Skocz do zawartości

Przewiązanie muru w narożniku


Recommended Posts

Witam Forumowiczów icon_smile.gif
Czy możecie podpowiedzić jakie przewiązaniu muru grubości 18cm (dł. 25cm, wys. 22cm, silikaty) w narożniku będzie najlepsze? Producenci (Grupa Silikaty, SilPro) zalecają docinkę 9cm na skraju, ale tym sposobem w dalszej części spoiny mijają się nie w połowie (choć normowo, >0,4h), na rys. niżej (1). Na fotkach z budów widzę zwykle "jadą" całymi bloczkami, co daje mijanie spoin o tylko 7cm (2). Myślę czy nie zrobić inaczej (3,4,5?), pocięcie przyjmijmy żaden problem na dużej pile, chciałbym mieć to możliwie dobrze wymurowane. Na żółto bloczki docinane (skrajny docinany bloczek chyba zalecają kleić pionową spoine, ogólnie zaprawa cienkowarstwowa, P+W), na czerwono spoina pionowa.
Jak uważacie...?

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Cytat

Zostawiłbym albo zalecenia producenta, albo "popularne". Pozostałe rozwiązania wyglądają już na doktoraty ;)
Trzeci ma małą zakładkę, czwarty raczej zbyt małą, piąty za dużo docinek (marnotrawstwo materiału)


(3) ma pierwszą zakładkę 7cm, taką jak "popularne" (2), z tą różnicą że dalej wypada mijanie spoin w pół bloczka (no i trzeba przyciąć, ale to jak pisałem nie problem, tarczy mam jeszcze aż nadto a idzie to szybko). W (4) właśnie nie mam pewności czy ta docinka 5,5cm nie będzie za licha. Sam skłaniam się do (1) albo (5), ale ja nie inż. budownictwa i ciekaw byłbym opinii może bardziej ode mnie "oblatanych" w tych tam konstrukcyjnych zagadnieniach... (Wiem że to może dzielenie włosa na czworo ale chyba już tak mam icon_neutral.gif ). pozdrawiam
Link do komentarza
Jak sam wcześniej zauważyłeś nie pojawił się jeszcze w tym wątku żaden inżynier budownictwa ;)
Rozwiązanie proponowane przez producenta jest efektem pracy właśnie takich inżynierów, których próbujesz przywołać. Producent zapewnia Ci gwarancję na użyte bloczki pod rygorem stosowania zalecanych materiałów i rygorów technologicznych. Po co "ulepszać" coś, co zostało zaproponowane jako optymalne?
Jeżeli się upierasz, to proponowałbym zwrócić się bezpośrednio do producenta i założę się, że nie pozostawi Cię bez odpowiedzi icon_smile.gif
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...