Skocz do zawartości

Utwardzenie zjazdu z drogi gminnej


Recommended Posts

Mam pytanie,może ktoś będzie mógł mi pomóc,gdyż w urzędzie gminy jak i w starostwie odsyłają mnie do kolejnych osób i nie potrafią powiedzieć konkretnie co i jak mam zrobić. Chciałabym wyłożyć kostką zjazd z drogi gminnej od asfaltu do ogrodzenia czyli szerokość bramy,furtki i tę część która jest pomiędzy nimi.Łącznie jakieś 78m2.Czy ktoś może mi powiedzieć co muszę zrobić?
Link do komentarza
Cytat

Mam pytanie,może ktoś będzie mógł mi pomóc,gdyż w urzędzie gminy jak i w starostwie odsyłają mnie do kolejnych osób i nie potrafią powiedzieć konkretnie co i jak mam zrobić. Chciałabym wyłożyć kostką zjazd z drogi gminnej od asfaltu do ogrodzenia czyli szerokość bramy,furtki i tę część która jest pomiędzy nimi.Łącznie jakieś 78m2.Czy ktoś może mi powiedzieć co muszę zrobić?



najlepiej wynająć firmę brukarską
a jeżeli już robiąc samemu
wybrać około 50 cm albo i więcej ziemi
położyć geowłókninę
dać warstwę klińca itp zagęścić
piasek wymieszany z cementem
zagęścić
położyć kostkę
Link do komentarza
Cytat

najlepiej wynająć firmę brukarską
a jeżeli już robiąc samemu
wybrać około 50 cm albo i więcej ziemi
położyć geowłókninę
dać warstwę klińca itp zagęścić
piasek wymieszany z cementem
zagęścić
położyć kostkę


icon_biggrin.gif
Coś mi się wydaje,że judyta123 ma problem natury papierkowej a nie technologicznej. Ale Twoja rada na pewno jest napisana z wyprzedzeniem bo zapewne takie pytanie by padło icon_smile.gif
Powinnaś zwrócić się do zarządcy drogi o pozwolenie wyłożenie kostką czy tym tam chcesz. Dziwi mnie fakt,że urzędnicy to takie tumany,nie wiedzą co i jak ale jak ktoś za przeproszeniem piernie to zaraz wiedzą jak przyłożyć i dołożyć człowiekowi.
Link do komentarza
1. Jak jest zatwierdzony projekt zjazdu, to w nim powinno być napisane jaka nawierzchnia.
2. Jak nie ma projektu zjazdu, trzeba go wykonać.
3. Jeśli zjazd ma być na terenie własnej działki, należy zgłosić w starostwie zamiar wykonania takich prac.
4. Jeśli zjazd nie jest tylko na własnym terenie, należy uzyskać zgodę właściciela na dysponowanie nieruchomością na cele budowlane i tez zgłosic.
5. Nie wszystkie „utwardzenia” musza być (są) zjazdem – jeśli działka budowlana, zgłoszenie utwardzenia terenu.
Link do komentarza
Cytat

1. Jak jest zatwierdzony projekt zjazdu, to w nim powinno być napisane jaka nawierzchnia.
2. Jak nie ma projektu zjazdu, trzeba go wykonać.
3. Jeśli zjazd ma być na terenie własnej działki, należy zgłosić w starostwie zamiar wykonania takich prac.
4. Jeśli zjazd nie jest tylko na własnym terenie, należy uzyskać zgodę właściciela na dysponowanie nieruchomością na cele budowlane i tez zgłosic.
5. Nie wszystkie „utwardzenia” musza być (są) zjazdem – jeśli działka budowlana, zgłoszenie utwardzenia terenu.


Mam podpisane przez Wójta przed rozpoczęciem budowy domu takiej treści:
Wójt zezwala na lokalizację na czas nieokreślony zjazdu z drogi gminnej zgodnie z przedłożoną mapą sytuacyjną działki na następujących warunkach:
1,Zjazd powinien mieć szer.nie mniejszą niż 4,5m w tym jezdnię o szerokości nie mniejszej niż 3,0 i nie większej niż szer.jezdni na drodze.
2,Nawierzchnię co najmniej twardą w granicach pasa drogowego.
3,Przecięcie krawędzi nawierzchni zjazdu i drogi wyokrąglone łukiem kołowym o promieniu nie mniejszym niż 3 m,lub skosem 1:1.
4,Pochylenie podłużne zjazdu w obrębie korony drogi dostosowane do jej ukształtowania.
5,Pochylenie podłużne nie większe niż 5%.
6,Przed rozpoczęciem robót budowlanych inwestor zobowiązany jest do uzyskania pozwolenia na budowę,przy czym przed zatwierdzeniem projektu budowlanego dokonać uzgodnienia z zarządcą drogi projektu budowlanego zjazdu.
7,Zgoda zarządcy drogi wyrażona w niniejszej decyzji nie jest równoznaczna z zezwoleniem na prowadzenie robót w pasie drogowym,o które inwestor powinien wystąpić do zarządcy drogi.



Z mojego rozumowania wnioskuję iż potrzebne mi jest tylko! zezwolenie od zarządcy drogi na prowadzenie robót w pasie drogowym .Nie jestem pewna czy dobrze rozumiem urzędowe zapisy.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...