Skocz do zawartości

Nie będzie róznych odcieni?


Recommended Posts

Witam. maluje jutro pokój farbami dekoral.

Chciałem się coś zapytać. Miałem pare dziurek od mebloscianek itp. i koło nich troszkę farba się złuszczyła zeskrobałem do miejsc gdzie odpadała i zagipsowałem go białą szpachlą. Wczesniej oczwyście użyłem unigrunt ATLAS. I Chciałem się coś zapytać bo będę malował ściany na zielono-fioletowe czyli takie jak teraz tyle że jak w/w farbami dekoral wczesniej malowałem farbami z pigmentem. Napiszcie mi czy nie będzie różnic odcieni na "fioletowej części ściany tej wczesniejszej farby, a tą gładzią, którą dziś położyłem"

Pozdrawiam icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

[...] będę malował ściany na zielono-fioletowe czyli takie jak teraz tyle że jak w/w farbami dekoral wczesniej malowałem farbami z pigmentem. [...]


icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif icon_confused.gif nic nie rozumiem icon_confused.gif
Link do komentarza
Cytat

icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif icon_confused.gif nic nie rozumiem icon_confused.gif



Więc napisze tak na przykładzie fioletu

Mam ściane fioletową pomalowaną wczesniej tanią farbą z pigmentem. Teraz będę malował dekoralem ten sam odcień farby. Ale na środku tej ściany mam "białe" plamy po załatanych i wyrównanych miejscach po "otworach" od meblościanek. I tu pada pytanie czy nie bedzie różnicy odcieni między normalną ściąną z farbą starą, a zagipsowanym miejscem "bialym"

np: jak pomaluje ściane to będę miał elegancki odcien fioletu, a w miejscach gdzie jest gładz będę miał jaśniejszy odcień. Edytowano przez lukashekluk (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Jak machniesz od strzału, to różnic nie będzie a jeżeli się pojawi, to dupnij po przekątnej szlaczek.
Ten zabieg załatwi pigmenty a jednocześnie uwidoczni głębię zieleni.



dzięki za odp.

Własnie jak pisałem mam ściany w kolorze zielono-fioletowym farby z pigmentem i na każdej ścianie mam jakieś "wyrównane" miejsce białą szpachlą i boje się że jak pomaluje po tych szpalach będzie rożnica odcieni. No ale mam nadzieje że dekoral się spisze.
Link do komentarza
Cytat

Więc napisze tak na przykładzie fioletu

Mam ściane fioletową pomalowaną wczesniej tanią farbą z pigmentem. Teraz będę malował dekoralem ten sam odcień farby. Ale na środku tej ściany mam "białe" plamy po załatanych i wyrównanych miejscach po "otworach" od meblościanek. I tu pada pytanie czy nie bedzie różnicy odcieni między normalną ściąną z farbą starą, a zagipsowanym miejscem "bialym"

np: jak pomaluje ściane to będę miał elegancki odcien fioletu, a w miejscach gdzie jest gładz będę miał jaśniejszy odcień.


Po pierwsze nie odważyłbym się "mocniejszą" farbą ( a taką jest dekoral) malować bez specjalnych przygotowań ściany malowanej "tanią farbą z pigmentem"... Prawie na pewno ta tania farba słabiej trzyma się ściany, niż "ciągnąć" będzie warstwa dekoralu i prawie na pewno druga warstwa dekoralu spowaduje pękanie i odwijanie się farby od ściany...
Po drugie zagruntowana "plama" zagipsowanego kawałka i dwukrotnie pomalowana (druga warstwa farby kładziona dopiero po dokładnym wyschnięciu poprzedniej warstwy) powinno zapewnić ten sam kolor całej ściany.
Link do komentarza
Cytat

Po pierwsze nie odważyłbym się "mocniejszą" farbą ( a taką jest dekoral) malować bez specjalnych przygotowań ściany malowanej "tanią farbą z pigmentem"... Prawie na pewno ta tania farba słabiej trzyma się ściany, niż "ciągnąć" będzie warstwa dekoralu i prawie na pewno druga warstwa dekoralu spowaduje pękanie i odwijanie się farby od ściany...
Po drugie zagruntowana "plama" zagipsowanego kawałka i dwukrotnie pomalowana (druga warstwa farby kładziona dopiero po dokładnym wyschnięciu poprzedniej warstwy) powinno zapewnić ten sam kolor całej ściany.




Sprawdziłem ściane zgodnie z zaleceniem producenta dałem tasmę malarską ok 30cm na każdą ze ściany i energicznym ruchem pociągnelem i nic nie odpadło. Gips się trzyma jak należy:)
Link do komentarza
Cytat

Sprawdziłem ściane zgodnie z zaleceniem producenta dałem tasmę malarską ok 30cm na każdą ze ściany i energicznym ruchem pociągnelem i nic nie odpadło. Gips się trzyma jak należy:)


Jakiego producenta? Producenta czego?
Dla mnie to próba wytrzymałości starej warstwy farby - w czasie malowania będzie ona przynajmniej dwa razy rozmaczana nową farbą... Ja zdania nie zmieniam - jeśli Ci się uda, to bardzo dobrze - ja bym tak nie zrobił...
Ale różnica jest taka, że ja świadczę usługi, m. in. właśnie malowanie i ja muszę gwarantować jakość wykonanej usługi - i dlatego nie pomalowałbym słabszej farby mocniejszą - a Ty robisz to dla siebie i w razie czego pretensje będziesz miał nie do mnie, a do siebie icon_biggrin.gif .
Najwyżej narazisz się na dodatkowe prace: skrobanie ścian i ponowny zakup gipsu i farby, czego oczywiście Ci nie życzę icon_rolleyes.gif
Link do komentarza
Cytat

Jakiego producenta? Producenta czego?
Dla mnie to próba wytrzymałości starej warstwy farby - w czasie malowania będzie ona przynajmniej dwa razy rozmaczana nową farbą... Ja zdania nie zmieniam - jeśli Ci się uda, to bardzo dobrze - ja bym tak nie zrobił...
Ale różnica jest taka, że ja świadczę usługi, m. in. właśnie malowanie i ja muszę gwarantować jakość wykonanej usługi - i dlatego nie pomalowałbym słabszej farby mocniejszą - a Ty robisz to dla siebie i w razie czego pretensje będziesz miał nie do mnie, a do siebie icon_biggrin.gif .
Najwyżej narazisz się na dodatkowe prace: skrobanie ścian i ponowny zakup gipsu i farby, czego oczywiście Ci nie życzę icon_rolleyes.gif



Udało się. Została mi ostatnia ściana przy oknie jutro dokoncze. Nic nie odpadło, tynk nie wchłania wody, nie odpada. I kolorki elegancko wyszly tylko troszkę pod światło trzeba się przyglądać prześwituje mi miejsce "łatania" odpadającego tynku, o ktorym wspomniałem wyżej. Zamalować na 3 warstwe czy już to maskowac np. fototapetą? Nie jest to jakoś szczególnie denerwujące bo aż tak nie widać tego :P Edytowano przez lukashekluk (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Da się nawet w warstwie docieplenia. Nie mam teraz czasu szukać, ale kiedyś to widziałem. Poza tym istnieją okna "wysuwane" poza linię ściany, umożliwiające obserwację obszaru 180 stopni. Wiele obiektów ma takie okna, hotele szczególnie.  
    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...