Skocz do zawartości

poddasze użytkowe


Recommended Posts

Napisano
Witam
Mam zamiar wykorzystać przestrzeń na poddaszu i zrobić na użytkowe, jednak (dom w budowie) w projekcie nie ma poddasza- czy mogę bez późniejszych problemów mogę pokusić się o taką zmianę względem projektu (na zewnątrz zmiany tylko takioe że budynek wyższy o 25cm i okna dachowe, wewnątrz wiadomo-tam gdzie miał być otwór na wyłaz na strych będzie klatka schodowa- schowy ażurowe drewniane- powiększenie tego otwou, a na samym, poddaszu sćianki z płyt g-k- bez obciążenia stropu i inst. grzewcza i elektryczna)
Proszę o porady, jak to rozwiązać? i co mogę?
Napisano
Znaczne zmiany w projekcie budynku (a takie tu zachodzą) należy traktować jako istotne odstępstwo od zatwierdzonego projektu. Lepiej więc wcześniej złożyć wniosek o zatwierdzenie projektu zastępczego opracowanego przez uprawnionego architekta. Jeśli projekt był tzw. projektem powtarzalnym ( z katalogu) trzeba również uzyskać zgodę jego autora na dokonanie zmian, gdyż adaptacja bez takiego zezwolenia przez innego architekta będzie naruszeniem praw autorskich.
Napisano
Wyręczę redakcję: otóż

Odbiór budynku

Do użytkowania budynku można przystąpić po zawiadomieniu organu udzielającego pozwolenie na budowę. Organ ten ma 14 dni na zgłoszenie sprzeciwu w formie decyzji. Do zawiadomienia o zakończeniu budowy należy dołączyć :

- oryginał dziennika budowy,

- oświadczenie kierownika budowy o :

- zgodności wykonania obiektu budowlanego z projektem i warunkami pozwolenia na budowę, przepisami i obowiązującymi Polskimi Normami,

- doprowadzeniu do należytego stanu i porządku terenu budowy, a także - w razie korzystania - ulicy, sąsiedniej nieruchomości, budynku lub lokalu,

- oświadczenie o właściwym zagospodarowaniu terenów przyległych, jeżeli eksploatacja wybudowanego obiektu jest uzależniona od ich odpowiedniego zagospodarowania,

- protokoły badań i sprawdzeń,

- inwentaryzację geodezyjną powykonawczą.

W przypadku zmian nie odstępujących w sposób istotny od zatwierdzonego projektu lub warunków pozwolenia na budowę do zawiadomienia należy dołączyć kopie rysunków z naniesionymi zmianami. Oświadczenie kierownika budowy powinno być wówczas potwierdzone przez projektanta i inspektora nadzoru inwestorskiego jeżeli został ustanowiony.

W przypadku jeżeli na inwestora nałożono obowiązek uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu (np. w pozwoleniu na budowę) jest on zobligowany do powiadomienia ponadto: Inspekcji Ochrony Środowiska, Inspekcji Sanitarnej, Państwowej Inspekcji Pracy, Państwowej Straży Pożarnej. Organy te mają 14 dni od chwili otrzymania zawiadomienia na zgłoszenie sprzeciwu lub uwag.

W przypadku obiektu wybudowanego bez wymaganego pozwolenia na budowę, od wybudowania którego upłynęło 5 lat a jego istnienie nie narusza przepisów o zagospodarowaniu przestrzennym na właścicielu ciąży obowiązek uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego. Inwestor jest obowiązany w takiej sytuacji dołączyć do wniosku inwentaryzację powykonawczą i ekspertyzę techniczną potwierdzającą przydatność obiektu do użytkowania. Inwentaryzacja powinna być sporządzona przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane bądź rzeczoznawcę budowlanego. Brak któregoś z tych dokumentów i nieuzupełnienie wniosku w terminie określonym przez organ administracji architektoniczno - budowlanej skutkuje wydaniem nakazu rozbiórki.

A koszt zależy od architekta icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W filmie zobaczysz łatwy sposób na montaż szpilek pod murłatę. W naszym przypadku są to kotwy M16 400 mm, montowane co 90 cm dookoła całego 63 metrowego wieńca. Kończymy tym etap całego zbrojenia stropu i czekamy na odbiór prac przez kierownika. Czy wszystko zrobiliśmy poprawnie? :)  
    • Podjechałem i cyknalem lepsze foto:)    
    • Dopiero teraz doczytałem Ps. pod zdjęciem... Tu nie potrzeba nic kleić czy spawać - powinien po prostu wymienić ten zaworek na nowy...   To jest - jak przypuszczam - zaworek odcinający na wylocie z grzejnika...  
    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...