Skocz do zawartości

wilgoć i grzyb


Recommended Posts

Napisano
Witam
Mam problem z wilgotnym narożnikiem. Dom po remoncie ocieplony styropianem od południowego zachodu grubości 50-80mm( ściana jest krzywa )styropian kończy się ok 20 cm od poziomu gruntu. poziom podłogi w wiarrołapie wynosi ok 22-23cm od poziomi gruntu. W narożniku wiatrołapu wychodzi przy podłodze wilgoć skrapla się na płytkach oraz grzyb, temperatyra w pomieszczeniu wynosi ok 19-21 st. założone jest nowe okno PCV.Proszę o pomoc w likwidacji.
Gość T.  Brzęczkowski
Napisano
Zlikwidowałeś starą wentylację, nie robiąc nowej. Dołożyłeś izolacji do ścian nie dając hydroizolacji.
Nawet jak już zaizolować nie można, to należy się ratować (częściowo) wentylacją.
Napisano
Przyczyn zawilgocenia może być kilka i bez ekspertyzy na miejscu trudno ustalić co powoduje taki stan. Wilgoć może bowiem powstawać w wyniku wykraplania się pary wodnej na zimniejszych elementach domu - w tym przypadku na styku nieocieplonego cokołu i podłogi , wnikać na skutek podciągania kapilarnego z gruntu lub też pochodzić z pierwotnie zawilgoconych ścian (przemarzanie, zacieki z dachu) które w wyniku ułożenia izolacji cieplnej o niskiej paroprzepuszczalności nie mogą wyschnąć. W zasadzie, jedyna doraźną metodą usunięcia zawilgocenia jest osuszenie tego fragmentu ściany (np. dmuchawą) i intensywne wietrzenie pomieszczenia. Warto też sprawdzić wilgotność powietrza, która przy funkcjonującym ogrzewaniu nie powinna być wyższa niż 60 %. Jeśli po osuszeniu wilgoć w krótkim czasie pojawi się ponownie można podejrzewać, że przenika ona z gruntu i niezbędne będzie ułożenie izolacji przeciwwilgociowej pod podłogą i na ścianach fundamentowych.
Gość T.  Brzęczkowski
Napisano
Drogi ekpercie, przecież dom był suchy przed położeniem styropianu, więc o podciąganiu kapilarnym nie ma co pisać. Użycie styropianu czy wełny obniża zdecydownie temperaturę tynku zewnętrznego, więc ściana nie zabezpieczona jak dach hydroizolacją, nawet przy wilgotności względnej 35%(dolna granica komfortu i zdrowia) i temperaturze 22stC ściana będzie chłonąć wilgoć (wykres Molliera)
Co do wietrzenia.... ręce opadają WENTYLACJA MUSI DZIAŁAĆ W SPOSÓB CIĄGŁY. Po wywietrzeniu przy wracamy do warunków przed wietrzeniem po 20-30 min.
Napisano
Faktycznie wiatrołap przed naprawą ocieplenia (nowa warstwa siatki na kleju + nowy tynk cienkowarstwowy ) był w tym miejscu suchy. Jest to pomieszczenie o kubaturze ok 23 m3 w którym brak wentlacji pomijając okno i drzw wejściowe. Jak mam zrobić skuteczną wentylację, aby problem nie powracał.
Gość T.  Brzęczkowski
Napisano
Dużego wyboru nie ma. Jedyną skuteczna wentylacją jest rekuperatorek.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Witam
Podałeś temat ale dałeś za mało szczegółów i dlatego nie spodziewaj się że otrzymasz dobrą poradę zwłaszcza że udziela Ci ją handlaż rekuperatorów icon_razz.gif . Tak jak pisała Redakcja icon_idea.gif przyczyn może być wiele, ale na pewno jest nią zła izolacja :!: . Innych rzeczy też można się domyślić icon_confused.gif: , a rozwiązanie może się okazać prostrze niż Ci się wydaje icon_wink.gif .
pozdrawiam
  • 10 miesiące temu...
Napisano
Przede wszystkim pozbądź się tego grzyba (wysusz ścianę np. farelką), bo za chwilę cała twoja rodzina będzie kaszlała i kichała - mogą też sie nabawić od tego zapalenia oskrzeli lub płuc.
A później rozszczelnij trochę okno - bo masz nowe - które nie wpuszcza powietrza. Być może ta wilgoć to woda, która była w ścianie i którą ściana musi gdzieś oddać - a skoro zakleiłeś ją styropianem od zewnątrz więc oddaje wilgoć do środka.
Poczekaj jeszcze jakis czas i zobaczysz czy nadal będzie wychodził grzyb. Jeżeli tak to znaczy że przyczyna jest inna. jw

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • No właśnie nie mam jeszcze możliwości wejścia na strych żeby zobaczyć jak to jest zrobione natomiast izolację chyba się od strony ciepłej  się kładzie prawidłowo, tak mi się przynajmniej wydaje. Natomiast pomysł nie jest wcale zły jakbym miał możliwość podniesienia wełny i uszczelnienia  miejsc gdzie przewody by przechodziły. A może tak zrobić jak już będę miał dojście zdjąć wełnę zrobić otwory przełożyć w peszlach przewody,  uszczelnić i położyć znowu wełnę. W planach było ocieplanie stropu na piętrze i nie wiem skąd mi się to wzięło że ubzdurałem sobie że to będzie dach dopiero po fakcie obudziłem się z ręką w nocniku że to chodzi o strop a nie dach 😅 cóż będę musiał kombinować.
    • I nie tylko z tego. On w dodatku gwiżdże na wszystko. Na wszystkich też. Sam słyszałem!
    • Nie zgadzam się. Troszkę uwagi, nie robić nic na hura i da się.     Pewnie tak, od przewodu centralnego, bo taka możliwość jest najłatwiejsza. Natomiast odnośnie otworów. Przy ich wierceniu otworówkami trzeba po prostu uważać przy kończeniu otworu. Może nawet ostatni milimetr dociąć nożem? Może na płycie jest wełna a dopiero na niej folia? To trzeba wyczuć, skoro nie wiemy co jest nad płytą. Kolejne będą pewnie łatwiejsze do wykonania. A odnośnie "żelastwa" to bez przesady, Stalka ma zawsze na końcu albo kulkę, albo na okrągło zarobiony koniec, aby nie zaczepiał o nic przy przeciskaniu. A żyły przymocowanego do niej przewodu zabezpiecza się na końcach taśmą izolacyjną, aby właśnie niczego nie kaleczyły. :Poza tym tu nie będą jakieś wielkie odległości, najwyżej kilka metrów, takie rzeczy robiłem bez wielkich przygotowań i da się zrobić, zapewniam. Przy "oczkach" to czasami odległości są takie, ze z drabiny da się schwycić rękami obydwa końce przewodu.    PS. Wiertło centralne do otwornicy trzeba skrócić aby nie sterczało więcej niż kilka milimetry nad poziom ząbków. 
    • Marne szanse na nieuszkodzenie paroizolacji. Myślę że w tym przypadku więcej strat niż korzyści. Teoretycznie możnaby dołożyć kolejną warstwę płyt, czyli drugi sufit, kupa roboty, bo napewno ta przestrzeń musi być czymś wypełniona, czyli np 5cm wełny o niskim współczynniku lambda. A na to też paroizolacja. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Sufit jest podwieszony na jętkach jaką metodą nie wiem, czy dobrze rozumiem wyznaczyć i wywiercić otwory i rozprowadzić od centralnego przewodu środka sufitu? A co z paroizolacją nie uszkodzę majtając tam jakimś żelastwem czy czymś w środku? A po drugie same otwory Jak zrobię to chyba przedziurawie paraizolację i będę musiał w jakiś sposób to sklejać chyba. Wybacz moje zacofanie nigdy wcześniej tego nie robiłem a chciałbym zrobić. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...