Skocz do zawartości

Płytki elewacyjne na OSB..Garaz z zewnątrz ! Jak kleić?


Recommended Posts

Napisano
Witam,
Postawiłem sobie garaż drewniana konstrukcja, ściany obiłem OSB 18 mm. Płyty usztywniłem profilami w odstępach 40x40 cm.
Na przedniej ścianie gdzie będę drzwi segmentowe chciałbym na całą ścianę przykleić płytki elewacyjne.

W jaki sposób najlepiej przykleić takie płytki?
- Płyty OSB są bardzo dokładnie przykręcone - nie uginają się
- Czy mogę zastosować klej elastyczny np. CM17?
- Czytałem, że nie powinien być klej cementowy a CM17 do takich chyba należy, prawda?
- Na pewno na płytę dam grunt, czy może być Ceresit CN94 czy coś innego?
- Siatka jest konieczna? Będzie lepszym zabezpieczeniem?
- Czy na grunt dać jeszcze coś przeciw wilgoci? W końcu to jest ściana za zewnątrz?

Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi, odpowiedzi na moje pytanie powyżej,głównie jeśli chodzi o klej, który będzie najlepszy i czy klej cementowy (nawet elastyczny nadaje się do tego typu prac?
Co Państwo sądzą o kleju "Soudal 24A" biorę go również pod uwagę

Z góry dziękuję

Napisano
Ściana jest 350 cm na 250 cm wysokość.. Po bokach są właściwie tylko filary do których przymocowane jest osb i nad drzwiami pasek jakies 50 cm..

To musi być pewne wykonanie, nie chciałbym aby płytki zaczeły odpadać..Wiekszosc ludzi opisuje przykład montazu płytek na podłodze z osb w mieszkaniu..U mnie jest inaczej dlatego pytam tutaj
Napisano
Już to z X razy pisalem nic to nie da żadne cmy i tp niestety przerobiłem to i wytzrymuje do 1 zimy potem wszystko pieknie odpada ponieważ kurczliwośc drewna czy OSB jest inna niż materialow mineralnych Ja mam klejony gres na balkonie na podłozu OSB własnie na SIKABOND-T drogie to jest jak cholera ale skuteczne aczkolwiek koszmarnie sie kładzie polozylem 8 lat temu jest ok na 8 m2 balkon wyszło mi 1500 zl 8 lat temu o ile pamietam
Napisano
Różne są opinie..
Jak już pisałem, większość ludzi opisuję przykład podłogi, gdzie płyta bardzo pracuje..
Klej Sika jest bardzo drogi i raczej nie wchodzi w grę chyba, że to jedyne rozwiązanie..Nie mam tych metrów dużo więc to jest jakiś pozytyw ale wydanie za wiaderko kleju 450 zł nie uśmiecha mi się :(
Napisano
Warto masz to na 100% ze nie odpandnie ja nie narzekam a tak dolicz poprawki to wyjdzie jedna hwała
Napisano
Potwierdzam , byłem na tym balkonie , macałem toto i jeśli przyszłoby mi kiedyś wybierać - myślę , że zrobiłbym jak gaweł .
Napisano
Cytat

Potwierdzam , byłem na tym balkonie , macałem toto i jeśli przyszłoby mi kiedyś wybierać - myślę , że zrobiłbym jak gaweł .


Dziękuje Grześ ja sie zastanawiam jakbym go chciał zlikwidować jak ja to zrobie chyba diaksem do asfaltu
Napisano
Podepnę się pod temat -

podobnie jak kolega zrobilem sciany garażowe z płyty osb plus wzmocniona od wewnatrz konstrukcja tak ze płyta sei nie ugina. Zamierzam na to położyć tynk tak aby garaz wygladał jak reszta domu - czy ktoś to już przetrenował? Muślałem o położeniu siatki a potem tynku strukrturapnego i pomalowaniu zgodnie z kolorem budynku

jakieś pomocne sugestie dotyczace pomysłu lub uzycia materiałów ?
Napisano
Ja mam cały dom drewniany i otynkowany na styropianie nic sie nie dzieje polecam
Napisano
Cytat

Ja mam cały dom drewniany i otynkowany na styropianie nic sie nie dzieje polecam




no tak ale nie masz chyba domu z płyt OSB ??
Napisano
Cytat

Klej Sika jest bardzo drogi i raczej nie wchodzi w grę chyba, że to jedyne rozwiązanie..Nie mam tych metrów dużo więc to jest jakiś pozytyw ale wydanie za wiaderko kleju 450 zł nie uśmiecha mi się :(


Najpierw fundujesz sobie jedno z najdroższych rozwiązań, a potem narzekasz. Zastanawiać się trzeba przed, a nie po.
Kleje poliuretanowe są drogie. Keralastic T Mapei kosztuje 230 zł / 10 kg. Wystarcza na 2-3 m2
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
ja polecam silikon, jak dla mnie jest idealny do płyt elewacyjnych typu OSB, doradzono mi go aby przytwierdzić swój system elewacyjny ma już z rok i wspaniale się trzyma
Napisano
Cytat

no tak ale nie masz chyba domu z płyt OSB ??


Owszem tak
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Preparat gruntujący i klej wysoce elastyczny powinno wystarczyć. Klej na grzebień, posmarować dwie strony i to zda egzamin. Oczywiście sikabond t8 wygrywa ale jeśli budynek ma odpowiednią sztywność to wystarczy tak jak planowałeś.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Myślę, że nie odstaje. Podłoga się nie ugina, leży sztywno na całej powierzchni. W płytach jest opcja prowadzenia rury prostopadle w miejscu łuków, a łuki są dwa, tak aby moża było zrobić jednocześnie nawrót i poprowadzić rurkę w poprzek, albo zrobić tylko nawrót. W tych miejscach folia aluminiowa nie otula tak fajnie rurki jak w pozostałych.   Na zdjęciu widać czerwony kolor między łukiem a tą prostopadłą rurką i fioletowy chłodniejszy "trójkąt" między łukami. A ta prostopadła rurka leci praktycznie przy samej ścianie. Nawet w wariantach z aluminiowymi promiennikami - nie widziałem aby były dostępne w wersji na łuki, tylko proste odcinki. Swoją drogą, cały czas zastanawiam się czy i jak zmieniły by się temperatury gdybym dołożył takie promienniki.   Jednak na ten moment najgorzej, że obecnie podłoga ma 23-24*C max a panele w dotyku są poprostu chłodne. Może nie zimne, ale jednak chłodne, a bez paneli podłoga mimo sporej róznicy temperatur była jednak ciepła i przyjemna w dotyku. Mam wrażenie że zamiast ogrzewania podłogowego wyszedł tylko taki bajer, który sprawia że podłoga nie jest całkowicie zimna, tylko letnia. A wykonana została w zasadzie w takim samym standardzie jak na poniższym filmie (polecam od 2:30), tylko zamiast płyt Fermacell 12.5mm, został położony 20mm sklejony i skręcony na zakładkę (EE20).   Nie wiem co jest nie tak, ale jak dla mnie to troche śmieszne, że podłogówka, która w teorii ma dawać większy komfort termiczny przy niższej temperaturze zasilania, polecana do ogrzewania niskotemperaturowego jak pompy ciepła nie jest w stanie zagrzać tego pokoju, a robi to grzejnik Purmo C22 o długości 100cm.
    • Chodzi o to, że jastrych odstaje od ekranu z folii aluminiowej, tam przy ścianie, on musi do niej dotykać.  Widać rurkę, ale ciepło nie rozlewa się na ekran, nie widać przesyłu tak jak w środkowej części zdjęcia.   Przy ścianie pomiędzy ekranem a tą rurką jest większa Δ𝑇.
    • W lewym górnym rogu jest styk podłogi i ściany. Zdjęcie wykonane jeszcze przed położeniem podkładu i paneli. Widać rórkę idącą wzdłóż ściany, prostopadle do całości podłogówki.   Po położeniu całej podłogi, temperatury jak na drugim zdjęciu, czyli ok 3*C niższe niż na samym jastrychu. Niestety kamerkę musiałem oddać zanim podłoga została wykończona, ale porównywałem z pirometrem i różnice między pirometrem a kamerką termowizyjną wynosiły +/-0.5*C. Także mam tylko 1 zdjęcie pojedynczego panela leżącego na podkładzie, gdzie sam podkład był zwinięty w rolkę więc nieco odstaje miejscami od jastrychu - co widać na zdjęciu w postaci niższej temperatury podkładu. Ale po położeniu całej podłogi efekt jest taki sam na całej podłodze.
    • U góry w lewym rogu, to styk ze ścianą zewnętrzną? Gdzie podziała się folia, czy tam jest pustka, słabo ekran przylega do jastrychu? 
    • Jeżeli jest tam papa w ścianie to masa KMB też może być.   Mas KMB nie można kleić na mokro, przed nałożeniem wymagają czystego i suchego podłoża, dla ATK 812 nie ma to znaczenia.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...