Skocz do zawartości

Koszt dobudowy domu


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam serdecznie!

Mam taki plan, na razie głeboko w głowie... Rodzice mają mały domek - ok 60m2, dwa pokoje z kuchnią i łazienką. Niestety, z tego co wiem, fundamenty są zbyt słabe by można było dom "podnieść" do góry (budowany w latach 30). No i pomyslałem sobie, żeby dobudować do niego z boku jakieś 50-70 m2 - miejsce jest, odpadły by koszty wszelkich przyłącz - prąd, woda, kanalizacja, gaz, (dotychczasowy kocioł gazowy byłby wymieniony na większy).
Z tego co czytam, to niektórzy 100m2 budują za 60 tys (materiały), tak więc czy jest szans by taka dobudowa zamknęła się kwocie ok 100 tys - materiały + robocizna, tak by choć jedno pomieszczenie nadawało się do użytku?

pozdrawiam Edytowano przez Krisek (zobacz historię edycji)
Napisano
Nas SSZ za 125 m2 wyszedł ok 150 tys z tego robocizny jest ok 42 tys - jesli sam to wybudujesz to mysle ze bez problemu ale instalacja i reszte tez bys musiał sam zrobić - i tym jednym pomieszczeniem bedzie raczej pokój a nie łazienka czy kuchnia bo to drozsza sprawa
Napisano
Ja buduję prawie sam. Do tej pory robocizna kosztowała Mnie ok 1000 zł - głównie przy zalewaniu fundamentów.
Jeżeli chcesz mieć tanią i solidną ekipę to musisz zacząć już ich szukać i zamawiać. Bardzo dobre ekipy mają zamówienia na 2 lata do przodu. Przykładowo szukałem ostatnio ekipy do wymurowania ściany z cegły pełnej - rozpiętość cenowa 20zł - 100 zł ]:->.

Jeżeli masz dużo samozaparcia, dysponujesz czasem i masz pojecie o majsterkowaniu - to dasz radę wybudować w tej kwocie.
Jeżeli chcesz tylko "zlecić i zapomnieć" to moim zdaniem nie dasz rady.
Napisano (edytowany)
Witam ponownie:) Sam się nie znam na budowaniu, ale może coś się nauczę! Mam za to wujka, który budował domy, hurtownie oraz znajomego prowadzącego małą firmę budowlaną, tak więc może się uda!
Teraz kwestia dostosowania jakiegoś prostego projektu, tak by się nadał do "dobudowy" do istniejącego domu.
Wiem na razie, że aby obniżyć koszty, trzeba wybrać prosty, dwuspadowy dach. bez piwnic, bez wodotrysków - i o to mi chodzi. Mam nadzieję, że zmieszcze się w projekcie architektonicznym + pozwolenia w ok. 10 tys (a może mniej).

pozdrawiam wszystkich budujących oraz marzących o własnym domu! Edytowano przez Krisek (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

Witam ponownie:) Sam się nie znam na budowaniu, ale może coś się nauczę! Mam za to wujka, który budował domy, hurtownie oraz znajomego prowadzącego małą firmę budowlaną, tak więc może się uda!
Teraz kwestia dostosowania jakiegoś prostego projektu, tak by się nadał do nadbudowy.
Wiem na razie, że aby obniżyć koszty, trzeba wybrać prosty, dwuspadowy dach. bez piwnic, bez wodotrysków - i o to mi chodzi. Mam nadzieję, że zmieszcze się w projekcie architektonicznym + pozwolenia w ok. 10 tys (a może mniej).

pozdrawiam wszystkich budujących oraz marzących o własnym domu!

Rozwiń  


Wszystko fajnie, ale zacznij od działki. Jest Twoja? Jeśli nie - to nawet nie zaczynaj.


Bo nie dostaniesz PnB, wszystkie dokumenty bedzie musiał załatwiać właściciel, a gdy wybudujesz, to budynek nie bedzie twój.


A w ogóle, to wybrałeś kiepski dział na porady. Tu się nie udziela porad budowlanych. Załóż temat w innym dziale.
Napisano
  Cytat

Wszystko fajnie, ale zacznij od działki. Jest Twoja? Jeśli nie - to nawet nie zaczynaj.


Bo nie dostaniesz PnB, wszystkie dokumenty bedzie musiał załatwiać właściciel, a gdy wybudujesz, to budynek nie bedzie twój.

Rozwiń  


No fajnie, bo akurat kilka lat temu zarówno działka jak i domek w którym mieszkają rodzice zostało przepisane na mnie, ze służebnością dla rodziców. Tak więc jestem właścicielem - sprawa uproszczona:)
Napisano
  Cytat

A w ogóle, to wybrałeś kiepski dział na porady. Tu się nie udziela porad budowlanych. Załóż temat w innym dziale.

Rozwiń  


retro ma rację...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...