Skocz do zawartości

Tynk zewnetrzny


Recommended Posts

POMOCY....bo nie wiem co robic dalej.
Budujemy dom w Hiszpanii ,jestesmy na etapie wykanczania (nigdy bym sie nie zdecydowala na budowe tutaj domu wiedzac jakich maja fachowcow)Co nowa robota to nowy problem.
Dom wybudowalismy z styropianu ,wsrodku beton, wewnatrz wykonczony plytami k-g .Na zewnatrz tynk...i tu pojawil sie problem.Firma jako chyba jedyna w naszym miasteczku zajmujaca sie docieplaniem budynkow polozyla klej z siatka i jakis tynk mineralny szlachetny ( silikatowe czy silikonowe to produkt nie znany w Hiszpanii) po juz paru dniach tynk popekal i ma bardzo duzo cienkich rys. Po mojej interwencji przyjechal szef firmy i stwierdzil ze z jego strony wszystko zrobili jak trzeba i on nie rozumie dlaczego popekalo.Widocznie te klocki styropianowe (neopor) jakos inne sa jak normalny styropian.Zasugerowl ze polozy jakis cienki tynk akrylowy 2 warstwy po 3 minimetry(na jednej scianie) ,odczeka dwa tygodnie i jak bedzie dobrze to zrobi tak caly dom.Jak sie go zapytalam jaki dal klej to powiedzial ze dobry a byl to tylko klej cementowy z dolewaniem flexyfikatora F-300.
Nie wiem co robic ? Powiedzial ze jak bede chciala skuc ten popekany to uszkodze caly styropian.
czy nowy tynk na ten popekany cos da?
Prosze pomozcie....
Link do komentarza
Trudno ocenić prawidłowość zastosowania materiałów funkcjonujących na rynku hiszpańskim, a decydujące o ich własnościach są instrukcje z reguły umieszczone na opakowaniu.

W systemach ocieplenia stosowane są specjalne kleje do wtapiania siatki zawierające podobne składniki jak kleje do płytek ceramicznych a nie tylko plastyfikatory. Pęknięcia na tynku mogą być spowodowane nadmiernym skurczem kleju podczas wysychania natomiast
decydująca o zakresie ewentualnych prac naprawczych będzie przyczepność kleju do styropianu.

Jeśli przy próbie oderwania siatka odchodzi razem z warstewką styropianu, to można przyjąć, że nałożenie nowej warstwy tynku zlikwiduje problem.

Jeśli jednak klej słabo trzyma się podłoża to są dwie możliwości - zerwanie całej warstwy gdy łatwo odchodzi od podłoża lub przy w miarę dobrej przyczepności wykonanie dodatkowego połączenia mechanicznego ( kołki 6 - 8 szt/m2 przechodzące przez siatkę zbrojącą) naciągniecie nowej warstwy odpowiedniego kleju, gruntowanie i tynk ozdobny.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry,   Chciałbym zapytać o opinię odnośnie wyburzenia ściany działowej. Chodzi o ścianę która znajduje się na pierwszym piętrze domu jednorodzinnego. Parter oraz pierwsze piętro postawione na początku lat 60' obiegłego wieku, drugie piętro dobudowane z dachem 30 lat temu. W piwnicy pod tą ścianą nic się nie znajduje (strop w piwnicy jest równy), żadnej ściany tam nie ma. Na pierwszym piętrze jest ściana 12 cm (na planie błędnie oznaczona jako 30), ale była mierzona raz jeszcze i po skuciu tynku jest 12 cm i to jest ta feralna ściana o którą się tutaj rozchodzi. Na niebiesko zaznaczyłem ściany nosne, dłuższa 30cm i krótsza 45 cm. Na przecięciu tej ściany do zburzenia i ściany nośnej będzie wstawiana belka konstrukcyjna jeśli będzie możliwe wyburzenie tej przylegającej ściany. Dodatkowe informacje odnośnie tego piętra: wcześniej była tam podłoga na legarach zasypana pomiędzy legarami gruzem, wszystko zostało wywalone do posadzki, odzyskane 12cm wysokości i odelżone o dobre kilka/kilkanaście ton, zajęło to 1,5 konternera 10m^3. Posadzka/wylewka 120cm w "górę" (patrząc na rzut piętra ) od tej ściany do wyburzenia ma równoległe pęknięcie w tym pomieszeniu od ściany zewnętrznej do nośnej. Na drugim piętrze znajduję się ściana 12 cm+tynk, ale jest ona przesunięta o 10-15 centymetrów w "górę" patrząc na plan.  Stropy są wykonane z ackermanów. Zbrojenie/strop ułożone jest równolegle do tej ściany, która bym chciał wyburzyć, czyli prostopadle na tej dłuższej ścianie nośnej. Poniżej rzutów pięter wrzucam zdjęcia odkrywek tynku przy samym stropie na tym pierwszym piętrze. Odkrywi wykonane przy ścianie nośnej. Zrobiłem też odkrywki na środku tej ściany do wyburzenia i wygląda tam to bardzo podobnie, ale zdjęcia wrzucę później gdyż nie mam ich przy sobie. Chciałbym zaciągnąc kilku opinii i dowiedzieć się więcej o możliwości wyburzenia bądź niemożności wyburzenia tej feralnej ścinay.  Uprzedając komentarze, tak wiem, że pomieszenie będzie prostokątem, ale dom będzie rozbudowany o drugie i to pomieszenie już jest rozplanowe sensownie pod zagospodarowanie go.  Z góry dziękuje za wszelkie informację i udzielanie się w wątku.  
    • Witam. Moje pytanie dotyczy oznaczenia w MPZP w postaci „66MNR” (chodzi o działkę w miejscowości Wilkowiecko, gm. Opatów, pow. Kłobucki, woj. Śląskie, ul Polna). Co te oznaczenie… oznacza? Czy na takiej działce można budować dom, tak jak na działce budowlanej?    Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i Państwa pomoc.  
    • Pralka od góry, wiem. Sam mam taką. Ale reszta nie od góry.   Ale tak właściwie, to nie było do Ciebie. Bo po co Ci teraz "na pralkę"? Jest przydatna jak dzieci są w domu, bo tylko łazienka ma drzwi z zamkiem...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...