Skocz do zawartości

okap kuchni węglowej


huhra

Recommended Posts

Napisano
witam. potrzebuję pomysłu/rozwiązania jak zabrać się do budowy okapu nad kuchnią węglową przy okazji ogólnego remontu w kuchni.
Główne problemy:
Jak i na jaką głębokość w ścianie zakotwiczyć belkę poprzeczną podporową/nośną oraz jak wzmocnić (podciąg czy coś innego) róg owej belki/okapu żeby nie opadł?

W to miejsce ma być ten okap, wymiar kuchni ok. 90x90cm.

DSC01446.jpg



Poniżej poglądowe zdjęcia o co mi chodzi, jak ma to mniej więcej wyglądać.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Pomijając rozwiązania konstrukcyjne.
Pamiętaj, że w tym okapie (i w tym pomieszczeniu) nie może być żadnego wentylatora wyciągowego .

Ps. Ten okap wcale nie musi „przykrywać” całej powierzchni nad trzonem kuchennym.



Ps.2. Dla stabilności i odchudzenia konstrukcji, rozważ podwieszenie, tego nie podpartego rogu okapu, do sufitu (linka, łańcuch).
Napisano
Cytat

Pomijając rozwiązania konstrukcyjne.
Pamiętaj, że w tym okapie (i w tym pomieszczeniu) nie może być żadnego wentylatora wyciągowego .

Ps. Ten okap wcale nie musi „przykrywać” całej powierzchni nad trzonem kuchennym.



Ps.2. Dla stabilności i odchudzenia konstrukcji, rozważ podwieszenie, tego nie podpartego rogu okapu, do sufitu (linka, łańcuch).



a dlaczego nie może być wyciągu?
okap jest konstruowany oprócz ze względów wizualno estetycznych, też z myślą założenia kanałowego wentylatora żeby wszystkie opary z gotowania i spalania węgla nie osadzały się na ścianach i suficie jak do tego pory...
tak myślałem żeby nie zabudowywać pod sam sufit jednak te belki poprzeczne trzeba by było jakoś zakotwiczyć w mur... tylko hmm jak?
  • 1 rok temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dziękuję za informację jednak proszę na przyszłość czytać uważniej to co napisane ponieważ pyta Pan o sprawy które już opisałem.    Taśma uszczelniająca dekarska to taśma uszczelniająca. Gdyby była paroprzepuszczalna lub wentylujaca to bym nie pisał że sąsiad rozciął żeby zrobić szczelinę wentylacyjna.    Budynek ma około 250m2 i każde pomieszczenie jest rozdzielone ścianami.  Spadek dachu 12%.  Okienka są na przelot.    Ten sposób z uchyleniem wejść to nie wiem czy to coś da bo ten filc jest mokry i raczej nie wyschnie tak szybko (o ile wogole o tej porze roku i wilgotności).    Sąsiad który zamontował wywietrznik polaciowy widoczny na zdjęciach ma jakby najwięcej miejsc gdzie dociera powietrze. Ma szczelinę wentylacyjna, w części okapowej usunął ten beton, na strychu są małe drzwi i tam od dołu są podcięte jakieś 15 cm gdzie też wlatuje powietrze. Wczoraj mówił że że filc był wilgotny a jak przejechał dłonią to dłoń była mokra. Dziś mówi że z daleka widać że filc jest mokry bo zrobił się ciemny od wody i widać zwisające kropel wody.  Mówi też że zastanawia się czy nie zamontować jeszcze dwóch wywietrzników ale też nie wiadomości czy to coś pomoże. Razem próbujemy cos z tym zrobić i dlatego postanowiłam popytać tu na forum.    Jeszcze raz dziękuję za wszelkie wskazówki i pozdrawiam        Dziękuję za odpowiedź jednak zawsze byłem w przekonaniu że forum to ludzie którzy wzajemnie sobie pomagają.  Gdybym chciał zatrudnić kolejnego fachowca to bym nie fatygował się tutaj na forum.  Jestem od wielu lat na różnych forach o różnej tematyce i zawsze jak ktoś potrzebował pomocy to jeżeli była taka możliwość to się pomagało. Nikt nigdy, nikogo nie "wyganiał" do fachowca.  Forum stworzyli ludzie dla ludzi. Jak ktoś szuka fachowca to pyta od razu a nie opisuje swojego problemu.  Trzeba być poprostu człowiekiem.  Po     
    • Komentarz dodany przez Ja: Data publikacji 2015 r i wszystko w temacie
    • W tej konkretnej sytuacji nie zachodzi taka sytuacja żeby profile musiały się stykać z instalacją grzewczą.  Napiszcie jeszcze że na rurki które będą przechodzić przez płytę GK trzeba założyć elastyczne kołnierze kompensacyjne bo rozsadzi gips.      To chyba oczywiste i zostało wkalkulowane w całą operację.
    • Jeżeli to mata w typie Mapei MAPEGUARD WP 200, to ją można układać pod płytkami. Tzn. na podłoże daje się warstwę kleju, potem matę, znów klej i płytki. Jako akcesoria są systemowe taśmy, narożniki itp. Chociaż ja bym sprawdził czy nie da się ułożyć przy ścianach dwuwarstwowo i wywinąć po prostu na ścianę. Tak najpewniej da się też ukształtować przejście spod płytek pod brodzik.  W wersji, gdy mata trafia bezpośrednio na OSB nie bardzo rozumiem w czym ma być lepsza od dobrej jakości folii stosowanej w podłogach na gruncie. Oczywiście, tu potrzebna byłaby jeszcze płynna folia i taśmy pod płytkami. Ewentualnie specjalny klej do płytek, który pełni także funkcję uszczelnienia pod płytkami.  Niezależnie od wybranego wariantu pozostaje pytanie na jakim stropie to wszystko robimy? Co tam było wcześniej? Jeżeli to strop drewniany to czy nie uwięzimy w nim wilgoci, układając od góry takie warstwy. 
    • Jest zasadnicza różnica pomiędzy systemem kominowym wykonanym z tworzywa sztucznego oraz rurą kanalizacyjną. W przypadku tej drugiej nikt nie bada jej odporności na działanie spalin, trwałości tworzywa i uszczelek w takich warunkach. Taka instalacja nie powinna przejść odbioru kominiarskiego. Szanujący się instalator kotłów też nie powinien tego tak wykonać.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...