Skocz do zawartości

Pynna folia na chudziak zamiast papy


Recommended Posts

Napisano
Witam,

Mam dwa pytania związane z remontem:).

1. Zerwałem stare posadzki, a wraz z nimi starą papę. Powierzchnia jest nierówna i miejscami chropowata, ogólnie nie jest źle, ale chciałbym zastosować płynna izolację. Co możecie polecić?, dom jest mały, nie liczyłem jeszcze powierzchni podłóg, ale pamiętam że zew. ściany budynku mają 7 na 7 metrów icon_smile.gif, taki prosty budynek z dachem dwuspadowym. Na to chciałbym zastosować styrobeton zamiast styropianu i podłogówka.

2. Na działce są wysoko wody gruntowe, ale dom jest suchy (jak pisałem skute są tynki i posadzki) czy jest sens w takim razie odkopywać fundamenty żeby poprawić izolację?.

Napisano
1.przeanalizuj koszty... Folia w plynie to pokaźny wydatek...A jedna warstwa nie wystarczy, tym bardziej, że powierzchnię masz nierówną...Z tego co pamiętam, kladzie sie tego 3 warstwy, więc będziesz mial pokaźne zużycie na m2.

2. Trzeba wykonac wykop próbny i ocenic stan izolacji... Zależy od wieku budynku, ale żaden materiał budowlany nie jest wieczny.To, że jeszcze nie ma nieszczelności, czy wykwitow wilgoci nic nie znaczy...Druga sprawa, to czy oprocz izolacji p.wilgociowej planujesz robic izolację termiczną fundamentów.
Napisano
  Cytat

Witam,

Mam dwa pytania związane z remontem:).

1. Zerwałem stare posadzki, a wraz z nimi starą papę. Powierzchnia jest nierówna i miejscami chropowata, ogólnie nie jest źle, ale chciałbym zastosować płynna izolację. Co możecie polecić?, dom jest mały, nie liczyłem jeszcze powierzchni podłóg, ale pamiętam że zew. ściany budynku mają 7 na 7 metrów icon_smile.gif, taki prosty budynek z dachem dwuspadowym. Na to chciałbym zastosować styrobeton zamiast styropianu i podłogówka.

2. Na działce są wysoko wody gruntowe, ale dom jest suchy (jak pisałem skute są tynki i posadzki) czy jest sens w takim razie odkopywać fundamenty żeby poprawić izolację?.

Rozwiń  

Dając folię w płynie (to taka nazwa ogólna bo różne firmy stosują swoje nazewnictwo do tego produktu ,to tak na marginesie icon_smile.gif ) prze drożysz inwestycje bo nie wystarczy pomalować preparatem podłogi,a co z narożnikami? w narożnikach po fachowemu powinno wkleić się taśmę uszczelniającą. Do całego procesu trzeba a raczej powinno używać się produktów jednego producenta co zapewniam Cie do tanich nie należy,a zrobić tanio to lepiej wcale nie robić.

Zamiast tej folii daj normalnie folie budowlaną czarną podwójnie aby te nierówności nie przebiły jej pod ciężarem posadzki gotowej. Możesz dać dla pewności "grubą" folię (nie pamiętam ile ona ma grubości ale wizualnie widać że jest gruba ,jest sztywniejsza w porównaniu z tą budowlaną).

Co do tego styrobotonu to daj normalnie styropian EPS 100 (jak chcesz to daj polistyren ekstrudowany XPS) dwie warstwy po 5 cm. Znowu widzę ,że chcesz prze drożyć inwestycję z tym styrobetonem.
Co do drugiego pytania to jeżeli miałbyś wilgoć w domu to za to nie odpowiadałaby izolacja pionowa tylko pozioma,bo ona jest odpowiedzialna za podciąganie wilgoci.Tak więc daj sobie spokój z odkopywaniem fundamentów.
Napisano
  Cytat

Dając folię w płynie (to taka nazwa ogólna bo różne firmy stosują swoje nazewnictwo do tego produktu ,to tak na marginesie icon_smile.gif ) prze drożysz inwestycje bo nie wystarczy pomalować preparatem podłogi,a co z narożnikami? w narożnikach po fachowemu powinno wkleić się taśmę uszczelniającą. Do całego procesu trzeba a raczej powinno używać się produktów jednego producenta co zapewniam Cie do tanich nie należy,a zrobić tanio to lepiej wcale nie robić.

Zamiast tej folii daj normalnie folie budowlaną czarną podwójnie aby te nierówności nie przebiły jej pod ciężarem posadzki gotowej. Możesz dać dla pewności "grubą" folię (nie pamiętam ile ona ma grubości ale wizualnie widać że jest gruba ,jest sztywniejsza w porównaniu z tą budowlaną).

Co do tego styrobotonu to daj normalnie styropian EPS 100 (jak chcesz to daj polistyren ekstrudowany XPS) dwie warstwy po 5 cm. Znowu widzę ,że chcesz prze drożyć inwestycję z tym styrobetonem.
Co do drugiego pytania to jeżeli miałbyś wilgoć w domu to za to nie odpowiadałaby izolacja pionowa tylko pozioma,bo ona jest odpowiedzialna za podciąganie wilgoci.Tak więc daj sobie spokój z odkopywaniem fundamentów.

Rozwiń  


Z tą folią mnie przekonaliście, pod ścianami oczywiście jest papa, tylko z tym styrobetonem nie jestem pewien czy przepłacę, muszę policzyć dokładnie ile wyjdzie za XPS a ile za styrobeton.
Napisano
Najważniejsze w Twoim przypadku to ile masz miejsca na izolację, ocieplenie i podłogówkę. Sama podłogówka zajmuje przeciętnie tyle miejsca ile zajmowała w starym systemie posadzka (5-10 cm)! Jeśli miejsca jest wystarczająco dużo (czyli podłogówka plus minimum 10cm polistyrenu ekstrudowanego albo 15 cm styropianu) to ja wyrównałbym istniejące nierówności, położył 2x folia izolacyjna, wywinął ją na ściany do poziomu izolacji poziomej ścian, na to w dwóch warstwach izolacja cieplna i system podłogowy.

Jeśli nie masz na to wystarczającej ilości miejsca, to warto skuć wylewkę i zrobić ją od nowa niżej, aby jednak położyć właściwą grubość izolacji cieplnej!

Z fundamentami... przy ogrzewaniu podłogowym na pewno warto je ocieplić. Tu zastosowałbym 10 cm polistyrenu ekstrudowanego, bo w przeciwieństwie do styropianu nie nasiąka wodą (a pisałeś o wysokich wodach gruntowych!). Przy okazji na pewno położyłbym nową lub odnowił starą izolację pionową.

Domek też będziesz ocieplał? Bo przy podłogówce, bez ocieplenia możesz mieć problem!

  Cytat

Z tą folią mnie przekonaliście, pod ścianami oczywiście jest papa, tylko z tym styrobetonem nie jestem pewien czy przepłacę, muszę policzyć dokładnie ile wyjdzie za XPS a ile za styrobeton.

Rozwiń  


Daj spokój z porównywaniem ceny - zacznij od porównania ciepłochronności - coś mi się wydaje, że 20 cm styrobetonu będzie odpowiadało 10cm, albo i mniej polistyrenu ekstrudowanego.
Napisano
  Cytat

Z tą folią mnie przekonaliście, pod ścianami oczywiście jest papa, tylko z tym styrobetonem nie jestem pewien czy przepłacę, muszę policzyć dokładnie ile wyjdzie za XPS a ile za styrobeton.

Rozwiń  

To jaki współczynnik ma ten styrobeton w porównaniu do styropianu tego zwykłego EPS 100 znaczy się jaka grubość musisz wylać przy styrobetonie w porównaniu z 10 czy 15 cm styropianem?Tak na oko to powiem ,że koło 0,5 m ,a przy podłogówce liczą się straty cieplne ,im mniejsze tym Ty więcej masz zysków.
Napisano
  Cytat

Najważniejsze w Twoim przypadku to ile masz miejsca na izolację, ocieplenie i podłogówkę. Sama podłogówka zajmuje przeciętnie tyle miejsca ile zajmowała w starym systemie posadzka (5-10 cm)! Jeśli miejsca jest wystarczająco dużo (czyli podłogówka plus minimum 10cm polistyrenu ekstrudowanego albo 15 cm styropianu) to ja wyrównałbym istniejące nierówności, położył 2x folia izolacyjna, wywinął ją na ściany do poziomu izolacji poziomej ścian, na to w dwóch warstwach izolacja cieplna i system podłogowy.

Jeśli nie masz na to wystarczającej ilości miejsca, to warto skuć wylewkę i zrobić ją od nowa niżej, aby jednak położyć właściwą grubość izolacji cieplnej!

Z fundamentami... przy ogrzewaniu podłogowym na pewno warto je ocieplić. Tu zastosowałbym 10 cm polistyrenu ekstrudowanego, bo w przeciwieństwie do styropianu nie nasiąka wodą (a pisałeś o wysokich wodach gruntowych!). Przy okazji na pewno położyłbym nową lub odnowił starą izolację pionową.

Domek też będziesz ocieplał? Bo przy podłogówce, bez ocieplenia możesz mieć problem!



Daj spokój z porównywaniem ceny - zacznij od porównania ciepłochronności - coś mi się wydaje, że 20 cm styrobetonu będzie odpowiadało 10cm, albo i mniej polistyrenu ekstrudowanego.

Rozwiń  


Niestety dużo miejsca nie mam :(, w tej chwili do sufitu jest 260, nie zejdę już niżej (nie chcę być poniżej gruntu). Z tego co piszecie najlepszym rozwiązaniem będzie jednak XPS, nie patrzyłem w ogóle na przenikalność ciepła wcześniej. Domek będę ocieplał zbudowany jest z dwóch ścian, tynk zew-ściana z cegły-pusta przestrzeń-pustak żużlowy-tynk wew (już skuty będzie nowy cem-wap). Jeszcze nie orientowałem się ile styropianu musiałbym dać. Domek jest malutki, parter ma 42m2, poddasze może z 25-30 icon_smile.gif


Napisano
Czyli na zewnątrz, zaczynając od fundamentu (izolację pionową poprawisz niejako przy okazji) min. 10 cm XPS, na ścianę min. 12 cm styropian. Jeśli uda Ci się zapewnić ciągłość ocieplenia ściany i dachu (min. 20 cm wełny) to będzie ideał! ale może poddasze jest nieużytkowe, to ocieplenie na strop na poddaszu - ale w tym przypadku trochę ekwilibrystyki technicznej przy zapewnieniu ciągłości z ociepleniem ściany. Sporo pracy, ale efekt ekonomiczny zauważysz bez trudu pierwszej zimy. Życzę powodzenia!
Napisano
  Cytat

Czyli na zewnątrz, zaczynając od fundamentu (izolację pionową poprawisz niejako przy okazji) min. 10 cm XPS, na ścianę min. 12 cm styropian. Jeśli uda Ci się zapewnić ciągłość ocieplenia ściany i dachu (min. 20 cm wełny) to będzie ideał! ale może poddasze jest nieużytkowe, to ocieplenie na strop na poddaszu - ale w tym przypadku trochę ekwilibrystyki technicznej przy zapewnieniu ciągłości z ociepleniem ściany. Sporo pracy, ale efekt ekonomiczny zauważysz bez trudu pierwszej zimy. Życzę powodzenia!

Rozwiń  



Mogę dać 2x5cm na zakładkę?, poddasze będzie częściowo użytkowo, ponieważ dom ma wysoką wierzbę (ta cześć na niebiesko to będzie mały strych - miejsce na jakieś graty może na rekuperator?). Mam jeszcze jedno zmartwienie, dom stoi w granicy (tylna ściana jest równocześnie ogrodzeniem z sąsiadem) jak widać na obrazku (widok z boku), sąsiad jest trochę wyżej, zastanawiam się czy nie zrobić drenażu opaskowego w tym miejscu (tylko na jakiej głębokości), podłączył bym drenaż do skrzynki rozsączającej, zakopałem ją na głębokości 2m (w tej chwili mam rynny podłączone)
Napisano
Może być 2x5 XPS i nawet nie trzeba mocować - wystarczy przysypać ziemią z wykopu... Tylko izolacji nie rób lepikiem na gorąco, bo będzie wchodził w reakcję z ociepleniem.

Nie widziałem w wątku Twojego obrazka....

Jeśli spadek nachylenia gruntu jest w stronę Twojego domu, to warto uprzedzić problemy i przy okazji zrobić drenaż.
Najlepiej na głębokości równej ławie fundamentowej.

Przy współczesnych technologiach wentylacja grawitacyjna raczej nie spełni swojej roli, a jeśli już mechaniczna, to aż prosi się o GWC, może w przyszłości? Warto, jeśli będziesz miał odkopane fundamenty pomyśleć o przepuście wykonanym w tym celu.
Napisano
  Cytat

Może być 2x5 XPS i nawet nie trzeba mocować - wystarczy przysypać ziemią z wykopu... Tylko izolacji nie rób lepikiem na gorąco, bo będzie wchodził w reakcję z ociepleniem.

Nie widziałem w wątku Twojego obrazka....

Jeśli spadek nachylenia gruntu jest w stronę Twojego domu, to warto uprzedzić problemy i przy okazji zrobić drenaż.
Najlepiej na głębokości równej ławie fundamentowej.

Przy współczesnych technologiach wentylacja grawitacyjna raczej nie spełni swojej roli, a jeśli już mechaniczna, to aż prosi się o GWC, może w przyszłości? Warto, jeśli będziesz miał odkopane fundamenty pomyśleć o przepuście wykonanym w tym celu.

Rozwiń  



Zapomniałem dodać obrazek:), wentylacji grawitacyjnej w domu nigdy nie było, dlatego montuje wentylacji mechaniczną z odzyskiem ciepła, o gwc myślałem, ale dużo osób mi odradzało GWC.
Napisano
  Cytat



Zapomniałem dodać obrazek:), wentylacji grawitacyjnej w domu nigdy nie było, dlatego montuje wentylacji mechaniczną z odzyskiem ciepła, o gwc myślałem, ale dużo osób mi odradzało GWC.

Rozwiń  

No obrazek śliczny icon_biggrin.gif A jakich to argumentów używali ,że Ci odradzali GWC?
Napisano
  Cytat

Odradzili ze względu na poziom wód gruntowych i bakterie. Irbis, a ile metrów rur zużyłeś? i jakiej średnicy? icon_smile.gif

Rozwiń  


A faktycznie umknął mi wysoki poziom wód gruntowych u Ciebie! Mój ma ponad 4 m głębokości - GWC jest żwirowe - rur stosunkowo niedużo, bo powietrze przepuszczane jest przez złoża płukanego żwiru. Rury doprowadzające i odbierające 250mm
Napisano (edytowany)
  Cytat

A faktycznie umknął mi wysoki poziom wód gruntowych u Ciebie! Mój ma ponad 4 m głębokości - GWC jest żwirowe - rur stosunkowo niedużo, bo powietrze przepuszczane jest przez złoża płukanego żwiru. Rury doprowadzające i odbierające 250mm

Rozwiń  


Ja już sam nie wiem kogo słuchać, właśnie o tym płukanym czytałem że im wyższy poziom wód tym lepiej, zresztą z tym poziomem to jest różnie zależy też od opadów. Koło domu mam starą studnie i lustro jest na 1.5 metra, im dalej od domu tym poziom wyższy. Może zaryzykuje i też zrobię GWC z płukanego żwiru. Czy do tego można wykorzystać otoczaki z przesiewu z ziemi? (mam każdą ilość za free) czy to musi być płukany żwir (ile u Ciebie kosztuje 1t). Masz może jakieś zdjęcia z instalacji?.

pozdrawiam Edytowano przez lukasino (zobacz historię edycji)
Napisano
Niestety poziom wody gruntowej musi być poniżej dna złoża! Można to próbować wypiętrzyć za pomocą dodatkowej izolacji od góry (to znaczy podnieść złoże tak aby dno było powyżej poziomu wody gruntowej). W takim przypadku na złoże miałbyś przestrzeń od dna do powierzchni (1,5m) a na to robisz izolację i nasyp ziemi wystające nad poziomem. Problem jaki widzę, to mała głębokość, którą musiałbyś zrekompensować powierzchnią (szerokość, długość). Zdjęcia gdzieś mam - jak będziesz zainteresowany to znajdę. U mnie złoże to otoczaki 6-2cm - kupowałem po 80 zł/tona na zachodnim wybrzeżu - ok. 30 ton. Chyba odbiegliśmy od tematu wątku ...
Napisano
  Cytat

Odradzili ze względu na poziom wód gruntowych i bakterie. Irbis, a ile metrów rur zużyłeś? i jakiej średnicy? icon_smile.gif

Rozwiń  


pewnie nie słyszeli nigdy o GWC glikolowym...ehhhhhh
masz idealne warunki na GWC glikolowe....
Napisano
Dzięki panowie, jak będę miał dalsze pytania związane z tematem to się odezwę. GWC glikolowe rzeczywiście wydaje się dobrym rozwiązaniem, muszę to przemyśleć spokojnie, i tak będę robił wykopy, mógłbym na razie zakopać jedynie rurę, a jak zostanie kasa to podłącze zestaw do czerpni.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...