Skocz do zawartości

Ocieplenie podłogi w mieszkaniu na parterze.


Recommended Posts

Witam wszystkich, jestem nowym forumowiczem, jako, że zaczynam remont mieszkania zarejestrowałem się na Waszym forum, mam nadzieję, że wymienimy parę doświadczeń.

Piszę oczywiście z dylematem (pewnie jak większość).

Posiadam mieszkanie w nieocieplonym bloku, znajduje się ono na parterze, a pod spodem jest piwnica nieogrzewana.
W zimę w tym mieszkaniu strasznie zimno jest w stopy, poprzedni lokatorzy mieli tam w dwóch pokojach 9 wykładzin dywanowych i dywanów!
Jako, że robię generalny remont chcę ocieplić tę podłogę, tym bardziej, że jest teraz ogrzewanie z ciepłowni gdzie niestety... słabo grzeją.
Zatem:

1. Czym można ocieplić podłogę w takim mieszkaniu. Mieszkanie ma 2,75m wys. 54m2 ma całe mieszkanie, w tym jedno (lub dwa) pomieszczenia będą płytkowane (łazienka + kuchnia), reszta będzie pokryta panelami. Myślałem nad następującymi rozwiązaniami:

Ecotherm Baseline XR (lambda 0,023) koszt 40mm 2079, 50mm 2300zł

Ocieplenie wełną 50mm 1696zł (wełna, legary, OSB) (lambda 0,030)

Ocieplenie styropianem 50mm 1631zł (styropian, OSB) (lambda 0,037)

Ocieplenie styrodurem (XPS) 1242zł (lambda 0,032)

Z logicznych przyczyn pierwsze i ostatnie rozwiązanie jest najrozsądniejsze. Pierwsze rozwiązanie jest relatywnie skuteczne bardzo, ostatnie interesujące cenowo.

Teraz pytanie, czy Ecotherm Baseline XR lub styrodur nada się bezpośrednio pod panele i płytki? Czy trzeba będzie jeszcze coś dodatkowo pod panele dać?
Drugie pytanie, czy grubość 40mm w przypadku Ecotherm lub 50mm w przypadku XPS będzie wystarczające? Czy wyeliminuje ten bardzo uporczywy ziąb w stopy?

Ocieplanie sufitów piwnic niestety nie wchodzi w rachubę.

Bardzo mi zależy na odpowiedziach, z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam
Link do komentarza
Ocieplić zawsze można pytanie ile masz miejsca na to ocieplenie? Zerwałeś już te wykładziny? Pewnie będzie trzeba wyrównać podłogę i dopiero coś na nią kłaść. Cokolwiek wybierzesz radzę ci zainwestować w ogrzewanie podłogowe. W całym mieszkaniu będziesz miał ciepłą podłogę (nie tylko tam gdzie płytki) pamiętaj żeby kupić odpowiednie panele drewniane bo nie każde się nadają.
Link do komentarza
Napisano (edytowany)
  Cytat

Ocieplić zawsze można pytanie ile masz miejsca na to ocieplenie? Zerwałeś już te wykładziny? Pewnie będzie trzeba wyrównać podłogę i dopiero coś na nią kłaść. Cokolwiek wybierzesz radzę ci zainwestować w ogrzewanie podłogowe. W całym mieszkaniu będziesz miał ciepłą podłogę (nie tylko tam gdzie płytki) pamiętaj żeby kupić odpowiednie panele drewniane bo nie każde się nadają.

Rozwiń  

Miejsca mam sporo, 10cm.
Podłogówka nie wchodzi w rachubę niestety, ciepłownia nie zezwoli, a elektryczne będzie zbyt kosztowne dla mnie.
Podłogę trzeba wyrównać tylko w jednym miejscu gdzie wykułem piec kaflowy stary, z tym się poradzę, reszta jest prosta.
Pytanie zasadnicze czy 40mm Ecotherma czy 50mm XPSa rozwiąże sprawę i czy można to dać bezpośrednio pod panele?
Edytowano przez Stachoo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Paneli nie mozna kłaść bezpośrednio na ociepleniu - z czasem "pracująca" podłoga spowoduje odkształcenia podłoża i w konsekwencji uszkodzenie złączy między panelami.
Właściwy układ warstw to:
- płyty izolacyjne;
- podłogowe płyty gipsowo-włóknowe gr. 2,5 cm łaczone na zakład lub dwuwarstwowo;
- folia paroizolacyjna;
- podkład pod panele;

Na marginesie - płyty poliuretanowe z czasem zmniejszają swoją izolacyjność na skutek dyfuzji powietrza w strukturę materiału wypełnionego w procesie produkcyjnym dwutlenkiem węgla. W efekcie po m.w. 0,5 roku mają taką samą
przewodność cieplną jak polistyren ekstrudowany XPS.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...