Skocz do zawartości

Czyszczenie kominka


Recommended Posts

Napisano
Witam.
W sieci można znaleźć bardzo wiele zapytań odnośnie czyszczenia kominów w naszych domach.
W związku z tym chciałbym, oczywiście za zgodą redakcji, zaprezentować krótki poradnik jak się do tego zabrać.


Jedną z metod jest stosowanie preparatów chemicznych zawierających węglan wapnia, chlorek amonu czy siarczan miedzi. Przykładem tego typu środków dostępnych na naszym rynku są:
  • Spalsadz
  • Sadpal 1
  • Sadpal2
  • Sdiavolina
  • Kalnit
  • Ant-suie
  • Geb


Brak obrazka

Produkty te są dodatkami do paliw stałych, działają jako katalizatory poprawiające spalanie sadzy i substancji smolistych w palenisku, skutecznie redukując ich osadzanie.Ilość wydzielanych osadów podczas spalania w kominku zależy od kilku czynników: wilgotności i rodzaju drewna oraz temperatury spalania.


Czyszcząc szybę kominkową, po jej wystudzeniu usuwamy z niej cząstki stałe. Używamy do tego pędzla lub miękkiej szczotki by podczas mycia nie zarysować lub zmatowić czyszczonej powierzchni. Nie polecam czyszczenia popiołem z paleniska! Tego typu porady często pojawiają się na forach internetowych lecz po takim zabiegu możemy być niemile zaskoczeni. Po wstępnym oczyszczeniu, przemywamy szklaną powierzchnię środkami na bazie wodorotlenku potasu, efekt powinien być natychmiastowy, jeśli tak nie jest i pozostaną resztki zanieczyszczeń, nanosimy ponownie preparat za pomocą gąbki lub miękkiej szczotki. Czynność powtarzamy kilkakrotnie tak aby nie doprowadzić do wyschnięcia a następnie przemywamy szybę czystą wodą.

Ważne aby nie stosować atomizerów, które rozpylają środek czyszczący w powietrzu, ponieważ preparaty tego typu są substancjami żrącymi!

Pamiętajmy także o rękawiczkach ochronnych.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam.
W sieci można znaleźć bardzo wiele zapytań odnośnie czyszczenia kominów w naszych domach.
W związku z tym chciałbym, oczywiście za zgodą redakcji, zaprezentować krótki poradnik jak się do tego zabrać.


Jedną z metod jest stosowanie preparatów chemicznych zawierających węglan wapnia, chlorek amonu czy siarczan miedzi. Przykładem tego typu środków dostępnych na naszym rynku są:

  • Spalsadz
  • Sadpal 1
  • Sadpal2
  • Sdiavolina
  • Kalnit
  • Ant-suie
  • Geb




Produkty te są dodatkami do paliw stałych, działają jako katalizatory poprawiające spalanie sadzy i substancji smolistych w palenisku, skutecznie redukując ich osadzanie.Ilość wydzielanych osadów podczas spalania w kominku zależy od kilku czynników: wilgotności i rodzaju drewna oraz temperatury spalania.


Czyszcząc szybę kominkową, po jej wystudzeniu usuwamy z niej cząstki stałe. Używamy do tego pędzla lub miękkiej szczotki by podczas mycia nie zarysować lub zmatowić czyszczonej powierzchni. Nie polecam czyszczenia popiołem z paleniska! Tego typu porady często pojawiają się na forach internetowych lecz po takim zabiegu możemy być niemile zaskoczeni. Po wstępnym oczyszczeniu, przemywamy szklaną powierzchnię środkami na bazie wodorotlenku potasu, efekt powinien być natychmiastowy, jeśli tak nie jest i pozostaną resztki zanieczyszczeń, nanosimy ponownie preparat za pomocą gąbki lub miękkiej szczotki. Czynność powtarzamy kilkakrotnie tak aby nie doprowadzić do wyschnięcia a następnie przemywamy szybę czystą wodą.

Ważne aby nie stosować atomizerów, które rozpylają środek czyszczący w powietrzu, ponieważ preparaty tego typu są substancjami żrącymi!

Pamiętajmy także o rękawiczkach ochronnych.



Ja mam jakiś środek do czyszczenia szyb ale nie pamiętam jaki więc nie będę reklamował. Stosuję go po sezonie grzewczym. Wyciągam drzwiczki kominkowe (5 sek) wynoszę na zewnątrz, spryskuję środkiem rzeczonym odczekuję 5 minut po czym wycieram całość gazetami. Na koniec dokładnie spłukuję i pozostawiam na zewnątrz do wyschnięcia. Szybka czysta jak nie powiem co, ale trochę metalowa obudowa dostaje po zaworach bo środek rzeczywiście żrący.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Fajny poradnik dzięki. Do czyszczenia używałem innego środka (nazwy nie podam, żeby nie było), ale słaby był. A że czyszczenie kominka (żona nawet nie podchodzi :P ) to moje zadanie także dobry środek z chęcią wykorzystam. Edytowano przez Vacuum (zobacz historię edycji)
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Ja staram się ograniczać używanie chemii do minimum. Szybę w kominku czyszczę wilgotną ale nie mokrą gąbką kuchenną, na którą od czasu do czasu nakładam troszkę bardzo drobnego popiołu drzewnego (bez grudek, sam pył).
Napisano
Ja w tym roku poza czyszczeniem szyby odmalowałem też ramę kominka i wygląda on jak nowy, no może poza wnętrzem w którym jednak pozostałości po paleniu zostały.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
A ja znam super metodę i to ZA DARMO. icon_mrgreen.gif

Tylko w ten sposób czyszczę szybę swojego kominka w domu.

Opis:
1. Bierzemy stare gazety makulaturowe (te szare - nie kolorowe).
2. Gazety zwijamy w kulkę i moczymy w wodzie.
3. Umoczoną gazetę przykładamy do popiołu (żeby się przyczepił do niej)
4. Czyścimy szybę komika

Efekt był dla mnie oszałamiający po pierwszym użyciu.
Bez chemii, bez pieniędzy, bez problemów

Gorąco polecam
Ania

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...