Skocz do zawartości

Strop drewniany


Recommended Posts

Napisano
Witam serdecznie
przymierzam się do remontu stropu drewnianego, ponieważ nie jest ocieplony no i starsznie skrzypi gdy ktoś chodzi w pomieszczeniach uzytkowych na piętrze.
Obecnie nie wiem jak jest zrobiony strop ponieważ dom kupilem parę lat temu i nie mam dokumentacji.
Strop na legarach o wymiarach 6x16cm układane co 69 cm

Czytając tematy w internecie myśle o czymś takim:
Link do obrazku stropu


Prosze o porade jakiej grubości położyc płyty OSB, czy strop uniesie taki ciężar? Czy wszystko dobrze zaplanowałem?

DSC01446.jpg

Napisano
Płyta OSB 25mm na wierzch i sufit z K-G na samodzielnej konstrukcji a nie przytwierdzony do belek.
Czym on jest wykończony, jak osadzone są belki i w jakim stanie w tej chwili że tak skrzypi?
Bo jak skrzypi to pracuje, a nie powinien przy chodzeniu.
Napisano (edytowany)
Cytat

Płyta OSB 25mm na wierzch i sufit z K-G na samodzielnej konstrukcji a nie przytwierdzony do belek.
Czym on jest wykończony, jak osadzone są belki i w jakim stanie w tej chwili że tak skrzypi?
Bo jak skrzypi to pracuje, a nie powinien przy chodzeniu.


A na belki nie lepiej dac 25mm, potem wełna cienka sprasowana , na góre 15mm lub mniej i panele? Dokładnie nie wiem jak jest zrobiony strop, poniewaz jeszcze nie ruszałem ale wydaje mi sie ze są deski, a miedzy belkami nie ma wełny. Dom z 2000r . Jedyna metoda by to sprawdzic to metoda odkrywkowa. Ale jeszcze czas do remontu wiec nie ruszam. No i zapomniałem dodac ze plyty GK na własnym stelazu.

zamieszczam obraz z internetu, powtórze ze moje pytanie brzmi jakiej grubosci dac płyty i czy ciezar wytrzyma? nie zacznie sie uginać? Na górze 2 małe pokoje+ garderoba +łazienka (poddasze użytkowe)

DSC01446.jpg

Edytowano przez adamosky (zobacz historię edycji)
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Pracuje w norwegii tu dosyć dużo się takich stropów robi, belki stropowe o grubości 6x16 brzmi dobrze tu układamy 15x5 w odstępach między belkami co 55cm w środek wełna 15cm na to idzie płyta osb łączona i klejone razem (płyty łączone podobnym systemem jak panele podłogowe) i wkręty w odstępach około 15- 20 cm lub od razu na belki tnie się paski tektury o szerokości belki mocuje zszywkami na całej długości i na to się przykręca deski podłogowe,



DSC01446.jpg




  • 10 miesiące temu...
Napisano
Witam również czeka mnie coś podobnego tylko z tą różnicą , że ja wymieniłem stary strop został cały zerwany .
Położyłem nowe legary czy belki stropowe nie wiem , która nazwa jest poprawna , planuję je rozłożyć co 50 cm , między belki wełna
15 cm wełna na belki przybić filc by wygłuszał , i na wierzch płyta osb3 lub mfp 22mm, a od spodu czyli sufitu to również
płyta osb3 lub mfp gr. 10 lub 8 mm i do tego płyta regips . pytanie czy to dobra metoda
Napisano
Cytat

Witam również czeka mnie coś podobnego tylko z tą różnicą , że ja wymieniłem stary strop został cały zerwany .
Położyłem nowe legary czy belki stropowe nie wiem , która nazwa jest poprawna , planuję je rozłożyć co 50 cm , między belki wełna
15 cm wełna na belki przybić filc by wygłuszał , i na wierzch płyta osb3 lub mfp 22mm, a od spodu czyli sufitu to również
płyta osb3 lub mfp gr. 10 lub 8 mm i do tego płyta regips . pytanie czy to dobra metoda



Metoda, którą opisujesz, wygląda na jak najbardziej słuszną. Pod legary dobrze byłoby jeszcze położyć folię paroprzepuszczalną, która będzie w przyszłości chroniła legary i wełnę.
Odległość między legarami także w porządku, przy takiej grubości płyty (22 mm) producenci zalecają odległość ok 60 cm.
Tutaj jest ładnie w punktach opisane, jak wykonać taką podłogę: http://www.designerer.com/artykul/29/mfp-p...a-legarach.html
Powodzenia!


Napisano
Cytat

Pod legary dobrze byłoby jeszcze położyć folię paroprzepuszczalną, która będzie w przyszłości chroniła legary i wełnę.


icon_eek.gif
Jak już spamujesz, to staraj się to robić sensownie.

:admin_patrzy:

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
    • Tego nie wiem, ale kiedyś wydawało mi się, że pozyskiwanie drewna wyłącznie zimą wynikało raczej z cyklu rocznego życia na wsi, po prostu w pozostałych porach roku nikt nie miał na to czasu, ale kiedy dorastałem wujek wyprowadził mnie z błędu. Owszem, czasem zdarzało się pozyskiwać drzewa w innych porach roku, były przecież wiatrołomy po burzach, czasem jakieś drzewo było nagle potrzebne na jakiś gospodarczy plot, ale takiego, letniego drewna nikt nie stosował na elementy konstrukcyjne. Zima ma jeszcze tę zaletę, ze szkodniki wtedy śpią i drewno z zimowej obróbki daje gwarancje, ze nie zostało zarobaczone w drodze z lasu przez tartak do odbiorcy. A suche, odkorowane drewno już nie jest tak przystępne dla robactwa.
    • Podobno nawet faza księżyca miała znaczenie, ale jakie, to sam z ciekawości chciałbym się dowiedzieć. Nasze krokwie są z poszczególnych klocków, czyli nie tak jak teraz, że tnie się z jednego grubego na kilka krokwi, tylko nasze są po prostu cienkie z oflisem, są takie co mają niewięcej niż 10cm średnicy, a mimo to dachówkę betonową przez jakieś 60 lat utrzymały. Po zamontowaniu okna dachowego musiałem podciąć dosłownie 1-2cm na długość pół metra, bo płyta GK by nie weszła. I tak sobie myślę, 5 minut roboty. Cieliśmy te 3 krokwie chyba z 3 godziny i jeden łańcuch musieliśmy wymienić na świeżo zaostrzony, bo nie brał już w ogóle. Te krokwie dokończyły mi tą piłę, która za swojego żywota ścięła chyba z 50 kubików. Sprzęgło się rozleciało. Poskładałem, ale na następny raz przy gałęziach już był amen. Jak teraz wkręcałem haki pod płyty, to wkrętarkę trzeba było mocno trzymać. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Na marginesie wspomnę, że kiedyś drzewo na budowę było ścinane wyłącznie w zimie, inaczej mówiąc w okresie kiedy ustawało krążenie soków wewnątrz drzewa. I tylko takie drewno było używane. Oczywiście, dzisiaj tej zasady nikt nie przestrzega, ale jeśli ktoś będzie to czytał i przygotowywał się do budowy, to polecam o tym pamiętać. Stolarze i cieśle mówili, ze drewno zimowe ma lepszą jakość niż to z okresu wegetacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...