Skocz do zawartości

Zimna podłoga a ocieplanie fundamentów - konsultacja


Recommended Posts

[attachment=14848:sciana.bmp]Witam

Mam problem ponieważ w jednym z pokojów podłoga jest bardzo zimna. termometr położony na szafce wskazuje 20 stopni Celsjusza a położony na podłodze 15,5 stopnia Celsjusza. Jest to dość niekomfortowa sytuacja w innych postach znalazłem informację że może to być spowodowane nie ociepleniem posadzki, ale ja zastosowałem warstwę styropianu 10cm.

moje pytania są następujące:
1. czy obecna sytuacja jest spowodowana nie ociepleniem fundamentów?
2. Jakiej grubości styropian powonieniem zastosować lub jaki inny materiał?

Obrazek przedstawiający fundamenty

sciana.bmp

sciana.bmp

Link do komentarza
W/g mnie nie mniej niż grubość styropianu pod podłogą.
Kwestią są jeszcze warunki wilgotnościowe gruntu bo być może będzie potrzebny XPS.
Na rysunku nie zaznaczyłeś izolacji przeciwwilgociowej... rozumiem że ta jest prawidłowo wykonana zarówno pozioma jak i pionowa.
Jeśli planujesz ponadnormatywne ocieplenie ścian zewnętrznych to może warto tak dobrać grubość izolacji fundamentów, aby tworząc kapinos były lepiej zaizolowane tym bardziej że zimny fundament (w stosunku do ściany nośnej) sięga poziomu posadzki.
Link do komentarza
Cytat

[attachment=14848:sciana.bmp]Witam

Mam problem ponieważ w jednym z pokojów podłoga jest bardzo zimna. termometr położony na szafce wskazuje 20 stopni Celsjusza a położony na podłodze 15,5 stopnia Celsjusza. Jest to dość niekomfortowa sytuacja w innych postach znalazłem informację że może to być spowodowane nie ociepleniem posadzki, ale ja zastosowałem warstwę styropianu 10cm.

moje pytania są następujące:
1. czy obecna sytuacja jest spowodowana nie ociepleniem fundamentów?
2. Jakiej grubości styropian powonieniem zastosować lub jaki inny materiał?

Obrazek przedstawiający fundamenty


Jak dla mnie to za nisko wylałeś chudziaka a tym samym nie ociepliłeś fundamentów. Gdybyś wylał chudziaka na równo ze ściana fundamentowa i od poziomu murów domu dal ocieplenie to przy braku ocieplenia fundamentów zjawiska tego co opisujesz by nie było.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...