Skocz do zawartości

Fundamenty i podłoga na gruncie. Co i jak ?


Recommended Posts

Dobry wieczór,

Wczytuje się w projekt i mam pytanie.
Projektant zaproponował takie warstwy fundamentu ( od wewnątrz) :
-polistyren ekstrudowany XPS 5cm,
-papa termozgrzewalna
- bloczki betonowe lub zel bet 25cm
- papa termozgrzewalna
- polistyren ekstudowany XPS 18cm

a podłoga na gruncie :

- piasek
- folia budowlana PCV
- 15cm płyta betonowa zbrojona siatką
- podkład pod pape termozgrzewalną np visbit
- 2 warstwy warstwy papy
- 20 cm styro np. termoorganika podłoga gold
- 7 cm szlichta z siatka / ogrzewanie podłógowe
- deski i gres.

Czy uważacie ze ściany fundamentu będą wystarczajaco zaizolowane? Czy na podłogę nie dać wiecej styro?
Dom ma wyglądac tak https://forum.budujemydom.pl/?act=attach&am...st&id=15548

Z góry dziękuje za konstruktywne wypowiedzi.
Link do komentarza
Ja mam podobnie, z tą różnicą, że dom podpiwniczony (ława na głębokości 3,5m) i nie dawałem XPS od środka na fundamenty, a tylko izolację poziomą na wysokości folii na piasku w podłodze i podłogę ociepliłem 20cm XPS. Na zewnątrz mam 10 cm XPS w ziemi, ale przy murze 3 warstwowym (40cm bloczek betonowy, 2 razy masa bitumiczna bezrozpuszczalnikowa, 10cm XPS, 5 cm pustka wentylowana, 12cm bloczek betonowy, 2 x masa bitumiczna i folia kubełkowa.
Link do komentarza
Cytat

Ja mam podobnie, z tą różnicą, że dom podpiwniczony (ława na głębokości 3,5m) i nie dawałem XPS od środka na fundamenty, a tylko izolację poziomą na wysokości folii na piasku w podłodze i podłogę ociepliłem 20cm XPS. Na zewnątrz mam 10 cm XPS w ziemi, ale przy murze 3 warstwowym (40cm bloczek betonowy, 2 razy masa bitumiczna bezrozpuszczalnikowa, 10cm XPS, 5 cm pustka wentylowana, 12cm bloczek betonowy, 2 x masa bitumiczna i folia kubełkowa.


A masz może podłogówkę ? Zastanawiam się czy nie dac więcej na podłogę tego styro bo zamierzam miec ogrzewanie podłogowe pokryte częściowo gresem a częściowo deską. I tu się troche boje żeby n ie szło ciepło w dół tylko w góre.
Link do komentarza
Gość Razmes
Cytat

A masz może podłogówkę ? Zastanawiam się czy nie dac więcej na podłogę tego styro bo zamierzam miec ogrzewanie podłogowe pokryte częściowo gresem a częściowo deską. I tu się troche boje żeby n ie szło ciepło w dół tylko w góre.




Wg mnie 20stka styro pod podłogowe powinna wystarczyć w zupełności.
Najważniejsze, aby nie było żadnych przerw w izolacji pomiędzy ścianami fundamentowymi a izolacją w podłodze.
Link do komentarza
Cytat

A masz może podłogówkę ? Zastanawiam się czy nie dac więcej na podłogę tego styro bo zamierzam miec ogrzewanie podłogowe pokryte częściowo gresem a częściowo deską. I tu się troche boje żeby n ie szło ciepło w dół tylko w góre.



Na dzień dzisiejszy budynek nieogrzewany jest zamknięty w takim stanie jak opisałem. Na dachu 35-40 cm strzechy (nie zdążyłem w ubiegłym roku położyć w całości ocieplenia z wełny - jeszcze 20cm pomiędzy i na krokwie od spodu) a ściany 30 cm styropianu. Początkowo przy większych mrozach (na zewnątrz miałem -18 w listopadzie) temperatura wewnątrz oscylowała ok. +0 stopni (instalacje nie zamarzły!). Zamknąłem wlot do komina w salonie (przygotowany pod zabudowę kaflową) i okazało się że teraz kiedy w nocy temperatura spada do -12 stopni wewnątrz jest spokojnie +5 stopni.
Mam jeszcze sporo miejsca (ok. 12-14cm) do podłogi więc chyba dam dodatkowo 5 styropianu pod podłogówkę...
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Dom ma wyglądac tak https://forum.budujemydom.pl/?act=attach&am...st&id=15548

Z góry dziękuje za konstruktywne wypowiedzi.


Masz małą pow.zabudowy także przemyśl wykonanie izolowanej płyty fundamentowej.
W całości może wyjść taniej niż tradycyjny fundament a dom jest całkowicie odizolowany od gruntu czyli mostki termiczne do gruntu zminimalizowane są do minimum.
Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...