Skocz do zawartości

Jak wyjście do pokoju


Miejscov

Recommended Posts

Napisano
Mam taki problem, że "wejście" do pokoju mam na rogu i nie mam w nich drzwi. Głównym problemem jest to, że ta wyrwa jest dość szeroka. Zamieszczam zdjęcie z wymiarami.
Myślałem o drzwiach rozsuwanych ale już sam nie wiem. Pomocy! icon_biggrin.gif

Brak obrazka
Napisano
Rozsuwane Ci nie wejdą skoro jest to wejście na rogu. Jedynie rozsądne rozwiązanie to zamówić drzwi na wymiar a boki zamaskować w tym przypadku dość szeroka ościeżnicą. Pisze,że szeroka bo drzwi 80 w zupełności Ci wystarczą a wnęka ma 132 cm to zostaje jakieś 52 cm czyli po 26 cm na stronę. Ewentualnie te 52 cm zamurować i kupić drzwi standardowe.
  • 1 rok temu...
Gość stach
Napisano
Cytat

A jak tą ościeżnicę można przymocować na rogu?


A jakie masz ściany? Tzn z czego sa postawione?

Łapiesz ościeżnicę kotwami do ściany jednej, potem drugiej, mocujesz pianką, piankę trochę podcinasz, maskujesz jakimś tynkiem (np. gipsowym), wygładzasz, malujesz - zupełnie tak samo, jak mocuje się ościeżnicę na ścianie prostej, no, może z małymi zmianami icon_lol.gif
Gość stach
Napisano
Cytat

to tak, jedna jest murowana, a druga to taka drewniana kratka, na zdjęciu widać


icon_eek.gif Nie myślałem, że aktualne jest to zdjęcie z początku ubiegłego roku icon_eek.gif

Do murowanej tak jak pisałem - ukosem, kotwami, z drugiej strony należałoby postawić belkę, przymocowaną do podłogi i tej belki pod sufitem (myślę, że ta belka jest mocno przymocowana do ścian).
Przy murowanej ścianie wykończyć tak, jak pisałem - pianką, gipsem, a do belki pionowej jakimiś wkrętami (do tej nad ościeżnicą też). Tą kratkę zastąpisz pewnie jakąś ścianką z płyty gipsowej, czy może OSB, to samo z tą przestrzenią nad górną belką - aby uzyskać jakeś tam odizolowanie przestrzeni obu pomieszczeń...
Dookoła ościeżnicy pewnie trzeba będzie zamocować opaskę, maskującą szczeliny wokół tej ościeżnicy.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
A masz możliwość zrobienia 2 węgarków? Po jednym na stronę oczywiście z przykręceniem do ściany.
Zwęzisz otwór, będzie gdzie wejść z ościeżnicą, bo do tek drewnianej kratki to ciężko będzie przymocować ościeżnicę.
Szerokość węgarka ustalasz na podstawie tego, czy chcesz np. ościeżnicę prostą czy opaskową, jakiej szerokości. Możesz dobrać też grubość do ściany którą już masz.
Niestety więcej pracy ale za to efekt trwalszy.
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

A masz możliwość zrobienia 2 węgarków? Po jednym na stronę oczywiście z przykręceniem do ściany.
Zwęzisz otwór, będzie gdzie wejść z ościeżnicą, bo do tek drewnianej kratki to ciężko będzie przymocować ościeżnicę.
Szerokość węgarka ustalasz na podstawie tego, czy chcesz np. ościeżnicę prostą czy opaskową, jakiej szerokości. Możesz dobrać też grubość do ściany którą już masz.
Niestety więcej pracy ale za to efekt trwalszy.


Kolego już ponad rok minął od zadania pytania. Jakby autor tematu czekał to by się doczekał icon_biggrin.gif
Napisano
drzwi rozsuwane to nie głupi pomysł, zależy też jaki to pokój bo może w ogóle drzwi nie są ci potrzebne. w mojej kuchni drzwi nie posiadam tak samo sytuacja się kształtuje w dużym pokoju.
Napisano
Cytat

drzwi rozsuwane to nie głupi pomysł, zależy też jaki to pokój bo może w ogóle drzwi nie są ci potrzebne. w mojej kuchni drzwi nie posiadam tak samo sytuacja się kształtuje w dużym pokoju.


Tylko ,że kuchnia czy duży pokój inaczej salon nie jest miejscem, że tak powiem intymnym i tam drzwi nie muszą być ale do pokoju już raczej są wskazane.
Napisano
Cytat

w mojej kuchni drzwi nie posiadam tak samo sytuacja się kształtuje w dużym pokoju.


A jak sobie to wyobrażasz inaczej przy przejściu kuchnia - pokój icon_biggrin.gif
  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...