Skocz do zawartości

Jaką wybrać dachówkę ceramiczną?


Recommended Posts

Napisano
Mam problem z wyborem dachówki ceramicznej.
Dach kopertowy, 30 stopni, deskowyny, papa, ok 300 metrów kwadratowych.
Kolor preferowany - antracyt.
Wybór padł na
1. KORAMIC ACTUA 10 - grafitowa
2. CREATON DOMINO - kolor łupka
3. BRAAS TURMALIN - antracyt.
Proszę o opinie.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
bierz taką co dają na nią 25 lat gwarancji - albo nawet jak Brass albo Roben- 50lat
Bo kiedyś widziałem czeskiego producenta - co dawał 50 lat gwarancji - a firma produkowała od lat 3 produkt.


Ja proponuję zajrzeć na stronę Jopka

Wiem że zimowe zakupy gotówką - są nieźle zawsze promowane dużymi rabatami.
Sam korzystałem z klinkierów
A karpiówka jest naprawdę niezła......

  • 2 miesiące temu...
Napisano
u mnie jest Creaton Domino kolor łupek angoba
wygląda super, wszystkim gościom się podoba bardzo
jak pamiętam - trudno było kupić to na Śląsku, no i nie była tania
Napisano
Polecam dachówki glazurowane. Mam akurat produkcji Wienerbergera, ale nie polecam tej firmy jakoś szczególnie, natomiast glazurowane dachówki owszem. Po prostu ich powierzchnia sama się czyści. Wszystko po niej dosłownie spływa - kurz, pyłki, że o liściach nie wspomnę. Pewnie po 10 latach będę musiał ją potraktować myjką ciśnieniową, ale widzę, że sąsiedzi męczą się regularnie (mamy szutrową drogę i sporo wysokich drzew w pobliżu) i na "matowej"/szorstkiej dachówce mchy się trzymają mocno. Oczywiście można powiedzieć, że ziele też ma swój urok, ale obawiam się wpływu tych porostów na wentylację więźbę (dokładniej łat)...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Ja też zamierzam położyć dachówkę glazurowaną - do gustu przypadła mi czarny Koramic. Widziałem gotowe realizacje z tej dachówki i moim zdaniem wygląda to przekozacko!

Napisano (edytowany)
Witam,
popieram ale oprócz kurzu i zabrudzeń jest jeszcze temat porastającego mchu od strony północnej, a jeżeli wybierze się dachówkę angobowaną czyli glazurowaną nie mamy i z tym żadnego problemu w przeciwieństwie do zwykłych dachówek ceramicznych a tym bardziej betonowych.
Ja mam usiebie ceramiczną Robena Angobe od 6 lat i jest jak nowa - polecam.
Mariusz

Cytat

Polecam dachówki glazurowane. Mam akurat produkcji Wienerbergera, ale nie polecam tej firmy jakoś szczególnie, natomiast glazurowane dachówki owszem. Po prostu ich powierzchnia sama się czyści. Wszystko po niej dosłownie spływa - kurz, pyłki, że o liściach nie wspomnę. Pewnie po 10 latach będę musiał ją potraktować myjką ciśnieniową, ale widzę, że sąsiedzi męczą się regularnie (mamy szutrową drogę i sporo wysokich drzew w pobliżu) i na "matowej"/szorstkiej dachówce mchy się trzymają mocno. Oczywiście można powiedzieć, że ziele też ma swój urok, ale obawiam się wpływu tych porostów na wentylację więźbę (dokładniej łat)...

Edytowano przez Redakcja (zobacz historię edycji)
Napisano
A ja mam od 8 lat najzwyklejszą dachówkę cementową, grafitową i jakoś od żadnej strony nie zarasta mchem. Dla mnie to jakiś mit z tym zarastaniem. Ściana od północnego-wschodu to i owszem co kilka lat trzeba umyć.
Gość Razmes
Napisano
Cytat

Witam,
popieram ale oprócz kurzu i zabrudzeń jest jeszcze temat porastającego mchu od strony północnej, a jeżeli wybierze się dachówkę angobowaną czyli glazurowaną nie mamy i z tym żadnego problemu w przeciwieństwie do zwykłych dachówek ceramicznych a tym bardziej betonowych.
Ja mam usiebie ceramiczną Robena Angobe od 6 lat i jest jak nowa - polecam.
Mariusz



icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

A ja mam od 8 lat najzwyklejszą dachówkę cementową, grafitową i jakoś od żadnej strony nie zarasta mchem. Dla mnie to jakiś mit z tym zarastaniem. Ściana od północnego-wschodu to i owszem co kilka lat trzeba umyć.



Haha a ścianę z czego masz, skoro zarasta? Może tynk albo docieplenie trzymają za dużo wilgoci?
Napisano
Cytat

Haha a ścianę z czego masz, skoro zarasta? Może tynk albo docieplenie trzymają za dużo wilgoci?



Ściana tynk akrylowy, ale zarasta dlatego że nigdy, nawet latem nie pada na nią ani jeden promyczek słońca. Poza tym kolor tynku to przybrudzony biały więc tu taj wszystko widać, u sąsiada który ma żółtawo-zielony tynk nie widać tak bardzo.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Ściana tynk akrylowy, ale zarasta dlatego że nigdy, nawet latem nie pada na nią ani jeden promyczek słońca. Poza tym kolor tynku to przybrudzony biały więc tu taj wszystko widać, u sąsiada który ma żółtawo-zielony tynk nie widać tak bardzo.



Każda dachówka prędzej czy później zarośnie... sąsiad ma np. mech dachówkach cementowych, a siostra na blachodachówce icon_smile.gif U mnie na angobowanej dachówce Koramic mchu nie ma, ale nie łudzę się, że nie ma go JESZCZE icon_smile.gif Dach mam zaimpregnowany po ułożeniu - może to dlatego... Ale też czyszczenie dachówek ceramicznych nie jest takie skomplikowane - wystarczy zwykła myjka ciśnieniowa.
Napisano
Cytat

Każda dachówka prędzej czy później zarośnie... sąsiad ma np. mech dachówkach cementowych, a siostra na blachodachówce icon_smile.gif U mnie na angobowanej dachówce Koramic mchu nie ma, ale nie łudzę się, że nie ma go JESZCZE icon_smile.gif Dach mam zaimpregnowany po ułożeniu - może to dlatego... Ale też czyszczenie dachówek ceramicznych nie jest takie skomplikowane - wystarczy zwykła myjka ciśnieniowa.



Czyszczenie jest szczególnie łatwe na dachówce o nachyleniu 45 stopni i wysokości w kalenicy 9 metrów (to tak jest u mnie) icon_smile.gif
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Czyszczenie jest szczególnie łatwe na dachówce o nachyleniu 45 stopni i wysokości w kalenicy 9 metrów (to tak jest u mnie) icon_smile.gif



No w takim wypadku musisz być spidermanem z dodatkową funkcją myjki ciśnieniowej. Ewentualnie możesz wysłać z misją czyszczenia jakiegoś mocno rozgarniętego kota icon_biggrin.gif

A tak poważnie to ja się w ogóle nie spotkałem z koniecznością czyszczenia ceramiki z mchów - ojciec robił pełną zmianę dachówek circa w 2004 roku i od tamtej pory pięknie trzymają kolor i nie zarastają. Teraz ja za jego przykładem też idę w tą technologię i inwestuję w dachówkę Koramic Actua icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...