Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
janikof

Wełna owens - czy warto?

Recommended Posts

Czy miał ktoś do czynienia z wełną szklaną firmy Owens? Wełna jest amerykańska i w sumie u nas mało popularna, co nie oznacza z góry że jest zła...
Może ktoś ocieplał coś tą wełną i chce się podzielić opinią?

tu jest link z opisem
http://www.matsell.pl/welna_dachowa.html

Ja mam zamiar ocieplać drewniany strop, 20 cm między belki. Jest aktualnie w OBI za 14,99 m2 wełna PINK 040. Mam jeszcze jako alternatywę wełnę firmy Schwenk climowool DF1 039 za 17,5 m2. To jest niby ten sam producent co Isover tylko robione w Niemczech.
Jakieś sugestie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jej lambda jakoś nie powala na kolana.
Ocieplenie chcesz dać tylko między krokwie bez warstwy pod krokwiowej pozostawiając mostek cieplny od nich?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rozważam czy dać jeszcze pod belki... w sumie jeszcze będę miał ocieplony dach więc nie wiem czy jest sens. a tak nawiasem to drewno nie jest też izolatorem?
co się tyczy lambdy to Schwenk ma 0,39 a PINK 0,40 więc to raczej chyba nie różnica, nie stać mnie na wełnę z lambdą 0,33

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A to co innego. Wcześniej nic nie pisałeś o dodatkowym ociepleniu dachu.
Osobiście uważam że dodana warstwa grubości 5cm położona krzyżowo nad lub pod belkami znacznie poprawi izolacyjność termiczną stropu.

Ma marginesie... każdy, no prawie każdy materiał może być izolatorem.
Wszystko zależy od zestawienia materiałów do porównania.
Drewno będzie izolatorem w stosunku do betonu czy ceramiki,
ale już w stosunku do do styropianu czy wełny mineralnej przystaje być izolatorem.
Styropian staje się przewodnikiem ciepła w stosunku do aerożelu.
Opór cieplny "R" jaki stawia materiał danej grubości jest tutaj wyznacznikiem, a nie sam materiał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Najnowsze posty

    • ŻENADA!  Hahaha - jak chcesz rodzinie robić reklamę, to jest na to stosowna podstrona. Tu jest dyskusja na konkretny temat.  Ja wyznaje zasadę - każdy ma robić to, do czego ma kwalifikacje. Architekt do architektury, konstruktor do konstrukcji, elektryk do elektryki, wodkaniarz do wodkanu.  Oczywiście można zamówić u architekta elektrykę, a u geologa konstrukcję - jak kto woli. Może nawet podbije pieczątką i się podpisze. Może nawet się trafi taki, że to zrobi lepiej niż fachowiec "wyedukowany". Niemniej nie jest to regułą ani praktyką.  Ani nie jest to eleganckie w stosunku do innych branży - takie oszczerstwa. Ja ci też mogę sypać przykładami projektów elektrycznych przeinwestowanych i bez sensu oraz durnego wykonastwa - tylko po co? Jak będę potrzebował projekt elektryki, to pójdę do dobrego i sprawdzonego elektryka (chyba że poznam dobrego elektryka, choć ma inne wykształcenie). No ale znam elektrykow jednak wykształconych praktyków - na szczęście.   Ciągle rypiesz tym przykladem złego architekta - ja też ci mogę dać przykłady złych konstruktorów, robiących konstrukcję na wyrost, drogie i potężne - od których inwestorowi topnieją pieniądze. I co z tego. Nie idę do takich, gdy trzeba. Idę do dobrych.   Retrofood - wbij wreszcie do glowy - każdy może być dobrym, średnim i złym fachowcem, w każej dziedzinie i zawodzie.    Cyt: " Natomiast projektanci, którzy również mają uprawnienia budowlane w zakresie konstrukcji podchodzą do takich zleceń poważniej i dokładniej analizują zadanie. I mniej kosztują niż architekci." Dopisz jeszcze konkretne nazwisko i telefon - chłopie - jaak sie mówi A, to trzeba i B. I będzie reklama, jak trzeba, skojarzona z hejtem - jak trzeba.      ŻENADA JEDNYM SŁOWEM!
    • Witam wszystkich i wzywam pomocy. 
      Przeprowadzam generalny remont salonu, zbijam tynk i chcialbym zostawic jedna sciane z wyeksponowana cegla. 
      Niestety szpeci mi ja betonowe naproze nad drzwiami. Zastanawiam sie jakbym mogl je zamaskowac, ozdobic, przerobic itp. 
      zeby pasowalo. Juz sporo sie naszukalem w necie, wpisujac rozne kombinacje slow...bez skutku. 
      Moze Wy macie jakies pomysly odnosnie tego. Prosze pomozcie. Pozdrawiam
    • Witam. Na wstępie opisze moją sytuację. Jestem rolnikiem ponad 5 lat. Posiadam nie całe 3 hektara ziemi rolnej. Działka ta nie ma planu zagospodarowania przestrzennego ani wydanych warunków zabudowy. Obie sąsiednie działki są zabudowane. Łatwy dostęp do mediów ( słup na polu i wodociąg pod ziemią).    Chciałabym wydzielić teren pod ewentualna późniejszą budowę. Chciałabym na razie wydzielić teren i posiac trawę i ewentualnie ogrodzić.    Od czego zacząć?  Czy muszę od razu składać o warunki zabudowy i ograniczać się latami żeby papiery nie przepadły ?     Z góry dziękuję za odpowiedzi 😊
    • To nie jest przepis lecz zasady fizyki.
    • To może być ściema i zrazisz się w ten sposób do drewna paląc takim "suchym"...Tyle kosztuje drewno mokre....   Najlepszy sposób na kupowanie drewna suchego, to .....kupowanie mokrego i suszenie (sezonowanie) samemu. Minimum 2 lata, dąb 3...Każde drewno dobre, byle suche, tyle że trzeba inaczej palić. Ja palę dużo sosny (dużo tańsza i bardziej dostępna). Właśnie kaflak, doskonale się do tego nadaje. W kominkach czasem nie ma odpowiedniej temperatury, a sosnę trzeba palić ostro. Wtedy sadza i żywice niestraszne...Na zimę lepiej drewno twarde, takie jak buk, dąb, akacja, jesion....
  • Popularne tematy

  • Doradcy redakcyjni i firmowi

×