Skocz do zawartości

moc pieca na ekogroszek


lukalo

Recommended Posts

Napisano
Cytat

Dzięki za pomoc;)

jeżeli przyjmiemy z tej tabeli że zapotrzebowanie na energię to te 80W/m2 czyli 130 *80=10,4kw
do tego garaż dochodzi i bojler + jakiś zapas to czy nie będzie tak na styk 15kw?
Sory że tak wałkuję temat ale nie chciałbym w siarczyste mrozy siedzieć w 15 stopniach, nie podważam też tego co piszecie na stonie internetowej ale przeglądając oferty różnych producentów to dostaję mętliku (wcześniej pisałem że jeden z producentów kotłów z brucerem podaje 15 kw do 100m2)



Kolego 80W/m2 strat ciepła zakładamy dla budownictwa starszego, ale po dodatkowej izolacji, jest to w opisie pod tabelą.
Przy nowym budynku w ciemno możesz zakładać dla standardowego wykonania 70W/m2
70W/m2 x 130m2 = 9,1kW dla mrozów -20st.C na potrzeby C.O. plus to 2-3kW i daje 12kW...

Jak dociepliłes lepiej, to przyjmij 60W/m2 x 130m2 = 7,8kW na C.O. na duże mrozy +2-3kW na bojler daje max. 11kW...

Za innych nie odpowiadam, w kwestii tego konkretnego wyrobu ten budynek ogrzeje i będzie miało jeszcze zapas - Skam-P Premium 12kW

Z palcem w nosie, ale jak chcesz możesz zamówić 17kW, tylko PO CO?
Napisano
Cytat

1. Zapotrzebowanie na ciepło, liczone z kapelusza, warte jest tyle co słomkowy kapelusz, do polowy zjedzony przez kozę.
2. Instalatorzy mają różnej wielkości fiuty, a od ich długości uzależniają współczynnik (mnożnik) „x”, przy doborze kotła.
3. Jedynym kryterium, jest wyliczenie strat budynku, dla temperatury zewnętrznej -20 stopni, co da nominalną moc kotła.
4. Budując tylko w zgodzie z przepisami, nie ma możliwości wybudowania budynku, który przy temperaturze zewnętrznej -20 miał straty większe niż 120W/m2 budynku.
5. Paradoks polega na tym, że Ty dodatkowo docieplasz budynek i jednocześnie dokładasz mocy do kotła. To po co docieplałeś?



W projekcie mam wyliczone zapotrzebowanie na ciepło (poroterm 30+10 styro dach 20 cm wełny)-93,7W/m2:))))))))))))))))))) i piec 21 kw NA GAZ.
Napisano
Cytat

W projekcie mam wyliczone zapotrzebowanie na ciepło (poroterm 30+10 styro dach 20 cm wełny)-93,7W/m2:))))))))))))))))))) i piec 21 kw NA GAZ.



Ja osobiście większego jak 12kW bym nie brał, ale to Twoje pieniądze i Twój dom, jak masz ochotę kupić 17kW - nikt Ci tego nie zabroni.
Napisano (edytowany)
Dla własnego spokoju wylicz sobie sam.
Upraszczając w takim wykonaniu, jak obecne:
- ściana ma 0,21W/m2K
- dach ma 0,15W/m2K
- okna najprawdopodobniej 1,3W/m2K,
- drzwi około 2W/m2K,
- podłoga najprawdopodobniej 0,3W/m2K.
Pomnóż te wartości przez powierzchnię danego elementu. Pomnóż to przez 40 (delta t, dla powietrza zewnetrznego -20).
Zsumuj wszystkie wartości, podziel przez 1.000 i będziesz miał dość realną i maksymalną moc, wymaganą (nominalną) dla kotła.
Jak podzielisz przez 2 (bo delta t 20 dla temp. na zewnatrz 0 stopni), otrzymasz średnioroczne wykorzystanie mocy.

Ps. I może posluchaj Jareckiego. icon_biggrin.gif

Dopisałem;

Idę o zakład, że wynik nie przekroczy 6kW dla -20 icon_biggrin.gif Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

W projekcie mam wyliczone zapotrzebowanie na ciepło (poroterm 30+10 styro dach 20 cm wełny)-93,7W/m2:))))))))))))))))))) i piec 21 kw NA GAZ.


Ale to na gaz icon_smile.gif Teraz Pomyśl jakie ludzie zakładają piece gazowe na osiedlach do grzania CWU no mają CO z ciepłowni. Zakładają 21-27kW aby był odpowiedni przepływ wody. Inni zakładają mniejsze elektryczne pod zlewem 4kW i jaki przepływ wody? 2 litry ?na min? To jest właśnie gaz i elektryka do wody i jego wymiennik.
Takie duże zakładają w projekcie aby zwiększyć przepływ wody, tylko po to.
Ty zakładasz kocioł węglowy z podajnikiem i tylko uzupełniasz straty tego co przez ściany ucieka.
Porównaj teraz powierzchnię tych wymienników z tym co jest w kotle węglowym icon_smile.gif Tobie potrzeba połowę z tego icon_smile.gif
Napisano
ok co do mocy to jestem przekonany że max 12 do 15 kW
A co do typu palnika możecie coś poradzić?

Zamierzam głównie palić ekogroszkiem (wiadomo że raz kupię lepszy raz gorszy), miałem jaczej nie bo nie chce mi sie bawić w suszenie i za dużo syfu. pozatym na pewno spalę go więcej więc pewnie cenowo eyjdzie podobnie (jeśli źle myślę to powiedzcie)

co polacacie w takim przypadku:

-piec z tradycyjną retortą czy może
-piec z palnikiem typu brucer????????????
Napisano (edytowany)
Cytat

Ps. I może posluchaj Jareckiego. icon_biggrin.gif

Dopisałem;

Idę o zakład, że wynik nie przekroczy 6kW dla -20 icon_biggrin.gif



No i bardzo możliwe,że masz 100%racji...

Juz kilka razy próbuję pisać, że kocioł z podajnikiem tylko uzupełnia straty ciepła a jego praca będzie od ok.2kW średniodobowo do pewnie max. 7kW średniodobowo w te duże mrozy.

Głównie w skali dobry w zależności od t.zewn. spalanie dla kotła 12kW kształtuje się od min.10kg/24h do max.20kg/24h.
Dolne granice to nowe budownictwo i cieplejsze miesiące grzewcze, górne to miesiące normalnej polskiej zimy.

Spalanie na dobę ok.15kg ekogroszku 26000kJ/kg opisuje średniodobową moc na poziomie ok.3kW....
Spalanie w granicy 19-20kg/24h to średniodobowo moc 4kW i na tym bym zakończył w normalną zimę dla naszych warunków....


Jak przywali konkretnie -25st.C przez kilka dni, to możemy się zbliżyc do 35kg/24h, co będzie oznaczało średniodobowo ok. 7kW mocy... dobicie do 50kg/24h oznacza wykorzystanie ok.12kW mocy....

Średniodobowo oznacza,że są momenty, gdzie kocioł może pracować z mocą 7-9kW, ale przeważają takie, gdzie mamy tryb podtrzymania i moce <1,5kW

Ten mały palnik żeliwny ma taką zaletę,że poradzi sobie z gorszymi groszkami czy z groszkami o wyższej spiekalności, z takimi typowy palnik retortowy juz sobie tak dobrze nie radzi. Edytowano przez Jarecki-79 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

może inni użytkownicy wypowiedzą sie na temat jaki palnik
brucer czy tradycyjna retorta?


Po co dopłacać do brucera jak ekoenergia spali miał (lepszy) jak i ekogroszki icon_smile.gif
Zawsze to taniej icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Po co dopłacać do brucera jak ekoenergia spali miał (lepszy) jak i ekogroszki icon_smile.gif
Zawsze to taniej icon_smile.gif



chodziło mi o palnik typu brucer czyli np ekoenergia a tradycyna retorta czyli ta z okrągłym paleniskiem i stalowym ślimakiem (nie wiem czy jasno sie wyrażam)
Napisano
Cytat

chodziło mi o palnik typu brucer czyli np ekoenergia a tradycyna retorta czyli ta z okrągłym paleniskiem i stalowym ślimakiem (nie wiem czy jasno sie wyrażam)

Ups icon_smile.gif
Moje myśli poleciały do palnika typu burner icon_smile.gif
Byłem w trakcie roboty i tak z doskoku za szybo przeczytałem i wyszło 0cray.gif
Napisano
Cytat

może inni użytkownicy wypowiedzą sie na temat jaki palnik
brucer czy tradycyjna retorta?



Zwykły brucer ma za duże palenisko jak na Twoje potrzeby - więc jak dla mnie odpada
Moim zdaniem japa burnera jest równie wielka i ja bym tego nie wybrał.

Dalej idąc śladem Zbigmaza wybór ograniczam do:
mała ekoenergia, umiejętnie dobrana i uzbrojona do danej konstrukcji kotła.

albo palnik, który jest robiony dla nas z małym paleniskiem.

Te dwa ostatnie produkty będą równie dobre co tradycyjna retorta do ekogroszku, ale powinny zapewnić wyższą żywotność ślimaka (odlew) oraz przełkną groszek gorszej jakości, co dla tradycyjnej retorty oraz RI>15 może kończyć się zrywaniem zawleczek.

Cały czas zostaję oczywiście w kręgu paliw typu ekogroszek węgla kamiennego lub brunatnego zwany czeskim.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras jest na zagłębionym ( około 1m) pomieszczeniu gospodarczym, przylega do budynku, ale dystansuje go 10 cm styroduru, pomieszczenie to jest nieogrzewane. Czy w tej sytuacji ma sens docieplenie styrodurem ścian bocznych zewnętrznych (części fundamentowej zagłębionej około 1m)i naziemnej (około 1m) jak również samej płyty tarasu?
    • Oferujemy profesjonalny montaż &nbsp;i serwis klimatyzacji w Krakowie i okolicach – zarówno w domach jednorodzinnych, mieszkaniach, jak i w biurach czy lokalach usługowych. Zapewniamy dobór odpowiednich urządzeń, estetyczne wykonanie i pełne wsparcie posprzedażowe. Projektujemy i montujemy nowoczesne systemy wentylacji mechanicznej, które zapewniają prawidłową cyrkulację powietrza i eliminują wilgoć. Realizujemy montaż nowoczesnych pomp ciepła – ekologicznych i bezobsługowych źródeł ciepła dla domów i firm. Pomagamy dobrać odpowiedni system grzewczy, a także świadczymy serwis i wsparcie posprzedażowe.   Sprawdź ofertę https://realklim.pl
    • Jesteśmy na wczasach...  
    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...