocy rekuperatora (koszt zakupu i użytkowania)
2. swobodny dopływ powietrza do pieca
3. możliwość wybudowania domu na raty (wpierw część mieszkalna a później część garażowa)

Czy drzwi z budynku do garażu i na strych muszą być wtedy uszczelnione czy mogą mieć normalne nieszczelności
Napisano
Nie należy stosować wentylacji mieszanej (mechanicznej i grawitacyjnej) w obrębie jednego budynku, chyba że zapewniona będzie szczelność między pomieszczeniami oraz nawiew powietrza do pomieszczeń z wentylacją grawitacyjną.
Napisano
Według mojej ( mizernej ) wiedzy, przepisy mówią iż wentylacja grawitacyjna wymagana jest w pomieszczeniach z urządzeniami z otwartą komorą spalania i palnikami. Wynika z tego że jeżeli zastosujemy piec kondensacyjny ( zamknięta komora spalania ) oraz kuchenkę elektryczną, Można całkowicie pozbyć się wentylacji grawitacyjnej.
Mogę się mylić, ale póki co wszędzie właściwie mówi się iż przy rekuperacji oszczędzamy na wywaleniu z projektu kominów wentylacyjnych!!! Sam jestem ciekaw co mi napiszą z biura projektowego? Dam znać gdy dadzą odpowiedź. W możliwych zmianach poprosiłem o usunięcie właśnie kominów wentylacyjnych ze względu na rekuperator.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Восстановление бампера автомобиля — это популярная услуга, которая позволяет вернуть заводской вид транспортного средства после небольших повреждений. Передовые технологии позволяют убрать сколы, трещины и вмятины без полной замены детали. При выборе между ремонтом или заменой бампера [url=https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22]https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22[/url] важно рассматривать уровень повреждений и экономическую рентабельность. Профессиональное восстановление включает выравнивание, грунтовку и покраску. Замена бампера требуется при критических повреждениях, когда реставрация бамперов нецелесообразен или невозможен. Стоимость восстановления варьируется от материала изделия, характера повреждений и типа автомобиля. Пластиковые элементы допускают ремонту лучше металлических, а современные композитные материалы требуют профессионального оборудования. Профессиональный ремонт продлевает срок службы детали и обеспечивает заводскую геометрию кузова. Охотно дам содействие, когда потребуется по вопросам Фольксваген поло замена заднего бампера - пишите в Telegram jje60
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...