Skocz do zawartości

Regips do regipsu...


Pe-Ter

Recommended Posts

Napisano
Witam, robię własnie panele wygłuszające z wełny mineralnej i potrzebuję przymocować je do ściany tak, aby wełna mineralna była oddalona od tej ściany o ok. 5cm. Sama wełna ma ok. 5 cm. grubości, więc rama którą muszę zrobić musi mieć grubość 10cm. Problem polega na tym, że jedynym rozsądnym (niedrogim i nieciężkim) materiałem do stworzenia takiej ramy jest "regips".

Tylko w jaki sposób mogę połączyć ze sobą panele regipsu o wymiarach 64x10 i 120x10 do siebie? Wkręty odpadają, ponieważ przechodzą przez regips jak masło gdyż nie ma pod nim żadnego stelażu. Przez to właśnie można je wyciągać gołymi rękoma. Klej odpada, ponieważ muszę przyczepić do siebie regipsy pod kątem prostym względem siebie, zanim klej zwiąże jest podatny na wszelkie poruszenia.

Dodam, że chodzi mi tylko o połączenie paneli regipsowych na kantach ramy. Ta rama to coś jak rama obrazu, tyle że zamiast obrazu będzie wełna mineralna.

Byłbym bardzo wdzięczny za wszelką pomoc, dziękuję.
Napisano
Cytat

Tylko w jaki sposób mogę połączyć ze sobą panele regipsu o wymiarach 64x10 i 120x10 do siebie?


Ten rozmiar to w cm czy mm?
Możesz to jakoś narysować co chcesz stworzyć, bo z opisu jakoś ciężko się połapać?
Napisano

Pzepraszam, że w paint zrobione, ale nie mam swojego komputera, na którym jest Photoshop i Illustrator.

99gg04.jpg

Taką ramę chcę zmontować z tych czterech kawałków regipsu (wymiary nieważne, bo zrobię kilka o różnych rozmiarach). Problem polega jedynie na tym czym połączyć te regipsy? Kątownik odpada, bo wkręty wkręcone w regips pod którym nie ma nic wychodzą z niego bardzo łatwo i nie trzymają dobrze. Zależy mi aby to było zrobione w całości z regipsu, bez stelaży. W tę ramę włożę wełnę mineralną w odległości 5cm od ściany do której rama będzie przyczepiona (też jeszcze nie wiem jak przyczepię ramę do ściany). Nie mogę użyć stelaży, ponieważ między wełną mineralną a ścianą musi być powietrze i nic innego.

Napisano
Nie rozumiem tylko dlaczego chcesz koniecznie kątownik przykręcać do G-K, a nie G-K do kątownika?

Zrób ramę z profilu U50 którą później przytwierdzisz do ściany. Profil długości 4m wystarczy na wykonanie ramy z jednego kawałka. Do tej ramy przymocuj prostopadle kawałki płyty G-K o szerokości 10cm.
Rozmiar profilu pozwoli Ci zachować planowaną odległość wypełnienia z wełny od ściany, pozostawiając za nią pustkę powietrzną, a sama rama będzie schowana za wypełnieniem z wełny
Po zamocowaniu konstrukcji na sztywno do ściany krawędzie połączań płyt G-K wypełnij masą szpachlową.

Taką samą konstrukcje nośną możesz zrobić również kanciaków drewnianych 50mm x 25-30mm.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dałbyś radę zrobić jakieś fotki?
    • Witam, Pytanie o sensowny sposób naprawy trochę zniszczonego balkonu (10 lat, rys poniżej) położonego na wykuszu. Generalnie między wylewką, a resztą czoła balkonu był kiepskiej jakości okapnik, który trzymał wodę, przez co odpadły płytki z czoła wylewki, a sama wylewka się wykrusza. Chcę uzupełnić wylewką masą naprawczą i zainstalować system renoplast k30 z pełną hydroizolacją. Czoło balkonu chcę wyrównać do jednej linii i o to jest pytanie. Między czołem balkonu a styropianem z siatką poniżej jest nieregularny uskok (0.5 - 2.5 cm, zaleznie od miejsca, krzywa wylewka). Wymyśliłem sobie, że wyrównam to doklejając dodatkową warstwę styropianu 1cm i 2cm do istniejącego już styropianu z siatką tak, żeby zlicował się z naprawioną wylewką wyżej. Docelowo całe czoło balkonu chcę mieć otynkowane barankiem. Teraz wydaję mi się, że ponieważ górna połowa czoła balkonu jest z betonu, a druga połowa ze styropianu nie mogę zatopić siatki na całość i zatynkować, bo może popękać, albo po zamoknięciu będzie widać łączenie na tynku. Dlatego zastanawiam się czy potem na całe czoło nie przykleić jeszcze jednego styropianu 1cm i dopiero zasiatkować. Ma to sens? Chyba w sumie dwie warstwy kleju nie dociążą tego jakoś nadmiernie? Proszę o poradę
    • A cóż to za niewychowane stworzenie, siusiające na woskowaną podłogę !!! Albo też - cóż to za leniwy właściciel stworzenia, siusiającego na woskowaną podłogę - który na czas nie wyprowadził stworzenia na spacer z siusianiem i teraz musi on ze dwa dni, na kolanach - szlifować, dobierać kolory i woskować     
    • Jeśli pies nasiusiał na woskowaną podłogę i zostały plamy, to niestety – żadne preparaty czyszczące nie pomogą w 100%. Mocz zwykle wnika w drewno i trwale je przebarwia, więc jedyne naprawdę skuteczne rozwiązanie to miejscowe zeszlifowanie zniszczonych desek, a następnie ich ponowne wybarwienie i zabezpieczenie. Krok po kroku:   Zabezpieczenie sąsiednich desek Oklejamy dokładnie tylko te deski, które chcemy szlifować – najlepiej wzdłuż fug, używając dobrej jakości taśmy malarskiej. Nie chodzi tu o podciekanie (bo i tak robimy to w naturalnych liniach podziału), ale o to, żeby przy odrywaniu taśmy nie zerwać starego wosku z sąsiednich desek. Słaba taśma potrafi narobić więcej szkody niż pożytku. Szlifowanie Uszkodzone miejsce szlifujemy papierem 150–180, równomiernie, aż plama zniknie i kolor drewna będzie wyrównany. Nie trzeba schodzić głęboko, tylko do momentu, gdy drewno odzyska jednolity wygląd. Dobór koloru Trzeba dobrać kolor jak najbliższy reszcie podłogi. Sprawdzają się woski dekoracyjne Osmo, bejce lub ich mieszanki. Warto robić próby na kawałku drewna tego samego gatunku, żeby nie zepsuć efektu na gotowo. Zabezpieczenie Na koniec nakładamy warstwę (lub dwie) twardego wosku olejnego Osmo – najlepiej tę samą wersję, która była użyta wcześniej na całej podłodze. Daje to trwałe, estetyczne i jednolite wykończenie. Praca może być precyzyjna i czasochłonna, ale jeśli wszystko dobrze się dobierze i wykona starannie, efekt końcowy potrafi być niemal niewidoczny.
    • Dzień dobry. Jestem studentką kierunku Wzornictwo na Politechnice Bydgoskiej. W ramach pracy dyplomowej zbieram informację o meblach tarasowych i ich użytkowaniu. Byłabym bardzo wdzięczna za wypełnienie krótkiego formularza, znajdującego się pod linkiem:)   https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeOvQz2W-S4ZiI0-XiNhwfsebG_Q9C2lab6VBYGZa37w-Os1Q/viewform?usp=header   Z góry dziękuję za poświęcony czas!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...