Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Recommended Posts

Witam
Mam problem z wilgotnym narożnikiem. Dom po remoncie ocieplony styropianem od południowego zachodu grubości 50-80mm( ściana jest krzywa )styropian kończy się ok 20 cm od poziomu gruntu. poziom podłogi w wiarrołapie wynosi ok 22-23cm od poziomi gruntu. W narożniku wiatrołapu wychodzi przy podłodze wilgoć skrapla się na płytkach oraz grzyb, temperatyra w pomieszczeniu wynosi ok 19-21 st. założone jest nowe okno PCV.Proszę o pomoc w likwidacji.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość T.  Brzęczkowski
Zlikwidowałeś starą wentylację, nie robiąc nowej. Dołożyłeś izolacji do ścian nie dając hydroizolacji.
Nawet jak już zaizolować nie można, to należy się ratować (częściowo) wentylacją.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przyczyn zawilgocenia może być kilka i bez ekspertyzy na miejscu trudno ustalić co powoduje taki stan. Wilgoć może bowiem powstawać w wyniku wykraplania się pary wodnej na zimniejszych elementach domu - w tym przypadku na styku nieocieplonego cokołu i podłogi , wnikać na skutek podciągania kapilarnego z gruntu lub też pochodzić z pierwotnie zawilgoconych ścian (przemarzanie, zacieki z dachu) które w wyniku ułożenia izolacji cieplnej o niskiej paroprzepuszczalności nie mogą wyschnąć. W zasadzie, jedyna doraźną metodą usunięcia zawilgocenia jest osuszenie tego fragmentu ściany (np. dmuchawą) i intensywne wietrzenie pomieszczenia. Warto też sprawdzić wilgotność powietrza, która przy funkcjonującym ogrzewaniu nie powinna być wyższa niż 60 %. Jeśli po osuszeniu wilgoć w krótkim czasie pojawi się ponownie można podejrzewać, że przenika ona z gruntu i niezbędne będzie ułożenie izolacji przeciwwilgociowej pod podłogą i na ścianach fundamentowych.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość T.  Brzęczkowski
Drogi ekpercie, przecież dom był suchy przed położeniem styropianu, więc o podciąganiu kapilarnym nie ma co pisać. Użycie styropianu czy wełny obniża zdecydownie temperaturę tynku zewnętrznego, więc ściana nie zabezpieczona jak dach hydroizolacją, nawet przy wilgotności względnej 35%(dolna granica komfortu i zdrowia) i temperaturze 22stC ściana będzie chłonąć wilgoć (wykres Molliera)
Co do wietrzenia.... ręce opadają WENTYLACJA MUSI DZIAŁAĆ W SPOSÓB CIĄGŁY. Po wywietrzeniu przy wracamy do warunków przed wietrzeniem po 20-30 min.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Faktycznie wiatrołap przed naprawą ocieplenia (nowa warstwa siatki na kleju + nowy tynk cienkowarstwowy ) był w tym miejscu suchy. Jest to pomieszczenie o kubaturze ok 23 m3 w którym brak wentlacji pomijając okno i drzw wejściowe. Jak mam zrobić skuteczną wentylację, aby problem nie powracał.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...
Witam
Podałeś temat ale dałeś za mało szczegółów i dlatego nie spodziewaj się że otrzymasz dobrą poradę zwłaszcza że udziela Ci ją handlaż rekuperatorów icon_razz.gif . Tak jak pisała Redakcja icon_idea.gif przyczyn może być wiele, ale na pewno jest nią zła izolacja :!: . Innych rzeczy też można się domyślić icon_confused.gif: , a rozwiązanie może się okazać prostrze niż Ci się wydaje icon_wink.gif .
pozdrawiam
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 10 miesiące temu...
Przede wszystkim pozbądź się tego grzyba (wysusz ścianę np. farelką), bo za chwilę cała twoja rodzina będzie kaszlała i kichała - mogą też sie nabawić od tego zapalenia oskrzeli lub płuc.
A później rozszczelnij trochę okno - bo masz nowe - które nie wpuszcza powietrza. Być może ta wilgoć to woda, która była w ścianie i którą ściana musi gdzieś oddać - a skoro zakleiłeś ją styropianem od zewnątrz więc oddaje wilgoć do środka.
Poczekaj jeszcze jakis czas i zobaczysz czy nadal będzie wychodził grzyb. Jeżeli tak to znaczy że przyczyna jest inna. jw
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytanie, które tu padło to ważna kwestia, która związana jest z prawidłowym montażem drzwi. A warto przypomnieć, że prawidłowy montaż to 99% sukcesu, który odpowiada za poziom bezpieczeństwa oraz komfortu cieplnego domowników. Polecamy zapoznać się z ważnymi informacjami, z którymi warto zapoznać się przed montażem: https://gerda.pl/blogerda/drzwi-zewnetrzne-i-wszystko-co-powinienes-wiedziec-o-ich-prawidlowym-montazu/
    • Oczywiście poziom bezpieczeństwa zależy od wielu czynników, często od tych na które nie mamy wpływu. Jednak wybór drzwi zewnętrznych do domu, które będą cechowały się wysokim poziomem antywłamaniowości to już tylko i wyłącznie nasza decyzja, która będzie miała wpływ na poczucie naszego komfortu. Odpowiednio dobrane drzwi antywłamaniowe do domu mogą znaczącą zredukować takie przypadki jak próbę sforsowania drzwi, wyważenie skrzydła czy uszkodzenie mechanizmu jak np. zamki. Zwracajmy uwagę na takie elementy jak: - poziom antywłamaniowości RC (im wyższy, tym lepszy) - dostępne zamki i wkładki (klasa zabezpieczenia, ilość cykli, ilość kombinacji kodu klucza) - energooszczędność   W jaki sposób to wszystko zapamiętać? Wbrew pozorom jest to bardzo proste, a ściągę można sobie zrobić na podstawie artykułu https://gerda.pl/blogerda/jak-odczytywac-parametry-drzwi-wejsciowych/
    • Zakup drzwi zewnętrznych do domu to bardzo odpowiedzialna decyzja, która będzie skutkowała poczuciem bezpieczeństwa i komfortem cieplnym przez długie lata. Warto poddać analizie kilka istotnych kwestii: - poziom antywłamaniowości - poziom termoizolacji, która w ostatecznym rozrachunku wpływa również na nasz domowy budżet (im wyższa energooszczędność drzwi, tym mniej dogrzewamy wnętrze domu) - atrakcyjny design   W przypadku drzwi wejściowych do mieszkania sytuacja jest zupełnie inna. Tutaj ważną cechą jest izolacja akustyczna, aby niechciane dźwięki nie zakłócały naszego spokoju.  Kolejną kwestią jest odporność naszego skrzydła na dym oraz ogień, abyśmy mogli czuć się bezpiecznie, bez względu na to, co dzieje się dookoła nas. Zachęcamy do przeczytania praktycznych informacji dotyczących drzwi (do mieszkań i do domów), zamków, wkładek itp. korzystając z naszego doświadczenia na stronie https://gerda.pl/blog/  
    • W przypadku drzwi zewnętrznych do domu kluczową kwestią jest poziom ich antywłamaniowości, który oznaczony jest jako RC - RC1, RC2, RC3 itp. Im wyższa liczba RC tym poziom antywłamaniowości jest wyższy.  Elementy na które również warto zwrócić uwagę to zamki (główne i dodatkowe) i wkładki. Ważne, aby były solidnej konstrukcji jednocześnie odporne na korozję oraz cechowały się najwyższą trwałością mechanizmu, która określona jest ilością cykli. W przypadku wkładek istotną cechą jest ilość kombinacji klucza - te najbardziej bezpieczne mogą uzyskać nawet kilka milionów kombinacji kodu klucza, co oznacza, że zdublowanie się klucza jest praktycznie niemożliwe. Kolejnym ważną cechą jest materiał z którego są zbudowane. Im drzwi bardziej masywniejsze, stworzone z wysokiej jakości materiałów tym bardziej odporne na ewentualne niechciane ingerencje w ich konstrukcję. Więcej przydatnych i praktycznych informacji na temat drzwi antywłamaniowych dostępnych jest tutaj: https://gerda.pl/blogerda/co-sprawia-ze-drzwi-antywlamaniowe-sa-bezpieczne/
    • Domek? blok? na jakim stropie? wytrzyma?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...