Skocz do zawartości

Ocieplenie dachu wełną minerlną z wykończeniem drewnianą podbitką


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam !

Jestem na etapie końcowym ocieplania domku !
Po długim czasie radzenia się na wielu forach chciałem podzielić się
z innymi swoimi doświadczeniami icon_smile.gif

No więc zaczęło się od konieczności podbicia krokwi z 16cm do 20cm.
Z początku izolacja miała być dwuwarstwowa (20cm między belki i 10cm pod belkami)

Brak obrazka

Później podjęliśmy jednak decyzję o dociepleniu jedynie jedną warstwą
między belkami. Po wielu dniach zastanawiania się analizowania i radzenia
się znajomych i na forach użyliśmy wełny ekologicznej Knauf Classic z rolki
o grubości 20cm. Chwalą ją sobie fachowcy ze względy na komfort montażu
(Wełna ekologiczna daje brak efektu pylenia przy wykładaniu)
można poczytać na http://knaufinsulation.pl/ więc nie będę się rozpisywać icon_rolleyes.gif


Brak obrazka
Brak obrazka
Brak obrazka
Brak obrazka

Teraz fachowcy są w około 1/3 części nabijania drewnianej podbitki.

Jak kto by miał jakieś pytania i dylematy to chętnie podzielę się
wiedzą nabytą przez ostatnie 2 miesiące

Pozdrawiam ! Edytowano przez gnusmas (zobacz historię edycji)
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Co do grubości wełny to już wcześniej wspominałem, że najlepszym i najczęściej polecanym rozwiązaniem jest położenie 30 cm. Oczywiście jest to Pana wybór, więc czekam na informację, czy w Pana odczuciu starczyło 20 cm.
Jeżeli chodzi o wybór wełny jest bardzo dobry, gdyż produkty z grupy Classic przeznaczone są do ogólnego zastosowania.

Pozdrawiam

Adam Sztabach
eRzecznik firmy Knauf Insulation
Napisano
Jak już 20 cm to raczej 15 + 5 cm na przekładkę niż jedna warstwa 20cm.A co z mostkami termicznymi na krokwiach?
Napisano
Rzeczywiście 20 cm w jednej warstwie to potencjalne spore mostki termiczne. Polecam sprawdzenie kamerą termowizyjną czy fachowcy zamontowali poprawnie izolację wtedy tez zobaczysz czy warto zastosować drugą warstwę w poprzek. I pytanie jaka classic bo jak pamiętam to lamdbę ma aż do 0,044 wiec różnice mogą być znaczące.
Napisano
Witam!

Dawno tu nie zaglądałem...
Prace ociepleniowe zostały już ukończone z zastosowanie jednej warstwy wełny classic o grubości 20cm.
Wiem, że to poniżej zalecanego minimum. Zaryzykowałem z tego względu że jest to budynek, który nie spełnia funkcji mieszkalnej a jedynie galerii i studia. Efekt końcowy zaskoczył i mnie bo przy przymrozkach temperatura w środku wahaa się w granicach 20-22*C i to ogrzewając samym kominkiem!
Dziękuję serdecznie za sugestie i życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku!
Postaram się podesłać jakieś zdjęcia z etapów ocieplania.

Pozdrawiam!
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam!

Dawno tu nie zaglądałem...
Prace ociepleniowe zostały już ukończone z zastosowanie jednej warstwy wełny classic o grubości 20cm.
Wiem, że to poniżej zalecanego minimum. Zaryzykowałem z tego względu że jest to budynek, który nie spełnia funkcji mieszkalnej a jedynie galerii i studia. Efekt końcowy zaskoczył i mnie bo przy przymrozkach temperatura w środku wahaa się w granicach 20-22*C i to ogrzewając samym kominkiem!
Dziękuję serdecznie za sugestie i życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku!
Postaram się podesłać jakieś zdjęcia z etapów ocieplania.

Pozdrawiam!


A możesz podać więcej szczegółów dotyczących samego budynku, bo jestem mile zaskoczony, że przy ociepleniu dachu 20cm grzejesz tylko kominkiem i masz takie efekty.

Przy okazji:
http://www.forumbudowlane.pl/vt/7651/15/ja...p;postorder=asc
Czy to ten sam przykład (patrz. posty Pana Tatarkiewicza) bo duża zbieżność jest.
Napisano
Cytat

A możesz podać więcej szczegółów dotyczących samego budynku, bo jestem mile zaskoczony, że przy ociepleniu dachu 20cm grzejesz tylko kominkiem i masz takie efekty.

Przy okazji:
http://www.forumbudowlane.pl/vt/7651/15/ja...p;postorder=asc
Czy to ten sam przykład (patrz. posty Pana Tatarkiewicza) bo duża zbieżność jest.


W innym temacie pisał o tym,że to jakaś galeria czy pracownia i ze to wystarcza.
Co do drugiej części to faktycznie bardzo podobne ,trochę poczytałem tylko z ta różnicą ,że Pan Tatarkiewicz dawał dwie warstwy po 10 cm aby wyeliminować mostki a gnusmas dal te 20 cm w całości.
Napisano
Cytat

W innym temacie pisał o tym,że to jakaś galeria czy pracownia i ze to wystarcza.
Co do drugiej części to faktycznie bardzo podobne ,trochę poczytałem tylko z ta różnicą ,że Pan Tatarkiewicz dawał dwie warstwy po 10 cm aby wyeliminować mostki a gnusmas dal te 20 cm w całości.


Rzeczywisćie nie jest to dokładnie to samo, ale w obydwu przypadkach interesuje mnie kwestia ogrzewania samym kominkiem i pozostałych elementów, które powinny przecież współgrać, aby osiągnąć taki efekt.
Kiedyś pracowałem w firmie konsultingowej zajmującej się szeroko pojętą efektywnością energetyczną i powiem szczerze, że po prostu jestem ciekaw reszty elementów domu/budynku.
Napisano
Cytat

Rzeczywisćie nie jest to dokładnie to samo, ale w obydwu przypadkach interesuje mnie kwestia ogrzewania samym kominkiem i pozostałych elementów, które powinny przecież współgrać, aby osiągnąć taki efekt.
Kiedyś pracowałem w firmie konsultingowej zajmującej się szeroko pojętą efektywnością energetyczną i powiem szczerze, że po prostu jestem ciekaw reszty elementów domu/budynku.


Tak na pierwszy rzut powiem,że tego roku mamy a raczej nie mamy zimy więc jak na razie przy takich temp kominek wyrabia się z ociepleniem.
Druga sprawa to ile opału się zużywa się przy ociepleniu 20 cm a ile jeżeli dało by się grubszą izolację. Dla przykładu podam mój dom rodzinny gdzie w czasie zimy spalało się 5 t węgla i kilka albo kilkanaście m3 drzewa ale po wymianie okien na plastikowe,wymianie pokrycia dachowego i całkowitą zamianę c.o. na miedziane wraz z kotłem wystarczy teraz połowę tego co przedtem a temp w pomieszczaniach taka sama czyli ile więcej szło w atmosferę przed modernizacją.
  • 3 miesiące temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

A możesz podać więcej szczegółów dotyczących samego budynku, bo jestem mile zaskoczony, że przy ociepleniu dachu 20cm grzejesz tylko kominkiem i masz takie efekty.

Przy okazji:
http://www.forumbudowlane.pl/vt/7651/15/ja...p;postorder=asc
Czy to ten sam przykład (patrz. posty Pana Tatarkiewicza) bo duża zbieżność jest.



Ocieplając dach radziłem się na 4 forach a to drugi mój temat.
Miało być 20+10 a finalnie poszło tylko 20cm.

Co do szczegółów o budynku, co chciałbyś wiedzieć? Edytowano przez gnusmas (zobacz historię edycji)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Ocieplając dach radziłem się na 4 forach a to drugi mój temat.
Miało być 20+10 a finalnie poszło tylko 20cm.

Co do szczegółów o budynku, co chciałbyś wiedzieć?


Reszta elementów to powierzchnia i kubatura, izolacja pozostałych przegród, okna i drzwi, wentylacja etc. gdyż na straty ciepła i konieczność dostarczania go ma wpływ wiele elementów, a nie tylko poddasze.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
    • Mieszkanie w budynku to akurat nie problem bo budowa i tak przeciągnie się przez dłuższy czas - tu akurat mam pomysł jak to rozwiązać.   Siec ciepłownicza – planuje ogrzewać dom piecem na paliwo stale i będę posiadał zbiornik na ciepłą wodę, którą podgrzeje piecem albo elektrycznie, więc logicznie rzecz biorąc nie powinienem potrzebować oświadczenia o podłączeniu do sieci ciepłowniczej.   Dziękuje za odp. - mam przynajmniej kolejny temat do poruszenia z radcą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...