Skocz do zawartości

Zgoda Wieprz Iskra 35 kW Ustawienia i użytkowanie


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam. Może ktoś z użytkowników tego forum posiada ten kocioł. Jest to kocioł na eko groszek z dodatkowym rusztem i podajnikiem tłokowym. Piec z instalacja połączony jest wymiennikiem ciepła. 2 lata już ustawiam sobie różne ustawienia ale w tym roku zaczął coś zjadać więcej ekogroszku. Aktualne nastawy podam dziś wieczorem. Może specjaliści wypowiedzą się jak dobrze go ustawić aby palił mniej oraz jeśłi ktoś uzytkuje taki piec proszę o wpis w tym temacie.

Piec obsługuje 15 grzejników, ogrzewanie podłogowe w 7 pomieszczeniach oraz CWU wspomagane solarami oraz kominkiem z płaszczem wodnym 25 kW.

Dom ponad 200m użytkowej.

Proszę o informacje jak Was spisuje sie ten piec oraz o wasze optymalne nastawy Edytowano przez coolibeer (zobacz historię edycji)
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Witam. Może ktoś z użytkowników tego forum posiada ten kocioł. Jest to kocioł na eko groszek z dodatkowym rusztem i podajnikiem tłokowym. Piec z instalacja połączony jest wymiennikiem ciepła. 2 lata już ustawiam sobie różne ustawienia ale w tym roku zaczął coś zjadać więcej ekogroszku. Aktualne nastawy podam dziś wieczorem. Może specjaliści wypowiedzą się jak dobrze go ustawić aby palił mniej oraz jeśłi ktoś uzytkuje taki piec proszę o wpis w tym temacie.

Piec obsługuje 15 grzejników, ogrzewanie podłogowe w 7 pomieszczeniach oraz CWU wspomagane solarami oraz kominkiem z płaszczem wodnym 25 kW.

Dom ponad 200m użytkowej.

Proszę o informacje jak Was spisuje sie ten piec oraz o wasze optymalne nastawy


Przede wszystkim wydaje mi się ze Twój kocioł jest co najmniej o 10kW za duży , a z tym różnym zjadaniem to moje podstawowe pytanie czy masz tą samą partię opału. Dlaczego się pytam otóż mój znajomy ma zamontowany Defro duo 25kW i w związku z tym iż nie ma gdzie trzymać opału to zakupuje partie po 250kg . Początkowo nie zwracał na to uwagi ale jadąc cały czas na tych samych nastawach kotła zużycia dobowe potrafiły się różnić plus minus do 10kg.
Napisano
Też mi się zdaje, że kocioł jest sporo za duży, choć z drugiej strony nie wiemy nic o tym, jak budynek jest ocieplony.

To jednak nie wyjaśnia, czemu kocioł zaczął teraz spalać więcej. Czy budynek jest eksploatowany jakoś inaczej, niż wcześniej?
Napisano
Cytat

Przede wszystkim wydaje mi się ze Twój kocioł jest co najmniej o 10kW za duży , a z tym różnym zjadaniem to moje podstawowe pytanie czy masz tą samą partię opału. Dlaczego się pytam otóż mój znajomy ma zamontowany Defro duo 25kW i w związku z tym iż nie ma gdzie trzymać opału to zakupuje partie po 250kg . Początkowo nie zwracał na to uwagi ale jadąc cały czas na tych samych nastawach kotła zużycia dobowe potrafiły się różnić plus minus do 10kg.



kocioł zdecydowanie za duży (o ile dobrze pamiętam, masz 15cm ocieplenia, 25cm wełny w dachu?) - 25 by w zupełności starczył...tak mocno przewymiarowane kotły bardzo trudno się reguluje, cieżko też zejśc ze spalaniem...

nazwa faktycznie ciekawa icon_razz.gif
Napisano
Cytat

kocioł zdecydowanie za duży (o ile dobrze pamiętam, masz 15cm ocieplenia, 25cm wełny w dachu?) - 25 by w zupełności starczył...tak mocno przewymiarowane kotły bardzo trudno się reguluje, cieżko też zejśc ze spalaniem...

nazwa faktycznie ciekawa icon_razz.gif



możliwe ale kurde nie ja decydowałem o kotle
Napisano
A to, że ktoś inny podjął decyzję zmienia to, że jest za duży i że Ty będziesz ponosić tego konsekwencje?

No może trochę zmienia -- jest komu urwać nogi przy siedzeniu...
Napisano
Cytat

możliwe ale kurde nie ja decydowałem o kotle



no jak to...to przecież była twoja budowa....
Napisano
Cytat

no jak to...to przecież była twoja budowa....



nie moja! nasza icon_smile.gif

Cytat

A to, że ktoś inny podjął decyzję zmienia to, że jest za duży i że Ty będziesz ponosić tego konsekwencje?

No może trochę zmienia -- jest komu urwać nogi przy siedzeniu...



eikpa montująca co spitoliła sprawe i tyle ale wszyscy mówia że nie mam racji i co tu zrobić ;)
  • 2 miesiące temu...
Napisano (edytowany)
kolego, ja posiadam Zgode Wieprz Iska 25kw i po miesiącu ustawiania doszedłem do w miarę sensownych nastawów, w końcu nie gaśnie w piecu i nie zasypuje go węglem, i nie pali jak smok icon_smile.gif

Dom ok 300m2 powierzchni użytkowej nie ocieplony (właśnie zakupuję styro 12cm 0,031).

Mam sterownik WRT-7 czyli standardowy w tych piecach.

Jak tylko będę miał chwilkę to zejdę do kotłowni i spiszę nastawy.


Jak obiecałem:

Moje ustawienia dla Iskra-Wieprz 25kw
Sterownik WRT-7 czyli standardowy:

Histereza 5C
Pompa 40C
Praca podajnika 008(s)
przerwa pracy podajnika: 30s
Czas blokady: ---- (wylaczona)
Czas pracy: 25s
Przerwa pracy: 11n (minut)
Opóźniony nadmuch: 015s
Wentylator ~4

Jeśli powstają "zlepy" czy jak to nazywają, to zmniejsz nawiew (wentylator), lub ch...wy węgiel.
W domu rodzinnym palimy tylko eko-groszkiem. Edytowano przez Dwd89 (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...