Skocz do zawartości

Styropian 30mm na podłogę pod wylewkę. Czy ma to sens ?


Recommended Posts

Napisano
Witam.

Jestem w trakcie remontu starego garażu który będzie mi służył za warsztat. Chciałbym w nim położyć gres. Niestety podłoga jest spękana i pozapadana pewnie przez mróz. Mam zamiar zrobić drenaż opaskowy, żeby zapobiec pękaniu na następną zimę, skuć górną warstwę i zostawić sam chudziak. Następnie chcę dać folię, styropian 30mm i dopiero na to ok 4cm wylewki. Być może to trochę mało, ale samo pomieszczenie jest trochę niskie (215cm) dlatego nie chcę zbyt dużo tracić na grubszej wylewce, tym bardziej, że raczej podłoga nie będzie przenosiła dużych obciążeń.

Czy ma sens stosowanie tak cienkiego styropianu ? Chcę zaznaczyć, że styropian nie ma być izolacją termiczną od gruntu (rola drugoplanowa) a raczej ma przejmować część odkształceń które mogłyby wystąpić następnej zimy w i tak już mocno sfatygowanej dolnej warstwie wylewki czyli chudziaku.

Co o tym myślicie? Ma to sens? Czy może wylać grubszą warstwę betonu i odpuścić sobie ten styropian?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.
Napisano
Cytat

Witam.

Jestem w trakcie remontu starego garażu który będzie mi służył za warsztat. Chciałbym w nim położyć gres. Niestety podłoga jest spękana i pozapadana pewnie przez mróz. Mam zamiar zrobić drenaż opaskowy, żeby zapobiec pękaniu na następną zimę, skuć górną warstwę i zostawić sam chudziak. Następnie chcę dać folię, styropian 30mm i dopiero na to ok 4cm wylewki. Być może to trochę mało, ale samo pomieszczenie jest trochę niskie (215cm) dlatego nie chcę zbyt dużo tracić na grubszej wylewce, tym bardziej, że raczej podłoga nie będzie przenosiła dużych obciążeń.

Czy ma sens stosowanie tak cienkiego styropianu ? Chcę zaznaczyć, że styropian nie ma być izolacją termiczną od gruntu (rola drugoplanowa) a raczej ma przejmować część odkształceń które mogłyby wystąpić następnej zimy w i tak już mocno sfatygowanej dolnej warstwie wylewki czyli chudziaku.

Co o tym myślicie? Ma to sens? Czy może wylać grubszą warstwę betonu i odpuścić sobie ten styropian?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi.



W warsztacie cieplejsza posadzka była by lepsza jeżeli będzie się pracować przynajmniej 8 godzin dziennie.


Styropian poziomo nie pomorze w wysadzani gruntu pod posadzką chyba że warsztat będzie nieogrzewany.

Napisano
Styropian 30mm na podłogę pod wylewkę. Czy ma to sens ? Odp ---> Nie
Napisano (edytowany)
Rozumiem. A doradźcie Koledzy w takim razie w jaki sposób zrobić tą wylewkę. Nie chcę skuwać tego chudziaka, bo lał go mój dziadek, i ma to z pół metra grubości, i kilka ton gruzu w środku. Myślę, że jak zrobię drenaż to grunt pod podłogą nie będzie podsiąkał i po jakimś czasie podłoże się ustabilizuje. Warsztat istotnie będzie ogrzewany. Czy jeśli wyleję 6cm bez styropianu litego betonu, to muszę się obawiać, że na zimę podłoga znowu się zdeformuje i płytki gresowe poodpadają i popękają ? Czy może jest jakiś sposób na uelastycznienie tego ? Bo np. wiem, że do płytek są specjalne elastyczne kleje. Edytowano przez MateuszU (zobacz historię edycji)
Napisano
skoro podłoga jest spękana i pozapadana to raczej nie mróz to zrobił, bo mróz wysadza i takie wysadziny zazwyczaj pozostają wybulone, nie zapadnięte
podejrzewam, że prędzej ten gruz się zagęszcza bądź lasuje i to wszystko siada

a jeżeli boisz się, że to mróz, to te 30mm nic nie da, a zapewne i więcej też nie,
zapobieżenie zamarzaniu to izolacja pionowa po zewnętrzym lub wewnętrznym obrysie ścian garażu na głebokość ok 0,5-1m, wtedy "grunt" w garażu nie przemarznie i nie wybuli się, kładzenie izolacji tylko w posadzkę mija się z celem
Napisano (edytowany)
Cytat

Rozumiem. A doradźcie Koledzy w takim razie w jaki sposób zrobić tą wylewkę. Nie chcę skuwać tego chudziaka, bo lał go mój dziadek, i ma to z pół metra grubości, i kilka ton gruzu w środku. Myślę, że jak zrobię drenaż to grunt pod podłogą nie będzie podsiąkał i po jakimś czasie podłoże się ustabilizuje. Warsztat istotnie będzie ogrzewany. Czy jeśli wyleję 6cm bez styropianu litego betonu, to muszę się obawiać, że na zimę podłoga znowu się zdeformuje i płytki gresowe poodpadają i popękają ? Czy może jest jakiś sposób na uelastycznienie tego ? Bo np. wiem, że do płytek są specjalne elastyczne kleje.


Nie da się ustabilizować tego podłoża.

Ciepła posadzka:

trzeba usnąć wszystko wyrównać piaskiem na to: chudziak ,folia ,twardy styropian 10cm,folia,wylewka betonowa 10cm zbrojona siatką lub mikrozbrojeniem zawibrowana łatą wibracyjną .

Zimna posadzka: skuć powierzchownie nierówności położyć polbruk na suchym betonie zagęścić,w razie osiadania można wyjąć takie miejsce i podsypać betonu ułożyć ponownie. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Wszystko jasne. Generalnie nie jest dobrze. Zrobię w takim razie ten drenaż, położę izolację pionową od zewnątrz, i zrobię zwykłą wylewkę bez styropianu. I zobaczymy za rok co z tego wyjdzie.

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam wszystkich icon_smile.gif A jeśli ktoś ma coś do dodania to chętnie poczytam icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...