Skocz do zawartości

Geberit - płyta kartongipsowa


dazon

Recommended Posts

Witam,
Chciałbym zamontować geberit w łazience. Posiadam stelaż montowany na 2 śruby do podłogi (12stki) oraz 2 do ściany (12). Ścianka to karton-gips (zielony).
Czy do zamontowania takiego stelaża wystarczy wwiercić się w kartongips i zamontować go na kołkach do karton-gipsu czy rozwiązanie takie nie będzie zbyt ryzykowane? jesli zbyt ryzykowane, to jakie może być tu inne rozwiązanie?

Pozdrawiam
Dazon
Link do komentarza
Cytat

Witam,
Chciałbym zamontować geberit w łazience. Posiadam stelaż montowany na 2 śruby do podłogi (12stki) oraz 2 do ściany (12). Ścianka to karton-gips (zielony).
Czy do zamontowania takiego stelaża wystarczy wwiercić się w kartongips i zamontować go na kołkach do karton-gipsu czy rozwiązanie takie nie będzie zbyt ryzykowane? jesli zbyt ryzykowane, to jakie może być tu inne rozwiązanie?

Pozdrawiam
Dazon


Nie!
Prawidłowe montowanie stelaża :

proszę obejrzeć film


http://www.international.geberit.com/web/a...prod-inst-duo-1

Link do komentarza
Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Mam jeszcze jedno pytanie.
Zaistniała taka sytuacja iż nóżki stelaża które mocuje się do podłogi są normalnie skierowane do wewnątrz tego stelaża. Gdybym w ten właśnie sposób chciał przytwierdzić stelaż do podłoża, wówczas wwierciłbym się w rurę odpływową co jest niedopuszczalne z wiadomych przyczyn. W związku z tym zamieniłem nóżki stronami i w tej chwili wystają do zewnątrz stelaża w taki sposób, że gdybym zabudował już stelaż KG wówczas nóżki te wystawałyby poza niego.
Pytanie:
Czy wystające nóżki stelaża wraz ze śrubami można będzie przykryć spokojnie płytkami? jaką grubośc kleju sie stosuje?

Prowizoryczny wygląd tego o co mi chodzi poniżej. To co odstaje to właśnie dolne nóżki stelaża ze śrubami.
Brak obrazka
Pozdrawiam
Link do komentarza
Gość stach
Cytat

[...]
Czy wystające nóżki stelaża wraz ze śrubami można będzie przykryć spokojnie płytkami? jaką grubośc kleju sie stosuje?

[...]


Klej pod płytkami ma przeważnie grubość 3 do 6 mm zależnie od wielkości płytki, rodzaju kleju, jakości (równości) podłoża. Na to, że samym klejem uda Ci się uzyskać skrycie kątowników nóżek (pewnie 2 - 3 mm) i łbów śrub bym nie liczył. Można pomyśleć też o zeszlifowaniu paru mm z grubości płytki, ale to miejscowo osłabi płytkę. Prostrzym wyjściem będzie podkucie ok. 1 cm pod nóżką stelaża i przykręcenie takie, że łeb śruby znajdzie się na poziomie podłogi.
Link do komentarza
Cytat

Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Mam jeszcze jedno pytanie.
Zaistniała taka sytuacja iż nóżki stelaża które mocuje się do podłogi są normalnie skierowane do wewnątrz tego stelaża. Gdybym w ten właśnie sposób chciał przytwierdzić stelaż do podłoża, wówczas wwierciłbym się w rurę odpływową co jest niedopuszczalne z wiadomych przyczyn. W związku z tym zamieniłem nóżki stronami i w tej chwili wystają do zewnątrz stelaża w taki sposób, że gdybym zabudował już stelaż KG wówczas nóżki te wystawałyby poza niego.
Pytanie:
Czy wystające nóżki stelaża wraz ze śrubami można będzie przykryć spokojnie płytkami? jaką grubośc kleju sie stosuje?

Prowizoryczny wygląd tego o co mi chodzi poniżej. To co odstaje to właśnie dolne nóżki stelaża ze śrubami.
Array="" border="0" class="linked-image">
Pozdrawiam



A nie chcesz tego stelaża wpuścić w ścianę?

Nie ma czasem podłogówki w tej łazience? (rurki w posadzce). Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Klej pod płytkami ma przeważnie grubość 3 do 6 mm zależnie od wielkości płytki, rodzaju kleju, jakości (równości) podłoża. Na to, że samym klejem uda Ci się uzyskać skrycie kątowników nóżek (pewnie 2 - 3 mm) i łbów śrub bym nie liczył. Można pomyśleć też o zeszlifowaniu paru mm z grubości płytki, ale to miejscowo osłabi płytkę. Prostrzym wyjściem będzie podkucie ok. 1 cm pod nóżką stelaża i przykręcenie takie, że łeb śruby znajdzie się na poziomie podłogi.



Bardzo ciekawy pomysł. Chyba z niego wlaśnie skorzystam.
Dziękuję.

Cytat

A nie chcesz tego stelaża wpuścić w ścianę?

Nie ma czasem podłogówki w tej łazience? (rurki w posadzce).



W tym przypadku nie chce go wpuszczać w ścianę. Kibelek jest praktycznie na środku ściany która ma 2,4m długości.

Jest tam podłogowka, ale akurat nie w tym miejscu.
Link do komentarza
Witam ponownie. Zrobiłem dziś kilka fotek aby zobrazować lepiej to o czym pisałem powyżej.

1. WC
Brak obrazka
W powyższym przypadku mam taki problem że całą ścianka jest przysłonięta płytą kartongipsową, ALE po lewej za tą płytą jest od razu cegła, a po prawej pusta przestrzeń.
Jak mogę w takim przypadku wmontować tu geberita??

2. Łazienka
Brak obrazka
Brak obrazka
Brak obrazka

w tym przypadku skorzystam z porady wkucia nóżek w podłogę tak aby główki śrub były na równi z podłogą.

Może macie jakieś inne propozycje widząc już jak to wygląda na żywo ?

Pozdrawiam
D
Link do komentarza
Cytat

Witam ponownie. Zrobiłem dziś kilka fotek aby zobrazować lepiej to o czym pisałem powyżej.

1. WC

W powyższym przypadku mam taki problem że całą ścianka jest przysłonięta płytą kartongipsową, ALE po lewej za tą płytą jest od razu cegła, a po prawej pusta przestrzeń.
Jak mogę w takim przypadku wmontować tu geberita??

2. Łazienka

w tym przypadku skorzystam z porady wkucia nóżek w podłogę tak aby główki śrub były na równi z podłogą.

Może macie jakieś inne propozycje widząc już jak to wygląda na żywo ?

Pozdrawiam


Z jednej strony przykręć do ściany na kołek rozporowy (jak to suporex to na długiego grubszego wkręta do drewna ,a z drugiej wytnij kieszeń z 0,5 metra powyżej otworu w ścianie brzeszczotem od metalu wsuń w niego deskę na sam duł duł i przykręć ją do płyty g/k od zewnątrz .Do niej przykręcisz uchwyt oraz bok profila do zabudowy stelaża .To stelaż z Koła a nie z Geberita . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Z jednej strony przykręć do ściany na kołek rozporowy (jak to suporex to na długiego grubszego wkręta do drewna ,a z drugiej wytnij kieszeń z 0,5 metra powyżej otworu w ścianie brzeszczotem od metalu wsuń w niego deskę na sam duł duł i przykręć ją do płyty g/k od zewnątrz .Do niej przykręcisz uchwyt oraz bok profila do zabudowy stelaża .To stelaż z Koła a nie z Geberita .



Jeżeli dobrze rozumiem, to prawa górna strona stelaża oraz cała krawędź lewa od góry do dołu, opierałaby się na desce ustawionej w pionie i przytwierdzonej do K/G od strony wewnętrznej?
Będzie to bezpieczne? Przy tym rozwiązaniu i tak ciężar spoczywa na k/g czy nie tak?

Myślałem o tym, aby zrobić w K/G otwór (kwadrat), następnie zamocować profil wzmacniający do ściany za k/g, aby to na niej (betonowej) spoczywał ciężar a nie na samej kg.
Profil do ściany i podłogi za kg, ewentualnie też do ściany bocznej (prawej). Co sądzicie ?
Tak wiem - to koło icon_smile.gif, potocznie tak mówię na podwieszane kibelki - Geberit.
Pozdrawiam
D Edytowano przez dazon (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Jeżeli dobrze rozumiem, to prawa górna strona stelaża oraz cała krawędź lewa od góry do dołu, opierałaby się na desce ustawionej w pionie i przytwierdzonej do K/G od strony wewnętrznej?
Będzie to bezpieczne? Przy tym rozwiązaniu i tak ciężar spoczywa na k/g czy nie tak?


Wystarczy druga strona opiera się w murze .Te trzy punkty już powodują usztywnienie stelaża.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie wiem czy to jest T-cap ale pełna nazwa mojej pompy to : PANASONIC AQUAREA WH-MDC05J3E5 5KW MONOBLOK. Ogrzewa dom o powierzchni 100 m. kw. plus garaż plus CWU. Dom jest dobrze ocieplony więc pompa nie zużywa wiele energii zimą ale niskie rachunki za prąd, to raczej wynik fotowoltaiki na dachu. W pokojach zimą mam temperaturę 21 st. C., dla mnie wystarczy a w garażu 15 st. C. Jak na razie pompa daje radę. Co do innych pytań, to nie pomogę bo się na tym nie znam.
    • Przepraszam za brak konkretow. Dzialka rolna 0.7h jest polozona 130km a 0.3h 20km od miejsca gdzie planowana jest budowa domu. Jeszcze dodam że niedawno takie odległości nie stanowiły zadnego problemu poniewaz znajoma właśnie na takiej zasadzie się wybudowała.
    • Tak z ciekawości jaka moc tego Panasonica? To jest T-cap? Pytam, bo zanim zamontowałem kocioł gazowy też brałem pod uwagę T-capa 9kw. Tylko teraz jak policzyłem ile mocy zwykle używamy na gazie to wychodzi nie do wiary, ale kocioł zwykle chodzi na 6% mocy z 19kw, max było 12% przy mrozach nie wiem czy -10 czy więcej, przy czym % jest liczony od minimalnej mocy, czyli w moim przypadku od 3kw. Na CWU ustawione jest 50% i zasobnik 140L grzeje kilka minut, nie mierzyłem, ale raczej nie więcej niż 5-10 minut. I teraz mam wątpliwości, czy taki T-cap 9kw nie byłby po prostu za duży? Nie wiem czy te wskazania mocy na Termecie są rzeczywiste, ale jak już złapie temperaturę, a zwykle to jest 35°C na zasilaniu, to możliwe żeby chodził na 4-5Kw? Najwyższą jaką ustawiliśmy to było 42°C. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Darek: Farba do płytek to sprytny trik na odnowienie kafelek w łazience czy kuchni. Zacznij od solidnego przygotowania – umyj płytki środkiem odtłuszczającym, usuń brud i lekko je zmatuj papierem ściernym. Wybierz farbę ceramiczną, np. epoksydową, która wytrzyma wilgoć i codzienne zużycie. Nałóż podkład, jeśli jest wymagany, a potem dwie cienkie warstwy farby – wałkiem na dużych obszarach, pędzlem w trudno dostępnych miejscach. Między warstwami zrób przerwę 12-24 godzin. Fugi pomaluj osobno lub zostaw w oryginalnym kolorze dla efektu. To szybka alternatywa dla remontu, dająca nowy wygląd tanim kosztem. Po skończeniu daj farbie kilka dni na utwardzenie, unikając wody. Proste, a efektowne! https://www.nowin.pl/2023/12/21/farba-do-plytek-jak-pomalowac-kafelki-w-lazience-lub-kuchni/
    • Komentarz dodany przez zecia: Pomalowanie kafelek farbą do płytek to ekonomiczny sposób na nową łazienkę lub kuchnię. Najpierw przygotuj powierzchnię – oczyść ją z brudu i tłuszczu (np. benzyną ekstrakcyjną), a potem delikatnie zeszlifuj, by farba dobrze chwyciła. Wybierz farbę przeznaczoną do ceramiki, np. akrylową z utwardzaczem, odporną na wodę i zarysowania. Nałóż grunt, jeśli zaleca producent, a następnie dwie warstwy farby – wałkiem na płasko, pędzlem w kątach. Odczekaj 12-24 godziny między warstwami. Fugi możesz zamalować lub zostawić dla kontrastu, używając cienkiego pędzla. To sposób na szybką zmianę bez bałaganu. Po malowaniu chroń kafelki przed wilgocią przez kilka dni, aż farba stwardnieje. Styl i świeżość gwarantowane!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...