Skocz do zawartości

Renowacja starych ścian


Deks

Recommended Posts

Napisano
Witam.
Muszę odmalować stary pokój i mam pytanie do bardziej doświadczonych fachowców. Ściany trzeba zaszpachlować i pomalować. Robiłem to już nie raz ale zawsze na nowe "surowe" ściany. Ta jest pokryta jakąś farbą. I zastanawiam się czy powinienem ją ściągnąć przed położeniem gładzi? Mam obawy aby szpachlować ściany pokryte farbą. W ramach eksperymentu zmoczyłem ścianę wodą i stara farba nie reaguje. Jeśli ją ściągać to jaką techniką?
Z góry dziękuje za pomoc.
Napisano
Jeśli to nie jakaś klejowa, to jesli nie szpachlujesz całości, uzupełnij ubytki, wyszlifuj je na na gładko, zagruntuj całość i maluj.

Jesli szpachlujesz całość, to zagruntuj całość, zaszpachluj, wyszlifuj, zagruntuj jeszcze raz i maluj.
Napisano
Dzięki.
Ktoś kiedyś położył farbę na surowy tynk. Trzeba całość szpachlować. Mam tylko obawy że jak położę na to gładź to farba zacznie odłazić. Jednak woda szybko wysycha a gładź gipsowa będzie trochę to wilgoć trzymać.
Pozostało mi wiaderko gruntu do elewacji pod tynk strukturalny. Myślisz że to można wykorzystać?
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Najpierw szpachlujesz,potem uzupełniasz ubytki na końcu nakładasz grunt i potem farbę czy tapetę wg własnego gustu i uznania. Bez szpachli w przypadku starej farby się nie obejdzie.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Minęło już troche czasu,więc jeżeli wątek w dalszym ciągu jest aktualny to daj znać czy poradziłeś sobie z rozwiązaniem,jeżeli nie to będziemy dalej kombinować. Ale jeśli dostosowałeś się do powyższych rad,to raczej nie powinno być problemu.
Napisano
Cytat

Najpierw szpachlujesz,potem uzupełniasz ubytki na końcu nakładasz grunt i potem farbę czy tapetę wg własnego gustu i uznania. Bez szpachli w przypadku starej farby się nie obejdzie.



Trochę zła kolejność, jak zedrzesz ze ściany to ją potem gruntujesz i dopiero później uzupełniasz masami, najlepiej tymi żywicznymi one na pewno będą się trzymać. Dopiero na żywiczną masę nakładasz farbę podkładowo gruntującą PVA a potem farby nawierzchniowe.
Napisano
Tak czy inaczej po uzupełnieniu masami zalecałbym dwukrotne gruntowanie,inaczej podczas nakładania warstwy farby właściwej,możemy być niemile rozczarowani. Daj znać jak prace,czy udało się doprowadzić ściany do ładu i porządku.
Napisano
Cytat

Witam.
Muszę odmalować stary pokój i mam pytanie do bardziej doświadczonych fachowców. Ściany trzeba zaszpachlować i pomalować. Robiłem to już nie raz ale zawsze na nowe "surowe" ściany. Ta jest pokryta jakąś farbą. I zastanawiam się czy powinienem ją ściągnąć przed położeniem gładzi? Mam obawy aby szpachlować ściany pokryte farbą. W ramach eksperymentu zmoczyłem ścianę wodą i stara farba nie reaguje. Jeśli ją ściągać to jaką techniką?
Z góry dziękuje za pomoc.



Jeśli stara powłoka malarska jest w dobrym stanie i nie odspaja się od podłoża, to nie ma potrzeby jej usuwania. Można się wówczas ograniczyć do zagruntowania powierzchni dobrej jakości preparatem gruntującym, np. Gruntem Polimerowym Uniwersalnym ACRYL-PUTZ® http://www.acrylputz.pl/74/grunt-polimerowy-uniwersalny Po wykonaniu tego zabiegu można zaszpachlować ścianę. Przed malowaniem proponuję jeszcze pokryć powierzchnię cienką warstwą gruntu.
Napisano
Racja,ale z tego co pisze autor,można wnioskować że stara powłoka malarska jest raczej w złym stanie i jak najbardziej nadaje się do usunięcia. Zresztą jest to zalecane przez wielu fachowców w przypadku gruntownego remontu ścian.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam.
Muszę odmalować stary pokój i mam pytanie do bardziej doświadczonych fachowców. Ściany trzeba zaszpachlować i pomalować. Robiłem to już nie raz ale zawsze na nowe "surowe" ściany. Ta jest pokryta jakąś farbą. I zastanawiam się czy powinienem ją ściągnąć przed położeniem gładzi? Mam obawy aby szpachlować ściany pokryte farbą. W ramach eksperymentu zmoczyłem ścianę wodą i stara farba nie reaguje. Jeśli ją ściągać to jaką techniką?
Z góry dziękuje za pomoc.


Obowiązkowo trzeba usunąć farbę,zagruntować i dopiero szpachlować,bo inaczej zemści się jak dostanie wody.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pod względem przeciwpożarowym różnica pomiędzy płytą drewnopochodną oraz tą samą płytą drewnopochodną osłoniętą płytą gipsowo-kartonową jednak jest Bo płyty drewnopochodne są palne, zaś gipsowo-kartonowe już nie.   W takich budynkach jak domy jednorodzinne wymogi może nie są zbyt wysokie, ale jednak określono je jednoznacznie.  Najważniejszy w tym przypadku jest zapis zawarty w warunkach technicznych (WT), czyli Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (§ 219 ust. 2): "(...) poddasze użytkowe przeznaczone na cele mieszkalne lub biurowe powinno być oddzielone od palnej konstrukcji i palnego przekrycia dachu przegrodami o klasie odporności ogniowej: 1) w budynku niskim - E I 30."  Ta klasa oznacza odporność na działanie ognia przez pół godziny. Z praktycznego punktu widzenia oznacza to, że bariera ma przez taki czas zapobiec przenikaniu ognia oraz temperatura po jej drugiej stronie nie może przekroczyć punktowo  bodaj 180°C. W praktyce ten wymóg często nie jest respektowany. No bo jak tu wypadają poddasza wykończone boazerią albo z odkrytą więźbą (izolacja nakrokwiowa)? Szczerze mówiąc to moim zdaniem taka konstrukcja - z dwoma warstwami wełny mineralnej na metalowym ruszcie - ma szansę spełnić ten wymóg, nawet jeżeli zastosuje się poszycie z płyty drewnopochodnej. Ale to tylko przypuszczenie. Jak trafimy na kogoś czepliwego to skąd wziąć formalne potwierdzenie? 
    • Wielkie dzięki za błyskawiczną odp. Tak niosek o warunki właśnie składam przez portal e-Budownictwo.  
    • Jeżeli potraktować to jako budynek gospodarczy to trzeba wystąpić o wydanie warunków zabudowy. Jeżeli te będą dopuszczały zlokalizowanie tam budynku gospodarczego to dalej mamy już typową procedurę dla budynków gospodarczych do 35 m2 powierzchni zabudowy.  Zrobiłem jednak zastrzeżenie, że to wszystko pod warunkiem, że ten magazyn traktujemy jako budynek gospodarczy. Chociaż jak się uprzeć to nie ma on wszystkich cech budynku (brak trwałego połączenia z gruntem). Jednak w takiej sytuacji robi się totalny bałagan z interpretacją przepisów, wymaganych procedur itd. Próbowałbym więc wystąpić o warunki zabudowy i zgłosić to jako budynek gospodarczy.
    • Działka 109/1 miejscowość Byszwałd  klasa IIIA i IIIB Działka kupiona od rolnika.  Potrzebuje postawić na niej mały magazyn, niezwiązany z gruntem na bloczkach. Kupiony z Allegro gotowiec do poskładania na działce z Kompozytu lub metalowy.   Pytanie czy mogę  (lub co muszę zrobić żeby taki magazynek postawić)  Nie mam tam oczywiście MPZP Działka bezpośrednio przy drodze , przez działkę biegną linie wody, kanalizy i net. Działka na terenie Wsi. Sąsiednie działki niezabudowane, Najbliższe zabudowy - dwie działki dalej.   
    • Nieprawda.  Pamiętam, ze kiedyś istniał zakaz wykonywania boazerii z drewna liściastego w obiektach użyteczności publicznej, ale było to dopuszczalne przy wkuciu listew mocujących w ścianę tak, aby deseczki boazeryjne leżały bezpośrednio na ścianie. (z iglastych zakaz był kategoryczny). Wtedy ogranicza się dostęp powietrza i rozprzestrzenianie się ognia jest utrudnione.  We wspomnianej sytuacji pewnie jest podobnie. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...