Skocz do zawartości

Renowacja starych ścian


Deks

Recommended Posts

Napisano
Witam.
Muszę odmalować stary pokój i mam pytanie do bardziej doświadczonych fachowców. Ściany trzeba zaszpachlować i pomalować. Robiłem to już nie raz ale zawsze na nowe "surowe" ściany. Ta jest pokryta jakąś farbą. I zastanawiam się czy powinienem ją ściągnąć przed położeniem gładzi? Mam obawy aby szpachlować ściany pokryte farbą. W ramach eksperymentu zmoczyłem ścianę wodą i stara farba nie reaguje. Jeśli ją ściągać to jaką techniką?
Z góry dziękuje za pomoc.
Napisano
Jeśli to nie jakaś klejowa, to jesli nie szpachlujesz całości, uzupełnij ubytki, wyszlifuj je na na gładko, zagruntuj całość i maluj.

Jesli szpachlujesz całość, to zagruntuj całość, zaszpachluj, wyszlifuj, zagruntuj jeszcze raz i maluj.
Napisano
Dzięki.
Ktoś kiedyś położył farbę na surowy tynk. Trzeba całość szpachlować. Mam tylko obawy że jak położę na to gładź to farba zacznie odłazić. Jednak woda szybko wysycha a gładź gipsowa będzie trochę to wilgoć trzymać.
Pozostało mi wiaderko gruntu do elewacji pod tynk strukturalny. Myślisz że to można wykorzystać?
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Najpierw szpachlujesz,potem uzupełniasz ubytki na końcu nakładasz grunt i potem farbę czy tapetę wg własnego gustu i uznania. Bez szpachli w przypadku starej farby się nie obejdzie.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Minęło już troche czasu,więc jeżeli wątek w dalszym ciągu jest aktualny to daj znać czy poradziłeś sobie z rozwiązaniem,jeżeli nie to będziemy dalej kombinować. Ale jeśli dostosowałeś się do powyższych rad,to raczej nie powinno być problemu.
Napisano
Cytat

Najpierw szpachlujesz,potem uzupełniasz ubytki na końcu nakładasz grunt i potem farbę czy tapetę wg własnego gustu i uznania. Bez szpachli w przypadku starej farby się nie obejdzie.



Trochę zła kolejność, jak zedrzesz ze ściany to ją potem gruntujesz i dopiero później uzupełniasz masami, najlepiej tymi żywicznymi one na pewno będą się trzymać. Dopiero na żywiczną masę nakładasz farbę podkładowo gruntującą PVA a potem farby nawierzchniowe.
Napisano
Tak czy inaczej po uzupełnieniu masami zalecałbym dwukrotne gruntowanie,inaczej podczas nakładania warstwy farby właściwej,możemy być niemile rozczarowani. Daj znać jak prace,czy udało się doprowadzić ściany do ładu i porządku.
Napisano
Cytat

Witam.
Muszę odmalować stary pokój i mam pytanie do bardziej doświadczonych fachowców. Ściany trzeba zaszpachlować i pomalować. Robiłem to już nie raz ale zawsze na nowe "surowe" ściany. Ta jest pokryta jakąś farbą. I zastanawiam się czy powinienem ją ściągnąć przed położeniem gładzi? Mam obawy aby szpachlować ściany pokryte farbą. W ramach eksperymentu zmoczyłem ścianę wodą i stara farba nie reaguje. Jeśli ją ściągać to jaką techniką?
Z góry dziękuje za pomoc.



Jeśli stara powłoka malarska jest w dobrym stanie i nie odspaja się od podłoża, to nie ma potrzeby jej usuwania. Można się wówczas ograniczyć do zagruntowania powierzchni dobrej jakości preparatem gruntującym, np. Gruntem Polimerowym Uniwersalnym ACRYL-PUTZ® http://www.acrylputz.pl/74/grunt-polimerowy-uniwersalny Po wykonaniu tego zabiegu można zaszpachlować ścianę. Przed malowaniem proponuję jeszcze pokryć powierzchnię cienką warstwą gruntu.
Napisano
Racja,ale z tego co pisze autor,można wnioskować że stara powłoka malarska jest raczej w złym stanie i jak najbardziej nadaje się do usunięcia. Zresztą jest to zalecane przez wielu fachowców w przypadku gruntownego remontu ścian.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam.
Muszę odmalować stary pokój i mam pytanie do bardziej doświadczonych fachowców. Ściany trzeba zaszpachlować i pomalować. Robiłem to już nie raz ale zawsze na nowe "surowe" ściany. Ta jest pokryta jakąś farbą. I zastanawiam się czy powinienem ją ściągnąć przed położeniem gładzi? Mam obawy aby szpachlować ściany pokryte farbą. W ramach eksperymentu zmoczyłem ścianę wodą i stara farba nie reaguje. Jeśli ją ściągać to jaką techniką?
Z góry dziękuje za pomoc.


Obowiązkowo trzeba usunąć farbę,zagruntować i dopiero szpachlować,bo inaczej zemści się jak dostanie wody.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...