Skocz do zawartości

fundamenty


Recommended Posts

Gość gawel
Cytat

witam Wszystkich.
razem z mężem w tym roku chcemy zrobić fundamenty. jestem ciekawa ile kosztowały Was fundamenty.
tzn. koszt materiałów + robocizna.
z góry dziękuje i pozdrwaiam
Jolka


Bardzo ogólne pytanie i odpowiem szczerze ale ogólnie 8 tys brutto za całość (w maju 2003 roku)
Link do komentarza
Witam,

Podpinam się pod temat (nie chcę zaśmiecać forum nowymi tematami).
Czy ktoś budował dom DOMO 10b z domoformy? Ile kosztowały fundamenty? A może ktoś tak jak ja budował ten dom w górach i musiał wylać porządną płytę (ze zbrojeniem)?
Z góry dziękuję za pomoc!
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
Witajcie,
My budujemy obecnie "Dom przy Cyprysowej 6". Powierzchnia zabudowy 150 m2. Dotychczasowe koszty (nie licząc projektu, geodety, przyłączy) to ok. 35 tys. zł. Dojdzie jeszcze do tego jakieś 5 tys. na zasypanie fundamentów kruszywem.
Niektóre koszty:
- robocizna 4 tys. zł (izolacje fundamentów i ocieplenie robiłem sam więc zaoszczędziłem tysiąc)
- beton 13,8 tys. zł
- deski, kantówki 4,8 tys.
- styropian do fundamentów, lepiki ok. 4 tys.
Wraz ze znajomym rozprowadziliśmy kanalizację więc na tym też parę stówek do przodu. Generalnie dużo prac (nie wymagających wiedzy fachowej) wykonuję sam lub z pomocą rodziny/znajomych, dzięki czemu odpadają koszty robocizny, które zainkasowałby przysłowiowy "Pan Józek".
Jest szansa, że wszystko związane z fundamentami (doliczając projekt, geodetę, przyłącza) zamknie się w kwocie 55-57 tys. zł icon_eek.gif
Dlatego też między bajki zaczynam wkładać opowieści ludzi, którzy twierdzą, że dom o podobnej bryle i wielkości zbudowali i wykończyli mieszcząc się w 250 tys. icon_lol.gif
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...